Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Jak można zarobić nawet w tzw. „martwym... | Aktualności hotelarskie z kraju
Jak można zarobić nawet w tzw. „martwym sezonie” pokazują luksusowe hotele
|
Hotel Monopol w Katowicach (fot. Maciej Jarzębiński-Agencja Gazeta)
|
Ciężkie chwile powinny przeżywać hotele, których działalność ukierunkowana jest na obsługę gości biznesowych, którzy robią sobie sierpniową przerwę. Kto jednak zabezpieczył się przed skutkami takiej sytuacji, wychodzi na swoje, a nawet zarabia – donosi Rzeczpospolita
Nie od dziś wiadomo, że najbardziej dochodowymi klientami luksusowych hoteli są goście biznesowi. W czasie targów, konferencji lub innych ważnych wydarzeń ceny pokoi dochodzą nawet do 1 tys. zł. W okresach urlopowych trzeba jednak podejmować doraźne kroki służące zwiększaniu obłożenia hoteli.
W sierpniu luksusowe hotele stosują taktykę cięcia cen. I tak np. w warszawskim 5-gwiazdkowym hotelu Westin można przenocować za ok. 300 zł, a niewiele drożej w Sheratonie. W przypadku pobytów kilkudniowych stawki mogą być jeszcze niższe. - Warszawa ma podczas wakacji słabą frekwencję, więc ceny są zdecydowanie niższe - mówi Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
W innych miastach (Katowice, Wrocław, Kraków) sytuacja jest podobna. W katowickim Monopolu można dostać 30 % zniżkę z 580 złotowej stawki za pokój. Korzyści mogą być dużo większe i obopólne, zarówno dla hotelu, jak i gościa gdy rezerwacji dokonano odpowiednio wcześniej. W czerwcu Orbis sprzedawał pokoje z 50 procentową zniżką. - W ciągu zaledwie tygodnia uzyskaliśmy kilka tysięcy dodatkowych rezerwacji od klientów z kraju i zagranicy - mówi dyrektor marketingu Grupy Orbis Joanna Świerkosz.
Źródło: Rzeczpospolita - 03.08.2011
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |