Sobota 17 Listopad 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Projekt i wyposażenie » Przygotuj się do sezonu letniego

Artykuły serwisu


Przygotuj się do sezonu letniego


Dodano: 2018-05-21

Drukuj


Sezon letni to dla wielu hoteli czas największego obłożenia. Warto się do niego dobrze przygotować. Dobre wrażenie, jakie pozostawi po sobie Twój hotel, może zaowocować zwiększeniem zysku w kolejnym sezonie.

Personel to postawa
W hotelarstwie, jak i w wielu innych branżach wymagających kontaktu z drugim człowiekiem, dobry personel to podstawa. Stawiaj nie tylko na ludzi dobrze zorganizowanych, uczciwych i pracowitych, ale i takich z wysoko rozwiniętymi umiejętnościami społecznymi. Zwróć na to szczególną uwagę, jeżeli będą to osoby, mające do czynienia bezpośrednio z Twoimi Gośćmi.



W trakcie sezonu, który często przesądza o bilansie finansowym na dany rok, stawiaj na ludzi sprawdzonych, do których masz już zaufanie. Zatrudnianie nowych osób i dawanie im możliwości „wykazania się” jest w tym czasie bardzo ryzykowne.

Na sezon letni warto jednak zatrudnić nowych pracowników, którzy wspomogą dotychczasową załogę. Pamiętaj, żeby w sezonie urlopowym dobrze zaplanować ilość pracowników, biorąc pod uwagę większe natężenie Gości i jednocześnie urlopy dotychczasowych członków załogi.

W tym celu, postaraj się jak najszybciej dowiedzieć się od swoich współpracowników, w jakim terminie wybierają się na urlop. Dzięki temu, już z wyprzedzeniem będziesz wiedział, jakie masz braki kadrowe, i zostanie Ci jeszcze sporo czasu na zatrudnienie dodatkowych osób, które wspomogą Twój zespół w tym newralgicznym okresie. Pozwoli to na spokojne szukanie potencjalnego pracownika, bez zbędnych nerwów i zatrudnienia pierwszej osoby, która pojawi się na rozmowie kwalifikacyjnej. Zwiększy to również szanse, że trafisz na osobę, która być może zostanie z Tobą na dłużej.



Zatrudniając nowy personel przed okresem wakacyjnym, zwróć uwagę na dobre przeszkolenie i przygotowanie do pracy każdego pracownika. W trakcie sezonu, Twój zespół będzie miał pełne ręce roboty i wdrażanie nowego pracownika będzie dodatkowym stresem, który wpłynie na jakość obsługi. Nie mówiąc już o tym, że poprawianie błędów nowego, zestresowanego pracownika na każdym kroku, przy takim natężeniu ruchu, wygląda bardzo nieprofesjonalnie.

Problemy z załogą
Jak już pisaliśmy, dobry zespół to podstawa sprawnej obsługi Gości podczas sezonu. Dlatego, jeżeli masz jakieś problemy z Twoimi pracownikami, koniecznie rozwiąż je przed rozpoczęciem sezonu. Nie zostawiaj starego „zmęczonego życiem” pracownika do jesieni w nadziei, że „jakoś to będzie”. Taka osoba może bardzo wpłynąć nie tylko na opinię Gości o Twoim hotelu, ale też zmniejszać motywację do pracy u reszty zespołu.

Jeżeli masz zastrzeżenia do jakości pracy, postaraj się jak najszybciej porozmawiać z pracownikami i znaleźć powód problemu. Pomocne może być przedstawienie problemu z perspektywy Gościa. Zaproś swoich pracowników do spędzenia nocy w hotelu jako Gość i późniejszego podzielenia się uwagami, co do jego funkcjonowania.



Często zdarza się tak, że po takim doświadczeniu zauważają oni swoje uchybienia i bardziej się starają. Oczywiście, zmian dokonuj stopniowo i przed okresem, kiedy w hotelu znajduje się największa ilość Gości.

Jeżeli jeden lub kilku pracowników zawiodło Twoje zaufanie, przed rozpoczęciem sezonu, zatrudnij na ich miejsce nowych. Podczas dużego oblężenia nie możesz sobie pozwolić na ciągłe martwienie się, czy sytuacja się nie powtórzy. A niestety, często mimo „dawania drugiej szansy” ma to miejsce.
Wszystkie nękające Cię problemy dotyczące personelu, organizacji pracy i wynagrodzeń koniecznie rozwiąż przed rozpoczęciem sezonu.

Planowanie kluczem do sukcesu
Kluczem do jak najlepszego wykorzystania sezonu i obycia się bez wpadek, jest jego dobre zaplanowanie. Ważne, żeby rozpocząć je odpowiednio wcześnie, co pozwoli na kreatywne myślenie z otwartą głową i dobre zaplanowanie działań.



Zacznij od ustalenia w jakim czasie odwiedza Cię jaka ilość Gości. Pamiętaj, żeby założyć sobie margines błędu, dla dodatkowych Gości bądź takich, którzy na ostatnią chwilę zrezygnują z pobytu.

W przypadku środków czystości, dobrze będzie jeżeli założysz większe zużycie. Kosmetyki i środki czyszczące mają długi termin ważności, więc nie ma obawy, że się zmarnują, a zdecydowanie są to rzeczy, których w hotelu po prostu nie może zabraknąć.



Podobnie jest z ręcznikami i pościelami. Jeżeli to pierwszy sezon wakacyjny w działalność Twojego hotelu, szczególnie, jeżeli znajduje się on w miejscowości chętnie odwiedzanej przez turystów o tej porze roku, warto zadbać o dodatkową pralnię.

Działasz już kolejny sezon i zapowiada się, że w tym roku odwiedzi Cię rekordowa ilość Gości? Dobrze zaplanuj, ile bielizny pościelowej i ręczników będziesz potrzebował i czy na pewno zdążysz z przygotowywaniem czystych dla nowych Gości. Jeżeli podejrzewasz, że możesz nie zdążyć, poszukaj kogoś do pomocy.

Zadbaj o wyposażenie kuchni i restauracji. Pamiętaj nie tylko o naczyniach, sztućcach czy obrusach, ale również dodatkowych krzesłach. Zwróć na nie uwagę tym bardziej, jeżeli restauracja Twojego hotelu jest otwarta również dla osób, które nie wykupiły noclegu.

W tym celu, przyda Ci się zestaw dodatkowych krzeseł. Dobrze sprawdzą się takie, które można sztaplować, bo nie będą zajmowały dużo miejsca, kiedy nie będą potrzebne.

 


Technorattanowe krzesło do hotelu Roanne, znajdziesz je na stronie: www.ogrodowysalon.pl/meble-do-restauracji

Technorattanowe krzesło do hotelu Roanne ze sklepu Ogrodowy Salon, to idealne rozwiązanie na takie sytuacje. Technorattan, z którego zostało wykonane to tworzywo o dużej wytrzymałości, które posłuży Twoim Gościom przez wiele sezonów.

Jest bardzo łatwe w czyszczeniu i nie wymaga konserwacji, co ułatwi Ci dbanie o dobry wizerunek hotelu, nawet przy dużej ilości Gości. Krzesło posiada stylowy, minimalistyczny design, który sprawia, ze pasuje do większości wystrojów hoteli i restauracji.

Zaopatrując się w elementy wyposażenia, rozważ dość jeszcze jedną, dość trudną kwestię, jaką jest przyjmowanie zwierząt. Jest to trudny temat, wymagający dobrej znajomości prawa i często niosący ze sobą duże ryzyko. Zanim podejmiesz decyzję o tym, że Twoi Goście mogą przyjechać razem ze swoim pupilem, nęcony dodatkowymi pieniędzmi i ich zadowoleniem, pamiętaj o tym, że zwierzak w hotelu może oznaczać duże szkody.

Weź pod uwagę, że za uszkodzenie przedmiotów pozostałych Gości przez zwierzę przebywające na terenie hotelu, również ponosisz odpowiedzialność. To samo ma miejsce w przypadku uszkodzenia ciała, na przykład po ugryzieniu przez psa.

Dodatkowo pamiętaj, że Twój hotel odwiedzają również ludzie z alergią, jak i małe dzieci. Dlatego, jeżeli chcesz przyjmować zwierzęta i jednocześnie alergików i małe dzieci, wytycz kilka pokoi dla miłośników zwierząt i dobierając ich wyposażenie zwróć uwagę na takie, które będzie odporne na zniszczenia i nie zbierające sierści. Pamiętaj, że po wizycie takich Gości, pokój powinieneś dokładnie zdezynfekować.

I w tym miejscu, przechodzimy do ostatniej, ale bardzo ważnej kwestii, jaką jest organizacja czasu pracy i podziału obowiązków. Przed rozpoczęciem sezonu zwróć uwagę na organizację pracy Twojego zespołu, sprawne wykonywanie prac i podejście do Klienta. W tym celu możesz poprosić znajomego, żeby odwiedził Twój hotel jako klient i dał Ci znać, co myśli o obsłudze w Twoim lokalu.

Miej na uwadze, że w przypadku dużego oblężenia tempo prac może ulec spowolnieniu, szczególnie w przypadku, jeżeli posiadasz braki kadrowe. Dlatego przemyśl dopasowanie doby hotelowej do możliwości swojego personelu. Czy na pewno uda Ci się posprzątać wszystkie pokoje od 10.00 do 12.00, kiedy wprowadzą się do nich następni Goście?

Wyposażenie na lato
Lato to czas, kiedy Twojemu hotelowi przyda się dodatkowe wyposażenie, przeznaczone specjalnie na tę porę roku. Szczególnie, jeżeli posiadasz ogród lub miejsce z dostępem do morza czy jeziora, niezbędne będą leżaki bądź krzesła i duże parasole.

Lubisz oryginalne, nowoczesne kształty? Parasol 2 metry VELA żagiel to idealne rozwiązanie dla Twojego hotelu!

 



Parasol 2 metry VELA żagiel; znajdziesz go na stronie: www.ogrodolandia.pl/parasole-ogrodowe

Ten solidnie wykonany, duży parasol, będzie się podobał nie tylko Twoim Gościom, ale i przechodniom mijającym Twój hotel. Doskonale ochroni Twoich Gości przed słońcem, wyznaczając strefę wypoczynkową w Twoim hotelu. Kwadratowa czasza, wygięta w kształt kwadratu lub żagla nie tylko jest funkcjonalna, ale i zwracająca uwagę.

Poza parasolem, zainwestuj w dobrej jakości meble ogrodowe i atrakcje dla najmłodszych. Dzięki temu spędzanie czasu na zewnątrz będzie doskonałą rozrywką dla Gości Twojego hotelu a ich zadowolenie zwróci uwagę przechodniów, którzy również będą chcieli nocować w takim miejscu. I w ten sposób wszystkie pokoje w Twoim hotelu będą zajęte, a zyski finansowe pozwolą Ci na dalszy rozwój działalności.


Komentarze:

Jak zabezpieczyć się przed kradzieżą ręcznika z hotelu? ...więcej»

Jak umilić gościom pobyt w Twoim hotelu ...więcej»

Krzesła i fotele dla Twojego biznesu ...więcej»

Gdy pojawiają się nowi goście, czyli hotelowa dostawka ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji