Sobota 27 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Dziesięć porad dla generowania powtarzalnego...

Artykuły serwisu


Dziesięć porad dla generowania powtarzalnego biznesu


Dodano: 2012-05-22

Drukuj


Zbyt wiele firm nie rozumie, że chociaż zapewnianie doskonałej obsługi klienta jest jednym z kluczowych składników powtarzalności biznesu, to ta specjalna osobista więź z klientem i pracownikiem, zapewnia związek pomiędzy satysfakcją klienta a jego utrzymaniem. Obsługa świadczona przez pracowników pierwszej linii musi być postrzegana jako pierwszy krok na drodze do lojalności.

Dziesięć podstawowych wskazówek dla generowania powtarzalnego biznesu:

1. Upewnij się, że każdy z twoich pracowników pierwszej linii jest w stanie wywrzeć na gościu dobre pierwsze wrażenie. Pierwsze opinie formułowane są w ciągu pierwszych 10 sekund. Nigdy nie ma drugiej okazji, aby stworzyć ciepłe i przyjazne pierwsze wrażenie.
2. Pokaż, że doceniasz swoich klientów. Podziękowanie dla klientów składane przez pracowników pierwszej linii w sposób sensowny i przemyślany pokazuje klientom, jak o nich dbasz i doceniasz ich biznes.
3. Przejrzyj swoje listy i korespondencję elektroniczną, aby upewnić się, że ich wydźwięk jest przyjazny, spersonalizowany i pozwala klientom poczuć się kimś ważnym i docenionym.


4. Stwórz w firmie kulturę pracy, dzięki której twoi pracownicy będą traktowani jak rodzina i sąsiedzi, a oni z kolei potraktują swoich klientów w ten sam sposób. Klienci zauważają i doceniają, gdy firma szanuje swoich pracowników.
5. Odpowiadaj na wątpliwości klientów, nie tylko reagując na ich bezpośrednie zapytania, ale poprzez dostarczanie im przydatnych, dodatkowych informacji. Klienci często lubią dowiedzieć się czegoś więcej o potencjalnym zakupie niż ograniczać się tylko do tego, co jest napisane na zawieszce lub w folderze.
6. Uświadom sobie, że podstawowym elementem obsługi klienta jest "pomaganie" im. Upewnij się, aby każdy pracownik pierwszej linii miał doświadczenie w pomaganiu klientom. To z pewnością zagwarantuje znakomitą obsługę klienta.
7. Witaj gości z uśmiechem. W obecnych czasach zdominowanych przez technologię, ludzie są zestresowani bardziej niż kiedykolwiek. Ciepłe i serdeczne powitanie może zdziałać cuda, dając klientowi poczucie, w rodzaju "ta firma jest naprawdę zadowolona, że ją wybrałem”.
8. Korzystaj z kasy zwrotnej w branży handlu detalicznego, aby klient czuł się komfortowo zwracając jakąś rzecz i zaoferuj pomoc w odszukaniu tego, czego potrzebują. Klienci nie lubią dokonywania zwrotów. Spraw wobec tego, by ta procedura była przyjemna i niezbyt skomplikowana. Klienci na pewno to docenią!
9. Wychwytuj takie wypowiedzi klientów, jak "Po raz pierwszy skorzystałem z waszej strony internetowej", "Właśnie przeprowadziłem się w pobliże waszego obiektu", "Po prostu zatrzymałem się tu i ..." itp. i postaraj się wykorzystać nadarzające się okazje, aby zaangażować klienta w budowanie pozytywnych relacji i trwałej lojalności.
10. Ostatnia rada gwarantująca powtarzalność biznesu, generująca pozytywne wpisy w mediach społecznościowych, sprawiająca, że klienci odczuwają troskę firmy, to uświadomienie sobie, że wszystko zaczyna się od pierwszego osobistego powitania lub rozmowy telefonicznej albo pierwszego kliknięcia myszką. Pracownicy pierwszej linii są „jej głosem”. Kiedy skompletujesz już zaufany personel pracowników pierwszej linii, którzy mogą spowodować, że każdy klient poczuje się zadowolony i ważny, to nie zapomnij, aby tym pracownikom nieustannie dziękować i odpowiednio wynagradzać, bo to są naprawdę szczególni ludzie.

Obsługa klienta trwa tylko 7 dni w roku. Pamiętaj jednak, aby klienci wiedzieli, że firma troszczy się o nich 365 dni w roku!

Richard Shapiro


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji