Niedziela 01 Grudzień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Plan marketingowy hotelu

Artykuły serwisu


Plan marketingowy hotelu


Dodano: 2019-02-07

Drukuj


Mamy już luty i większość z nas ma już plan marketingowy hotelu. Ale mimo wszystko to wciąż dopiero połowa 1 kwartału 2019 roku i wciąż można tworzyć plan na resztę roku bądź też modyfikować wcześniej utworzony plan.

 

W tym artykule znajdziesz minimum planu marketingowego jaki powinien mieć każdy hotel.

 

Po pierwsze ważne jest spisanie celów oraz zadać, które pomogą nam w realizacji celu. Listę należy tworzyć zawsze wg metodologii SMART. Tylko w taki sposób, już na etapie planowania, możemy wytypować działania nieistotne oraz nierealne. Tylko spisany plan może podlegać później krytycznej jego ocenie. Jeśli mamy plan w głowie, to podlegać będzie on stałym, ale też nietrwałym zmianom.

 

Aktualizacja cen

 

W gospodarce zachodzą zmiany w skali marko, my działając w skali mikro, ponosimy cenę zmian makroekonomicznych. Zmieniają się składki ZUS, ceny paliw, gazy i energii elektrycznej. Zmieniają się pensje pracowników. Musimy uwzględnić to w naszym planie marketingowym i dostosować ceny.

 

Źle dobrane ceny nawet o 5%, w skali roku mogą dla naszego hotelu oznaczać milionowe różnice w dochodzie, na nawet stratę. Nie należy lekceważyć polityki cenowej.

 

Optymalizacja kosztów nie będących inwestycją

 

Tworząc budżet, analizujemy koszty w podziałem na inwestycyjne oraz bieżące. Koszty inwestycyjne będziemy ponosić, ponieważ mają długoterminowe założenia. Pozostałe koszty należy analizować, optymalizować, a w niektórych przypadkach nawet zaniechać. Jeśli inwestujemy w nieefektywną formę reklamy i faktycznie możemy wymiernie ocenić jej skutki, to jaki jest sens kontynuowania w kolejnym roku?

 

Komunikacja marketingowa hotelu

 

Mogę się założyć, że 99% ofert konkurencyjnych hoteli niczym się nie wyróżnia. Jak zatem wyróżnić się na tle ogromnego rynku i mnogości ofert? Konkurowanie ceną nie zawsze jest rozwiązaniem. Co więcej, konkurowanie tylko ceną jest najkrótszą drogą do bankructwa. Jeśli zaczniemy obniżać ceny, to będziemy musieli znacząco obniżyć koszty. A to najczęściej wiąże się z obniżeniem jakości świadczonych usług. Wpadniemy w błędne koło i pomimo niskich cen, nie przybędzie nam większej liczby klientów. Warto pomyśleć nad indywidualnym innowacyjnym przekazem marketingowym.

 

Dane o konkurencji

 

Prawdopodobnie wielu z nas spogląda na konkurencję. Analizujemy ich oferty, ceny oraz dostępność usług. Ale czy tak naprawdę posiadamy komplet danych i możemy naszą pobieżną analizę przenieść na działalność naszego hotelu? Może to być zgubne. Dlatego też patrząc na poczynania konkurencji, nie możemy odnosić się do niej w sposób bezpośredni. Nie możemy ocenić skuteczności działań marketingowych konkurencyjnych hoteli. Skupiamy się na własnych propozycjach, budujemy własne oferty i dobieramy ceny zgodnie z naszym planem. Owszem, należy analizować konkurencję, ale nigdy nie możemy się kierować cudzą wizją.

 

Zawsze liczymy

 

Prowadzenie jakiejkolwiek działalności biznesowej, nie tylko w branży horeca, wymaga od każdego przedsiębiorcy liczenia. Jeśli nie będziemy liczyć wydatków oraz przychodów, teraźniejszych oraz planowanych, i będziemy polegać tylko na intuicji, to prędzej czy później staniemy nad krawędzią bankructwa. Musimy liczyć, i to w dodatku z wyprzedzeniem. Jaki jest czas planowania? Mówi się, że należy planować minimum z 3 miesięcznym wyprzedzeniem. Oczywiście nie jest to sztywna reguła, ale jeśli chcemy wprowadzić promocję, zmienić ofertę cenową, to powinno być to przygotowane odpowiednio wcześniej, aby móc dopracować wdrożenie zmian oraz opracować marketing dla planowanych zmian.


Komentarze:

Gadżety na wakacje – niezbędniki na letni wypoczynek ...więcej»

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji