Połączenie głównego nurtu
hotelowej działalności z usługami spa nie jest tak trudne, jak można by sobie
wyobrazić. W rzeczywistości, wiele hotelowych działań związanych z obsługą
gości zazębia się w sposób naturalny z usługami i udogodnieniami oferowanymi w
spa. Dokonanie tego połączenia jest jednak konieczne dla zdrowia całej firmy.
Spa staje się celem samym w sobie
Biorąc pod uwagę kondycję
światowej gospodarki, klienci poszukują tanich wycieczek, które potrafią wyrwać
ich z codziennego życia do całkiem innej rzeczywistości. Może to oznaczać
weekend poza domem lub tygodniową odnowę zdrowia. W zależności od hotelowych
udogodnień, przygotowanie obiektu do zaaranżowania na miejsce krótkich wypadów
turystycznych, może być połączone z wieloma innymi bezpłatnymi firmowymi
usługami, aby stworzyć całościowy pakiet dla bywalców spa. Popularne pakiety w
ofertach krótkich pobytów turystycznych, obejmują:
Dieta oczyszczająca i utrata masy
ciała – Kompletny pakiet diety oczyszczającej zawierający dietetyczne specyfiki
może składać się z głodówek na surowych produktach spożywczych, sokach,
kombinacji programów żywieniowych i instruktażu gotowania. Włączenie pakietu do
usług spa wiązałoby się z okładami na ciało typu body-wrapping, hydroterapią,
głębokim oczyszczaniem cery, drenującymi masażami limfatycznymi i różnymi
formami suchej sauny oraz przeprowadzanymi w saunie wodnymi terapiami
basenowymi. Cykl indywidualnych szkoleń doradczych w zakresie odżywiania
również nadaje się idealnie do takiego pakietu.
Całkowita odmiana - Biorąc
weekend lub tydzień wolnego, aby poczuć się i wyglądać lepiej jest oczywistą
opcją, o ile oferowane usługi proponowane są w rozsądnej cenie. Wizyta w
salonie aby zrobić sobie nową fryzurę, a następnie zorientowane na określone
efekty, zabiegi w spa w konsultacji ze stylistką i być może krótka wizyta w
sklepie z odzieżą sprawiają, że po tych czynnościach czujemy się jak nowo
narodzeni. Często tego typu krótki wypad jest częściowym lub całkowitym oderwaniem
się od spraw zawodowych. Ponadto taki pobyt odmieniający jest rodzajem
samodzielnej zaradności, która wpływa na pogłębienie satysfakcji osoby z niego
korzystającej.
Azyl dla par – Zabiegi spa dla
par nigdy wcześniej nie były bardziej popularne. Według stowarzyszenia The Spa
Association, 28% wszystkich ośrodków spa zwiększyła swoją pojemność w ubiegłym
roku o pomieszczenia przystosowane do zabiegów dla par, a 67% wszystkich
turystów w 2008 roku przyznało, że poszukiwało takich ośrodków spa, z których mogliby
skorzystać wspólnie z towarzyszami podróży. Pojęcie "para" nie musi
zresztą ograniczać się do typowego małżeństwa kobiety i mężczyzny. Dobrzy
przyjaciele, matki i córki, jak również pary homoseksualne również pragnęliby
korzystać z takiej opcji.
Kulturalny weekend - Zamiast
inwestować w dalekie podróże wiele rodzin decyduje się na zwiedzanie
pobliskiego centrum miasta lub pobytu w okolicy, urządzając sobie mini wakacje.
Przebywanie w pobliżu domu i kontrolowanie wydatków jest bardziej popularne, niż
kiedykolwiek wcześniej i może w zasadniczy sposób wpłynąć na ostateczny wynik
finansowy hotelu poprzez odpowiednią ofertę pakietową. Niezależnie od tego czy
będzie to wycieczka do galerii, czy polowanie na degustacje, to tworzenie
lokalnych pakietów jest świetnym sposobem na skuszenie tych mniej zdecydowanych
na odwiedzenie twojego hotelu ze względów praktycznych. Podobnie wycieczki po
okolicy i doświadczanie okolicznych atrakcji mogą także stanowić udany
wypoczynek weekendowy dla wielu osób.
Zmiana wieczornych nawyków
obsługowych w hotelowych pokojach
W związku z tymi nawykami nie
tylko tracimy potencjalnych bywalców spa, restauracji i uczestników aktywnego
wypoczynku poza hotelem, można ich także utracić z powodu nie kończącej się
rutyny proponowanych usług room service. Zwłaszcza kobiety mają skłonność do
barykadowania się w swoim pokoju na koniec każdego dnia, unikając pobytu w
barze lub samotnego posiłku w restauracji. Oferowanie zamiast tych śmiertelnie
nudnych usług room service’u, usługi przygotowania pokoju do wypoczynku nocnego
i zabiegów spa, na miejscu w hotelowym pokoju, jak na przykład godzinnego
masażu lub kuracji spa, każdego wieczoru, według taryfy obowiązującej w ośrodku
spa jest interesującym sposobem przełamywania typowych wzorców biznesowych,
które są plagą tak wielu osób podróżujących służbowo. Ponadto sprzedaż usług
pielęgnacyjnych w pokojach jest naturalnym rezultatem wprowadzenia w hotelu
usług spa, tak jak sprzedaż realizowana w ramach bonów upominkowych, która
mogłaby zostać niezrealizowana biorąc pod uwagę typową aktywność gościa w
przeciętnej procedurze obsługi hotelowej.
Planowana zabiegów spa
Dla tych, którzy często
odwiedzają twój ośrodek dotrzymując kroku nowinkom w swoich ulubionych
zabiegach spa, ich potrzeby w tym zakresie, a także ich przyjaciół, rodziny i
wzorce zakupowe będą sprawiać, że utrzymywać się będą w grupie lojalnych
klientów wielokrotnie korzystających z twoich usług. Szczególnie więc
planowanie sezonowych cykli usługowych, które odpowiadają ich przyzwyczajeniom naprawdę
dobrze się sprawdza, zachęcając do podtrzymywania szablonu troski o siebie i
wizyt w spa. Na przykład turysta, który przebywa w hotelu rotacyjnie w okresie
6-tygodniowym może być usatysfakcjonowany
zabiegiem pedicure w okresie letnim, a zimą 90-minutowym masażem,
odmłodzeniem twarzy w okresie wiosennym i jesiennym zabiegiem enzymatycznej
eksfoliacji całego ciała, aby poddać się rygorom zmieniających się pór roku. Te
kwartalne stałe zabiegi mogą być uzupełnione masażem kondensującym ulubione sposoby
tego zabiegu; kuracje anti-aging („przeciw starzeniu się”) i rutynowe manicure
dla zachowania profesjonalnego wyglądu. Podobnie pakiety wewnętrznych zabiegów
mogą być zaplanowane w ten sposób, aby były skoordynowane z profesjonalnymi
usługami świadczonymi w spa w zakresie nawilżania, oczyszczania, odbudowy i
ogólnej pielęgnacji ciała.
Niech twój ośrodek spa stanie się
hotelową oczywistością
Czyż twoje hotelowe spa nie jest
oczywistym udogodnieniem, porównywalnym tylko (być może) do restauracji?
Zapewnienie łatwego dostępu do spa jest wieloczynnościowym rozwiązaniem, które
powinno być oferowane gościom przy każdej okazji.
Przy przyjęciu do hotelu – Czy
kiedy gość dokonuje rezerwacji jest informowany o usługach spa pozostających do
jego dyspozycji, podczas pobytu w hotelu? Czy twoja reklama przez telefon w
czasie oczekiwania, w trakcie prowadzonej rozmowy, zawiera informacje o
usługach spa i jego pakietach? Czy jest możliwość rezerwacji tych usług łącznie
przy rezerwacji pokoju lub apartamentu?
W pokoju - Czy usługi spa
sprzedawane są i świadczone również w pokojach hotelowych? Oferowanie menu spa
w broszurze informacyjnej dla gościa jest najmniej brane pod uwagę podczas
prezentacji opcji spa dla gościa. Program zabiegów spa powinien być włączony do
ogólnej funkcji informacyjnej zamieszczonej w hotelowym telewizorze. Zaoferuj
przypięty do drzwi formularz zamówienia na usługi spa, które mogłyby być
zrealizowane już następnego dnia rano, po jego natychmiastowym
zaewidencjonowaniu i dokonaniu rezerwacji ku wygodzie gości. Zorganizuj
pokojowe usługi spa takie, jak masaż lub
masaż na siedząco, przed kolacją lub po prostu przed snem.
Jako część usługi rodzinnej – W
trakcie marketingu swojego hotelu zawsze proponuj opcje spa, albo w postaci
pakietu, albo jako część opcji all-inclusive przez cały czas pobytu gościa w
hotelu. Spróbuj przedstawić spa w sposób wizualny, odwołując się do wielu
zmysłów, które spa zaspokaja poprzez poszczególne usługi. Spowoduj, aby
działania marketingowe promujące spa widoczne były w całym hotelu, by
przypominać gościom, że spa jest przyjaznym, profesjonalnym i luksusowym
dodatkiem.
Ośrodek spa nie jest niechcianym
dzieckiem w twoim hotelu. Wręcz przeciwnie, spa powinno być liderem marki i
magnesem przyciągającym gości. Podczas gdy inne hotele i kurorty mogą
zaoferować jedynie standardowe stawki komfortowych pokoi i być może standardowe
posiłki, to twój hotel powinien wykreować niezapomniane doświadczenia
gwarantowane ofertą spa. Ponadto poprzez poszerzenie opcji nowoczesnego stylu
życia, planów programowych i wydarzeń organizowanych przy współudziale
hotelowego spa, staje się ono poszukiwanym wyróżnikiem. Skorzystaj z wielu
równoległych możliwości marketingowych, które naturalnie ujawniane są przy
okazji promocji spa.
Melinda Minton
|