Środa 26 Wrzesień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Gastronomia » Osiąganie większego dochodu z gastronomii....

Artykuły serwisu


Osiąganie większego dochodu z gastronomii. Dziesięć rzeczy, które prowadzący biznes może wykonać


Dodano: 2014-07-07

Drukuj


Liczne i najnowsze niezależne badania, podejmowane przez prestiżowe organizacje sugerują, iż podczas gdy głównym powodem sukcesów w placówkach gastronomicznych jest jakość potraw, to inne czynniki, włącznie z tym, jak traktuje się hałaśliwe dzieci, decydują o tym, czy goście będą wielokrotnie korzystać z oferowanych im usług.

Nie jest to dla mnie żadną niespodzianką, ponieważ moja wieloletnia praca zawodowa w charakterze konsultanta w tym przemyśle, przekonała mnie dawno temu, że istnieją czynniki (które nawiasem mówiąc mają zastosowanie do całego biznesu – nawet  i profesjonalnych praktyk) inne niż jakość, cena i obsługa, które wpływają na to, czy ludzie zdecydują się ci zostawić swoje ciężko zarobione pieniądze.

Moja praca związana jest z częstym podróżowaniem. W rzeczywistości dzieje się tak, zarówno w związku z odkrywaniem klientów, jak i faktem, że w każdym roku mój dom poza domem znajdował się przez wiele dni w różnych hotelach i restauracjach. To z pewnością daje mi kwalifikacje eksperckie w temacie – ale staram się zachować obiektywność i unikać subiektywnych ocen.

Podczas gdy prowadzący restauracje, które nie są zlokalizowane w hotelu / kasynie, postrzegają każdego klienta jako źródło swojego dochodu, to operatorzy z hotelu/kasyna często patrzą na segment gastronomii (z wyjątkiem obszarów kateringowych), jak na zło konieczne, kiedy w rzeczywistości ten obszar usług odgrywa kluczową rolę w tym, gdzie goście decydują się przebywać, kiedy są z dala od domu. Sugerowałbym także, że nawet gdyby twój obiekt był otoczony pierścieniem restauracji, to wielu z twoich gości wolałoby zostać u ciebie, aby spełnić swoje oczekiwania kulinarne.

Poprzez rozważenie kilku z przedstawionych niżej rekomendacji, można podjąć znaczące kroki w celu osiągnięcia większego poziomu generowania dochodu z działalności w sferze gastronomii.

1. Drogi wejściowe i obszary publiczne powinny być zawsze schludne i czyste. Pojemniki na śmieci wypełnione niedopałkami papierosów i papierowymi kubkami nie stwarzają dobrej atmosfery dla osób zamierzających spożyć posiłek.

2. Toalety powinny być sprawdzane co godzinę lub częściej, aby upewnić się, że są czyste i świeże. Nic nie budzi większego wstrętu u konsumenta od niechlujnego stanu toalet. Wielu klientów ma problemy ze zdrowiem. Nieestetyczna toaleta nie zapewnia im odpowiedniego poziomu komfortu.

3. Kelnerzy powinni być przeszkoleni, w jaki sposób rozgrzać kawałek pasztecika w kuchence mikrofalowej. Zazwyczaj tylko skórka jest ciepła, a całe wnętrze zimne. Zwykle wyjaśnia się, że „Nie chcemy, aby gość się poparzył”. Jak przedyskutujemy to później, wszystkie gotowane potrawy powinny być serwowane nie tylko w stanie gorącym, ale powinny być również podawane na gorących talerzach. Dlaczego więc nie paszteciki?

4. Zaobserwuj, w jaki sposób „zapiekana” jest grzanka. 90 % czasu obsługujący poświęca na to, by dokładnie sprawdzić, że grzanka została umieszczona w opiekaczu. Sugeruje to, że więcej troski poświęca się temu, kiedy wyjąć grzankę z opiekacza, niż temu czy spełnia oczekiwania klienta.

5. W związku z ostatnim wzrostem zainteresowania w zakresie bezpieczeństwa żywności, zdumiewające jest, że nikt głośno nie zaprotestował przeciwko temu, że bardzo wysoki procent żywności, nawet w najlepszych restauracjach, jest serwowany w zaledwie letniej temperaturze, szczególnie w bufetach śniadaniowych. Zamiast napełniania podgrzewaczy po brzegi jajkami i mięsem, dlaczego nie zmniejszyć nieco ich ilości i uzupełniać zawartość częściej? Kiedy zwróciłem na to uwagę właścicielowi czterogwiazdkowego hotelu w Arizonie, powiedział mi, że nigdy nie jada śniadań w tym hotelu, a tylko lunche i dlatego był nieświadomy tego problemu. Wayne Fowler, słynny konsultant w przemyśle gastronomicznym i mój bliski współpracownik mówi o systemie „MBWA – Zarządzaniu przez Dokonywanie Obchodów” stosowanym w kierowaniu restauracją, tzn. „Menedżerowie i Szefowie Kuchni powinni zarządzać dokonując obchodów obiektu, zwracając uwagę na drobne szczegóły w działalności lokalu.” W trakcie podejmowania klientów podczas ostatniej konferencji zaserwowano nam „zimne” potrawy w trzech różnych przypadkach, w trzech wysokiej klasy restauracjach. Nie jest to niestety zjawisko wyjątkowe, a przecież z pewnością ma ono wpływ na decyzje o wyborze lokalu gastronomicznego, podejmowane przez klientów.

6. Jeżeli zamierzasz podać klientom bezpłatne śniadanie, upewnij się, aby twoi klienci byli zadowoleni. Nie pozoruj pracy i nie udawaj zaangażowania. Ktoś powinien obserwować sytuację w obszarach obsługi klienta i upewniać się, czy zachowywana jest czystość pomieszczeń, czy bułki i chleb są świeże, a nie wyciągnięte bezpośrednio z chłodni, czy pozostałe potrawy są gorące (zobacz uprzednie uwagi) i czy przed zakończeniem pory wydawania posiłku, artykuły na kontuarze wyglądają tak, jak gdybyś dopiero otworzył lokal, a nie tak, jak gdybyś przygotowywał się do jego zamknięcia. Personel powinien być obecny w obszarze obsługi klienta, aby pomagać klientom w zaspokajaniu ich specyficznych potrzeb. Jeszcze raz to podkreślmy, czym innym jest oferowanie czegoś bezpłatnie, czym innym zaś sprawienie, aby wyglądało na bardzo wartościowe... Jeżeli chcesz, abym do ciebie powrócił, to spowoduj, aby usługa wyglądała tak, jakbyś sobie tego życzył. Kiedy ktoś rozleje coś na ladzie bufetowej, to nie powinien sam tego sprzątać – nawet jeżeli jest to bezpłatne śniadanie.

7. W sposób ciągły monitoruj to, co jest podawane klientowi i przeszkol kelnerów w kierunku wysłuchiwania życzeń twoich klientów. Zdumiewające jest, jak często potrawa nie jest podawana w ten sposób, aby sos nie stykał się z innymi potrawami tak, jak to zamawiano. Mój współpracownik opowiedział mi następującą historię. Kiedy podróżuje służbowo, zatrzymuje się w ekskluzywnych, o pełnym zakresie usług lub w eleganckich, o ograniczonym zakresie usług, hotelach i/lub jada w średniej lub wyższej klasy restauracjach. Powiedział, że zawsze zamawia „dwa jajka w koszulkach na suchej, całej pszenicznej grzance”, ale zawsze otrzymuje dwa jajka w koszulkach w małej miseczce z wodą, dwa kawałki zgniecionego, całego pszenicznego, słabo opieczonego, chleba i kilka bardzo zatłuszczonych, siekanych brązowych ziemniaków. Jeżeli nie wygląda to wystarczająco fatalnie, musi położyć opieczony chleb na dużym talerzu i wyciągnąć jajka z miseczki. Na nieszczęście jajka są śliskie i z reguły, jeżeli nie jesteś wystarczająco ostrożny, jedno z jajek ląduje na stoliku. Zapamiętałem sobie tę ciekawostkę i po wielu miesiącach później, zrobiłem dokładnie to samo, a więc złożyłem identyczne zamówienie i doświadczenie mojego współpracownika powtórzyło się. Kiedy zdarzyło mi się to w jednym z wielkich hoteli w Las Vegas, kelner uśmiechnął się i skomentował: „O! To się zdarza cały czas.”

8. Przeszkol swoich pomocników kelnerów, w jaki sposób sprzątać ze stolików unikając brzękania brudnymi talerzami o tacę. Kiedy goście spożywają posiłek, to ostatnim dźwiękiem, który chcieliby usłyszeć jest ten rodzaj hałasu.

9. Zaplanuj sprzątanie 'na mokro' obszarów publicznych poza godzinami szczytu. Zawsze wzbraniam się przed wejściem do restauracji w trakcie pierwszego śniadania, lunchu i kolacji, żeby musieć przechodzić przez kałuże wody i śliskie podłogi.

10. Na rynku znajduje się bogactwo restauracji, które zajmują się obsługą małych dzieci. Średniej i wysokiej klasy restauracje muszą jednak wypracować strategie zajmowania się klientami z hałaśliwymi dziećmi, biegającymi po sali jadalnej, skaczącymi po kabinach i przeszkadzające w inny sposób tym, którzy wyszli na relaksujący posiłek (odnosi się to również do awanturniczych dorosłych). Nikt nie kocha dzieci tak, jak ja, ale na nieszczęście żyjemy w czasach, w których rodzice poświęcają niewiele czasu na naukę dyscypliny i dobrych manier. Wypracowanie przyjaznego, kulturalnego procesu kontrolowania tego rodzaju sytuacji przysporzy ci więcej klientów, niż mógłbyś ich utracić. Każdy biznes, włącznie z biznesem gastronomicznym, musi czasami przyznać, że nie może jednocześnie zadowolić wszystkich. Jeżeli wizerunek twojego przedsiębiorstwa wymaga czasami zajmowania twardego stanowiska wobec tych, którzy łamią podstawowe zasady dobrego zachowania – nie wahaj się przed jego zastosowaniem. W ostatecznym rozrachunku, niezależnie od charakteru twojego biznesu lub zawodu, prowadzisz swoją działalność wśród ludzi (nie ma innego źródła podaży). Klienci oczekują uzyskiwania określonych wartości w zamian za poczynione inwestycje i szybko rozpoznają tych, którzy rozumieją ich potrzeby i spełniają ich specyficzne życzenia.

Przekaz, jaki wynika z powyższych treści, polega na tym, iż musimy spoglądać na klientów „ich” oczami, a nie „naszymi”, a następnie zapytać siebie: „Gdybym to ja był klientem, to jaka byłaby moja ocena tego lokalu?”

Bernie Otis



Komentarze:

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Można zrobić to prościej – 3 niezbędne narzędzia do prowadzenia biznesu gastronomicznego ...więcej»

Saszetki, sticki i mini słoiki – zalety produktów porcjowanych ...więcej»

Jak budować dobre relacje z klientami w branży gastronomicznej ...więcej»

Pięć najczęstszych błędów restauratorów ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji