Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Produkty dla HORECA » Pięć wskazówek na drodze do sprawnego zarządzania...

Artykuły serwisu


Pięć wskazówek na drodze do sprawnego zarządzania ogrzewaniem w hotelu


Dodano: 2016-07-04

Drukuj


Niedogrzane, podobnie jak przegrzane pomieszczenia mają istotny wpływ na jakość wypoczynku gości hotelowych. Każdy właściciel powinien więc zatroszczyć się o to, by w hotelu panowała optymalna temperatura. Idealna sytuacja jest wtedy, kiedy jej poziom jest dopasowany do aktywności osób i przeznaczenia pomieszczeń, a taki efekt można uzyskać efektywnie zarządzając ogrzewaniem. Jak tego dokonać? Odpowiedź jest prosta: korzystając z 5 poniższych wskazówek.

1. Zamontuj system do sterowania ogrzewaniem w hotelu

Ogrzewanie budynków hotelowych to duży wydatek dla ich właścicieli. Dzięki najnowszym, dostępnym rozwiązaniom dziś możemy te koszty racjonalizować montując inteligentne systemy. Taki rozbudowany system do zarządzania ogrzewaniem hotelowym wprowadziła właśnie na rynek firma TECH Sterowniki.

To dopasowane do potrzeb hotelarzy urządzenia, które umożliwi
ają osobie zarządzającej stały podgląd aktualnie panujących temperatur w pomieszczeniach oraz ich zmianę: manualną, bądź poprzez wybór jednego z zadanych programów. Osoba zarządzająca ma możliwość podglądu i wyszukiwania stref, pogrupowanych według ustalonej hierarchii, przykładowo: piętro, parter, apartament. W obrębie systemu możliwe jest sprawdzanie i sterowanie poszczególnymi danymi: temperaturami aktualnymi, zadanymi czy tzw. statusami. Dla każdego z nich (zajęty, wolny, ochrona, praca ręczna) można ustawić dowolną temperaturę dla danej godziny. Dodatkowym atutem systemu hotelowego jest fakt, że można zsynchronizować sterowanie ogrzewaniem podłogowym z grzejnikowym.

Z ekonomicznego punktu
widzenia zaletą montażu systemu jest też zmniejszenie ilości okablowania obiektu, sprawna komunikacja urządzeń oraz estetyka związana z projektem, opartym o nowoczesny design.

Obsługa systemu odbywa się z pomocą panelu administracyjnego. Powiadomienia o zmianie danych czy alarmach są dostarczane natomia
st w formie smsa lub mailowo. Sterownik można skonfigurować zarówno bezprzewodowo (regulatory i czujniki) jak i przewodowo (tylko czujniki).

2. Regularnie sprawdzaj, w jakim stanie jest obie
kt

O tym, na jakim poziomie w pomieszczeniach hotelowych utrzymywana jest temperatura zależy również od szczelności okien, drzwi, a także izolacji rur i przewodów centralnego ogrzewania. Do tzw. dobrych praktyk zaliczyć należy r
ównież czyszczenie i regulację kotła, jeśli taki jest w obiekcie i to oczywiście przed rozpoczęciem sezonu grzewczego. Sadza i substancje smoliste utrudniają bowiem odbiór ciepła, a tym samym sprawność urządzenia zwiększając zużycie paliwa. Warto również pamiętać o przeglądzie systemu wentylacyjnego.

Obiekty, które są wznoszone według obecnych standardów, poprzez wentylację grawitacyjną mogą tracić nawet 30-40% ciepła. Chcąc zmniejszyć te straty warto rozważyć wprowadzenie tzw. mechanicznej wentylacji z odzyskaniem ciepła. A to dlatego, że najtrudniejszym zadaniem jest nie tyle ogrzanie budynku, ile utrzymanie w nim ciepła na odpowiednim poziomie.

3. Przejrzyj umowy zawarte z dostawcami e
nergii

Jeśli budynek hotelowy jest dopiero na etapie projektu można rozważyć ekologiczne i oszczędnościowe rozwiązania i wykorzystać do ogrzewania odnawialne źródła energii. Z kolei, jeśli zarządzamy budynkiem kilku, kilkunastoletnim lub jeszcze starszym to dobrym pomysłem jest przeglądnięcie podpisanych umów, sprawdzenie obowiązujących taryf, cenników. Branża hotelarska to dla dostawców energii ważni klienci, dlatego warto przynajmniej spróbować wynegocjować atrakcyjniejsze warunki współpracy. Część z nich posiada w ofercie tzw. taryfy flexi (elastyczne), które uwzględniają sezonowość okresów grzewczych. Korzystnie jest też kupić opał jeszcze przed rozpoczęciem sezonu grzewczego: najlepiej wczesnym latem lub późną wiosną, kiedy jego ceny są najniższe.

4. Ustaw temperaturę w zależności od przeznaczenia pomieszczenia

Komfort cieplny to pojęcie względne, które za
leży w głównej mierze od osobistych preferencji i przeznaczenia pomieszczeń.

Temperatura odczuwalna cz
ęsto nie pokrywa się z tą rzeczywistą, jest bowiem sprawą indywidualną. Dzieci i osoby starsze, by czuć się w pomieszczeniach komfortowo często potrzebują, by temperatura była o dwa stopnie wyższa niż ta uznawana za komfortową przez osoby w średnim wieku.

Dodatkowo inne wskazania temperaturowe są obowiązujące dla pomieszczeń o różnym przeznaczeniu, a dokładniej inna będzie dla p
omieszczeń, w których panuje wysoka wilgotność powietrza jak łazienka, a inna dla sali konferencyjnej, czy strefy SPA.



Zgodnie z zaleceniami w pokojach hotelowych powinna się utrzymywać temperatura 20 stopni, w pomieszczeniach wykorzystywanych rzadko: 16 stopni, a w tych nieużywanych w ogóle około 12 stopni. Duże oszczędności można wygenerować obniżając temperaturę na noc. Czy wiedzieliście, że zmieniając temperaturę z 24 do 21 stopni, w skali miesiąca można zaoszczędzić nawet 15% na rachunku za ogrzewanie? W
arto mieć też na uwadze, że dodatkowe straty ciepła to często efekt przegrzewania pomieszczeń, a następnie częstego otwierania okien.

5. Zorganizuj
szkolenie dla personelu



Dobrze działający system to dopiero połowa sukcesu. Potrzebni są jeszcze pracownicy, którzy będą umieć go sprawnie obsługiwać. Inteligentny system do zarządzania ogrzewaniem w hotelu i dobrze wyszkolony oraz świadomy swoich obowiązków personel to klucz do osiągnięcia zamierzonego efektu. Ważne jest nie tylko to
, by pracownicy poznali funkcje, jakie oferuje system, ale przede wszystkim to, by wiedzieli jak z nich korzystać, aby osiągnąć kompromis między oszczędnościami a komfortem cieplnym.

Aby zarządzanie ogrzewaniem w hotelu było jeszcze efektywniejsze warto stosować tzw. dobre praktyki, takie jak niezasłanianie grzejników czy odpowiednie rozmieszczenie elementów dekoracyjnych oraz mebli. Jeśli znajdują s
ię one w pobliżu grzejnika to mogą nas kosztować utratę aż 10% ciepła. Należy też pamiętać, by w mroźne dni nie wietrzyć pomieszczeń dłużej niż kilka minut.

Steruj ogrzewaniem i generuj oszczędności

Dobry zarządca obiektu hotelowego dąży do tego, by zapewnić gościom jak najlepsze warunki pobytu i jednocześnie, by dobrze gospodarować budżetem. Mądrze sterując ogrzewaniem w pensjonacie lub hotelu różne obowiązki można wykonywać znacz
nie szybciej, dzięki czemu więcej czasu pozostaje na inne. Montaż systemu przynosi same korzyści: pozwala osiągnąć to, co najważniejsze: maksymalnie wykorzystać możliwości systemu, zwiększyć komfort gości i obniżyć koszty. Warto więc zastanowić się nad taką inwestycją, bo jest to inwestycja na lata.

W ramach podsumowania przygotowaliśmy specjalnie dla Was infografikę z konkretnymi wskazaniami jak dbać o temperaturę w pomieszczeniach hotelowych. Warto je zapamiętać, bo czasem nawet niewielkie zmiany robią dużą różnicę.

Znacie inne, sprawdzone sposoby na zwiększenie komfortu cieplnego w pomieszczeniach hotelowych? Jeśli tak to podzielcie się nimi z nami w komentarzach!



Komentarze:

Co powinno znalezć się w pokoju hotelowym? ...więcej»

Łóżko w pokoju hotelowym – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Poduszka na dobry sen ...więcej»

Poradnik inwestora – budujesz hotel, pamiętaj o najważniejszym ...więcej»

Aquacycling: Jak polski fitness zarabia na nowym trendzie z Zachodu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji