Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Wstrząs na polskim rynku coffee-barów

Aktualności hotelarskie z kraju


Wstrząs na polskim rynku coffee-barów


Dodano: 2009-04-22

Drukuj

Wyślij


Rynek kawiarni i coffee barów, mimo niezaprzeczalnej mody na konsumpcję kawy w tego typu lokalach, wykazuje oznaki polaryzacji.

 

Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w branży gastronomicznej, ostrzega: – Rynek kawiarni, zlokalizowanych przy najmodniejszych ulicach, czasami przypomina Dziki Zachód i podlega ciągłym rotacjom. Mimo ciągłego wzrostu notowanego w tym sektorze, czeka nas okres stabilizacji, który jasno zidentyfikuje wygranych i przegranych. Wszyscy, którzy sądzą, że sprzedaż tysięcy filiżanek kawy to wyłącznie efekt marketingu, a nie jakości oferowanego produktu i inteligentnych sposobów przyciągnięcia klienta, raczej nie odniosą sukcesu na tym rynku.

 

Największym wyzwaniem jest uzyskanie wzrostu ponoszonych przez klientów wydatków poprzez rozszerzenie menu o posiłki. Mo Mokhtar dodaje, że mądrzy przedsiębiorcy rozpoczynają wdrażanie łączonej oferty, złożonej z filiżanki kawy i ciastka lub innej przekąski. Forma taka przypomina zestawy stosowane przez bary fast-food. – Jeżeli właściciel lokalu poszukuje prostego sposobu na uzyskanie w ciągu najbliższych lat większych przychodów ze swojego lokalu, musi pomyśleć o oferowaniu klientom wartości dodanej.

 

Polscy konsumenci i bywalcy kawiarni stają się coraz bardziej wymagający oraz wyrafinowani w swoich oczekiwaniach. Mimo iż powoduje to wzrost kosztów związanych z prowadzeniem lokalu, dobrzy menażerowie upatrują w tym szansy.

 

W ciągu najbliższych lat, działające w Polsce sieci coffee-barów doświadczą rosnącej konkurencji ze strony nowych graczy. Mo Mokhtar spodziewa się przejęć i konsolidacji aranżowanych przez największych rynkowych graczy. Będzie to przypominało wydarzenia z angielskiego rynku sprzed 11 lat. Wśród „ofiar” ówczesnego procesu znalazły się takie marki, jak Aroma, Seattle Coffee Company (kupiona przez Starbucks w 1998 r.) i Madisons, która zdecydowała się zrezygnować z prowadzonych przez siebie kawiarni i zainwestować w restauracje znane następnie pod szyldem Gourmet Holdings.

Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 22.04.2009 r.


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji