Środa 26 Wrzesień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Gastronomia » Panie w trakcie lunchu

Artykuły serwisu


Panie w trakcie lunchu


Dodano: 2015-03-09

Drukuj


Hotelowy bar. Same tylko te słowa, ze swoimi przesiąkniętymi dymem papierosowym, implikacjami wynikającymi z przygodnych znajomości, powinny być dostatecznie wystarczającym powodem, aby samotne kobiety przebywające w hotelu w trakcie podróży służbowych, zmykały do swoich pokoi. To nie tylko twój bar powoduje, że te kobiety zachowują ostrożność. Twoja restauracja, po prostu, wcale nie musi być dla nich tak pociągająca – i to jest rzeczywiście problem, jeżeli zważy się, że prawie połowa podróżnych biznesowych, to kobiety. Co więc powinien uczynić hotel? Tapeta w kwiatki nie jest rozwiązaniem, ale są inne sposoby, z których można skorzystać, aby stać się bardziej atrakcyjnym dla kobiet i rozsławiać swój biznes restauracyjny i barowy.

Otwarte przestrzenie, prywatne miejsca

Pewne elementy restauracyjnego wystroju bardziej odpowiadają kobietom. Jednym z nich jest raczej otwarta sala konsumpcyjna, niż kompleks niewielkich pomieszczeń jadalnych, która pozwala kobietom na przekonanie się „z jaką sytuacją mają do czynienia” mówi Stephani K.A. Robson, starszy wykładowca i ekspert w dziedzinie psychologii restauracyjnego wystroju na Cornell University School of Hotel Administration.



W hotelu Indigo należącym do InterContinental Hotels Group, gdzie połowa biznesowych gości to kobiety, restauracja Phi działająca według nowej koncepcji, została rozplanowana tak, aby obszary baru i hotelowego lobby przenikały się ze sobą niemal niezauważalnie. „Gość nie musi wchodzić demonstracyjnie do pomieszczenia, wydzielonego do określonego celu.” mówi Jim Anhut, pierwszy wiceprezes, ds. zarządzania marką. Kobiety o określonej indywidualności cenią sobie Hotel Indigo. Podobnie rzecz się ma z nowym lokalem Wyndhama - ERL (Eat-Jedz, Refresh-Wzmocnij się, Live-Żyj), który zadebiutował ostatnio w kurorcie Wyndham Sugar Bay & Spa w St. Thomas, a który zaadoptował koncepcję zintegrowanego lobby, zaprojektowanego przez renomowanego architekta Michaela Gravesa. „Elastyczna kawiarnia” zmienia się z dziennego baru kawowego, w koktajl bar i doraźną restaurację w porze wieczorowo-nocnej. Wyndham uważa, że pomysł ten „jest atrakcyjny dla kobiet podróżujących służbowo, które pragną bardziej towarzyskiego kontekstu w ich hotelowym pobycie, jako że lobby stają się w coraz większym stopniu miejscami komunikacji społecznej” mówi Evy Apostolatos, rzecznik prasowy firmy.

Również miejsca w restauracji, które oferują pewien stopień prywatności i poczucia bezpieczeństwa mogą liczyć na poklask wśród kobiet. Badania przeprowadzone przez Robson wykazują, że kobiety (ale także mężczyźni) lubią mieć w czymś oparcie – okno, ściana, wysoka kabina, w odróżnieniu od miejsca znajdującego się pośrodku sali.

Myślenie wyprowadzające gości „spoza kabin” przyciągnie więcej samotnych kobiet do gastronomii. Restauracja Phi łączy jeszcze to wszystko, ze zgrupowanymi wygodnymi siedziskami (sofy, wyściełane krzesła i stoliki kawiarniane) przemieszane na całej przestrzeni z tradycyjnymi stolikami i kabinami. Być może najbardziej nietypowym jest firmowy pomysł „Stolika dla Samotnego”, który w rzeczywistości nie jest w ogóle stolikiem, ale raczej ponadwymiarowym rozkładanym krzesłem typu Adirondak, z obszernymi oparciami – wystarczająco dużymi na talerze, gazety, nawet laptopy – opasującymi gościa od frontu. Ich rozmiar tworzy „strefę ochronną”, mówi Sue Morgan - wice prezes InterContinental ds. franczyzy w obszarze gastronomii. „One dają ci przestrzeń, tak byś mógł ciągle uczestniczyć w życiu i atmosferze hotelu bez ryzyka wystawienia się na pełne obaw zaczepki w rodzaju, „Czy mogę się przysiąść?” Podobnie jest w przypadku ERL Wyndhama, który proponuje „Inteligentny Fotel” wyściełany satyną – tkaninami odpornymi na bakterie i wyposażonym w gniazdka elektryczne oraz łącza do Internetu i zachodzącymi na siebie oparciami.

Przemyślenie koncepcji obsługi, menu

Hotel Indigo przyjął model szybkiej obsługi, aby uczynić restaurację Phi bardziej wygodną dla samotnych konsumentów, a kobiet w szczególności. Ten styl obsługi, w którym goście składają zamówienia przy kontuarze, zajmują miejsca, a zamówione dania są im przynoszone przez osoby obsługujące, jest bardziej atrakcyjnym, ponieważ ogranicza on ilość kłopotliwych i niezręcznych momentów czasu, kiedy klient stoi lub siedzi samotnie. (Jest to czas tracony na oczekiwanie na zajęcie miejsca, oczekiwanie na menu, oczekiwanie na rachunek).

Oczywiście, jeżeli chodzi o menu, niewielkie zmiany mogą prowadzić do podwyższenia rachunków uzyskiwanych od kobiet. Organ doradczy Wyndhama odkrył popyt na lżejsze, bardziej pożywne i organiczne potrawy. Kobiety są śmiałymi konsumentami, mówi Robson z Cornella, a restauracje, które chcą ich przyciągnąć, powinny być na tyle sprytne, aby eksperymentować z nowymi smakami, najnowszymi trendami i sezonowymi aktualizacjami. Robson podkreśla również, że kobiety chciałyby również mieć możliwość kontrolowania rozmiarów porcji, co czyni z przekąsek i innych drobnych potraw, gastronomię przyjazną dla kobiet. W barze Drake należącym do grupy hotelarskiej Kimpton Hotel and Restaurant Group znajdującym się w lobby Sir Francis Drake Hotel w San Francisco, menu drobnych przekąsek, takich jak ostrygi, smażone parmezany i talerzyki z serami, wypełniają rachunki gości. Restauracja Phi w Hotelu Indigo oferuje tuziny takich potraw, włącznie z kozim serem z warzywami i szpadki nadziewane kurczakiem z oliwkami, tak więc goście mogą tworzyć swoje własne kompozycje kulinarne. Mam również dobre informacje dotyczące średniej wielkości rachunków, bo w odróżnieniu od powszechnego przekonania, kobiety piją, kiedy samotnie odwiedzają lokale, pod warunkiem, że będziesz miał bogaty wybór win sprzedawanych na lampki.


Komfortowe sytuacje towarzyskie

Stephani Robson z Cornell University twierdzi, że zapewnienie komfortowych możliwości dla podróżujących kobiet w sferze kontaktów towarzyskich jest wspaniałą reklamową techniką biznesową. Towarzyskie stoliki, popularne w Europie, zyskują także tutaj na atrakcyjności. Mający zostać wkrótce otwarty Urban Tavern w Hiltonie w San Francisco będzie właśnie miał taki stolik, jako jedną z głównych atrakcji. Stoliki towarzyskie pomagają w spełnianiu jednej z podstawowych ludzkich potrzeb – i przyciągnąć biznes.

„Jeżeli podróżujesz samotnie, to po jakimś czasie, masz ogromną ochotę na rozpoczęcie rozmowy” mówi Robson. Jest to pozbawiony zagrożeń sposób na współdziałanie z innymi osobami, jeżeli taka będzie twoja wola. Wiele hoteli w taki sposób zdobywa sobie gości.” Rzeczniczka Kimptona Vanessa Bortnick mówi, że wspólne stoliki są integralną częścią kilku z ich obiektów, włącznie z FireSky Hotel w Scottsdale w Arizonie. Tam też, w restauracji Taggia serwowane są tradycyjne włoskie potrawy, zarówno w sali konsumpcyjnej, jak i w barze w lobby, gdzie rozjarzony, pokryty onyksem, wspólny towarzyski stolik, zbliża do siebie samotnych gości. W Domaso, zlokalizowanym w Palomar Hotel grupy Kimpton, w Arlington w Wirginii „Samotni konsumenci tłoczą się przy towarzyskich stolikach każdego wieczoru, wykorzystując ten doskonały sposób na połączenie się z innymi towarzyszami podróży” mówi Bortnick.

Kimpton odkrył również, że demonstracyjne kuchnie z taboretami barowymi, cieszą się sporą popularnością wśród pojedynczych klientów, włącznie z kobietami. Obserwowanie szefów kuchni przy pracy pozwala gościom na wspólne spożywanie posiłków, bez presji na prowadzenie konwersacji. Bortnick mówi, że w restauracjach Grand Cafe u Kimptona ( Hotel Monaco), Puccini & Pinetti (Monticello Inn) i Postrio (w Prescott, gdzie goście mogą obserwować proces powstawania słynnych pizz Wolfgang'a Pucka), w San Francisco, „pokaz” gwarantuje „fantastyczną rozrywkę i jest główną atrakcją dla samotnych klientów.” Inny prosty pomysł, zaczerpnięty z barów kawowych: Spraw, aby samotni klienci czuli się komfortowo i byli zadowoleni na zewnątrz swoich pokoi, wyposażeni w bezprzewodowy internet i materiały do czytania. W Scala Bistro w hotelu Sir Francis Drake grupy Kimpton, gazety i czasopisma umieszczone są na łatwo dostępnych wieszakach, z oświetleniem zlokalizowanym ponad głową, które zachęca do czytania i oczywiście do zamawiania wielkich ilości jedzenia i napojów.

Gina LaVecchia Ragone


Komentarze:

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Można zrobić to prościej – 3 niezbędne narzędzia do prowadzenia biznesu gastronomicznego ...więcej»

Saszetki, sticki i mini słoiki – zalety produktów porcjowanych ...więcej»

Jak budować dobre relacje z klientami w branży gastronomicznej ...więcej»

Pięć najczęstszych błędów restauratorów ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji