Podróże i turystyka to przemysł numer jeden na świecie z
oczekiwaniami na ich ciągły wzrost w następnej dekadzie. Mimo to zyski
przemysłu zanikają w wielu częściach świata.
Hotelarstwo to ryzykowny biznes.
• Ze wszystkich obecnie obmyślonych projektów hotelowych, trzy czwarte nie
wyjdzie poza etap przed planowaniem.
• Ponad połowa tych pozostałych nie przejdzie fazy planowania.
• Kolejne 22 procent nie wyjdzie poza projekt.
• A niektóre upadną nawet podczas budowy.
• To 91-procentowy wskaźnik niepowodzenia!
TRENDY PROBLEMÓW
Problem 1: Zwiększająca się konkurencja na rynku
Rosnąca liczba pokoi i coraz bardziej zapchany rynek czyni krytycznym
wyróżnienie twojego obiektu.
Problem 2: Spadek popytu
Spadek popytu przekłada się na spadek obłożenia, dochodów i zysków.
Problem 3: Rabatowanie cen
Cięcie cen pokoi nie pobudza do podróżowania. Raczej stwarza oczekiwania gości,
którzy będą wymagać w przyszłości dalszych obniżek. Na dłuższa metę nie możesz
obcinać sposobu na zysk.
Problem 4: Rosnące wydatki
Wydatki związane z budową stale rosną tak samo jak wydatki operacyjne. Twoi
pracownicy reprezentują największą porcję wydatków operacyjnych i kosztują
ciebie jeszcze więcej, jeżeli twój obiekt zawadza im w wykonywaniu pracy.
Problem 5: Krótkowzroczne cięcia kosztów
Zbyt często decyzje o cięciu kosztów są podejmowane bez rozważenia
długotrwałych skutków. Zazwyczaj oznacza to odwlekanie kosztów zamiast je
eliminować.
Problem 6: Nieadekwatne programowanie i planowanie
Jeżeli przechodzisz przez wszystkie stopnie procesu wstępnego planowania,
dotrzesz do właściwej mieszanki i rozmiaru miejsc. Jeżeli nie, będziesz
właścicielem obiektu, który działania niewystarczająco dobrze.
Problem 7: Niedoświadczony zespół ds. projektowania i rozwoju
Nawet jeden niedoświadczony partner może obniżać skuteczność całego zespołu,
powodując opóźnienia i dodatkowe koszty. Kiepskie zarządzanie projektem
przyczynia się do faktu, że wykonanie przeciętnego projektu hotelu zajmie 13
miesięcy dłużej niż zabrałby pięć lat temu. Wykonanie hotelu wysokiej klasy
zabiera ponad 1.900 dni od pomysłu do otwarcia.
Problem 8: Środowiskowa i kulturalna znieczulica
Hotele, które nie oferują gościom wyróżniającego doznania w końcu poniosą
klęskę na rynku.
Problem 9: Niedopracowane udogodnienia
Praktycznie niemożliwe jest, aby kiepsko zaplanowany czy przestarzały obiekt
przynosił zyski. Preferencje gości – i presja konkurencji – przyspieszają tempo
pojawienia się renowacji.
MOŻLIWOŚCI
Wskazówka 1: Rozpocznij z myślą o zakończeniu
Wyraź jasną wizję. Następnie mocno przyjrzyj się swoim celom w świetle popytu
rynku, przewidywań finansowych i analiz wykonalności. Uprzedzaj wykonawcze
przeszkody i aprobaty. Działaj jeżeli wyczerpią się pomysły.
Wskazówka 2: Stwórz mistrzowski plan, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji
To jest konieczny krok.
Wskazówka 3: Projekt dla zysku
Kiepsko zaprojektowany hotel może kosztować cię fortunę po wybudowaniu. Dobrze
zaprojektowany hotel może przyczynić się znacząco do twoich zysków.
Wskazówka 4: Mądrze oszczędzaj pieniądze
Patrz na wartościową technikę jako stały proces, a nie sposób na zaniżanie
kosztów wybudowania po jego zaprojektowaniu. Jeżeli zrobione właściwie
wybudujesz więcej za te same pieniądze lub wybudujesz tyle samo za mniej
pieniędzy.
Wskazówka 5: Określ swoich idealnych klientów
Jeżeli będziesz wiedział, kim są i zrozumiesz, czego szukają, będziesz miał
większą szansę na maksymalizację swoich zysków. Małe badanie może przynieść
bardzo dużo. Jedną grupą podróżujących, której nie możesz ignorować to kobiety.
Inna grupa to zamożni podróżujący poszukujący jakości ponad wszystko inne przy
wyborze zakwaterowania. I lubią mieć wybór. Większość uważa, że odbywanie
częstych podróży dla przyjemności to zarówno oznaka sukcesu i sposób, aby
zredukować stres.
Wskazówka 6: Wyróżnij swój obiekt poprzez design
Według ostatnich badań, kiedy dochodzi do podejmowania wstępnej decyzji przy
dokonywaniu rezerwacji, wszystko opiera się na wizerunku. Siedmiu na dziesięciu
zamożnych podróżujących uważa, że ważny jest design. I prawie czterech na
dziesięciu uważa, że jest ważniejszy niż cena. Jeżeli posiadasz wyróżniający
się obiekt, jest mniej prawdopodobne, że będziesz musiał ciąć ceny i konkurować
na bazie ceny. Projekt jest kluczem wyróżniania się.
Wskazówka 7: Przyjmij kulturę lokalną
Pete Wimbley powiedział: ”Najbardziej pomyślny projekt na rynku będzie ten z
najsilniejszym poczuciem miejsca.” Może być także odpowiednie stworzone
środowisko tematyczne oparte na wymyślonej kulturze.
Wskazówka 8: Idź w kierunku ekologii
Opłaca się być przyjaznym dla środowiska naturalnego. Ludzie są gotowi zapłacić
więcej za mniej: mniej śmieci, mniej energii, mniej zanieczyszczenia.
Inwestowanie w projekt miejsca i otoczenie może także przyczyniać się do zwiększenia
wartości twojego obiektu w mierzalny sposób.
Wskazówka 9: Poszukuj nowości i świeżości
Renowacja może zaprocentować. Co możesz zrobić, aby odnowić i odświeżyć swój
obiekt? Przeznaczenie dodatkowych środków może przyciągnąć więcej gości i
zwiększyć wydatki na gościa:
• SPA
• Zakwaterowanie o wyższym standardzie i wygodzie
• Wesela i przyjęcia
• Sprzedaż detaliczna
• Wille
• Golf
• Udogodnienia bankietowe i konferencyjne
Deweloper, który zna złe trendy (problemy) w przemyśle będzie lepiej przygotowany,
aby zamienić przeszkody w możliwości i stworzyć udane miejsce docelowe.
Howard J. Wolff
|