Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Motywacja i satysfakcja: Elementy znakomitej...

Artykuły serwisu


Motywacja i satysfakcja: Elementy znakomitej kuchni


Dodano: 2012-11-28

Drukuj


Obecnie, środowisko gastronomiczne ulega bardzo szybkim zmianom i niektóre z dawniejszych zasad trochę się dezaktualizuje. Pracownicy kuchni i szefostwa wielu najlepszych korporacji branży hotelarskiej doszli do tej samej konstruktywnej dla biznesu konkluzji: zadowoleni, zmotywowani pracownicy są bardziej wydajnymi i lojalnymi pracownikami. Dzisiejsi kucharze są jednak nie tylko zainteresowani sztuką kulinarną i tym, czego mogą dowiedzieć się od swoich szefów, ale również możliwością spłacenia kredytów studenckich, ubezpieczeniem zdrowotnym, systemem emerytalnym i ustabilizowanym życiem osobistym.

I mają rację, że myślą o takich rzeczach. Prawda jest taka, że pozytywne środowisko pracy generuje motywację do osiągania sukcesu, łamie bariery między stanowiskami pierwszej linii, a zapleczem i zachęca pracowników do stawiania operacyjnych sukcesów w czołówce swoich celów zawodowych (a czasem również osobistych). Naszym obowiązkiem, jako szefów kuchni, jest inspirowanie, szkolenie i motywowanie pracowników, nie tylko w zakresie przygotowywania optymalnie najlepszych potraw, ale także w zakresie aspektów finansowych i biznesowych branży gastronomicznej.

W jaki więc sposób szef kuchni powinien przyciągać i utrzymywać dobrych pracowników? Jak możemy inspirować, kształcić i motywować naszych pracowników przy zachowaniu naszych głównych celów – kreowania unikalnych kulinarnych doświadczeń i prowadzenia dochodowego biznesu?



Odwracając stare powiedzenie, że wszyscy jesteśmy produktami naszego środowiska. Aby zmotywować i zadowolić twoich pracowników, powinieneś sprawić, iżby twoje środowisko kuchenne stało się produktem twojej kreatywnej, sterowanej obecności.

Wszystko zależy od podejścia!
Najważniejszą rzeczą, którą można zrobić, aby wykreować pozytywne podejście do pracy wśród personelu, jest dawanie dobrego przykładu i utrzymywanie własnego pozytywnego nastawienia. Jedyną, nową i zaskakującą rzeczą w tej koncepcji jest to, że zbyt długo zajęło branży hotelarskiej, praktyczne wprowadzenie tej koncepcji w swoich kuchniach.

Wszystkie działania podejmowane w ramach opracowywania instrukcji pracowniczych, przeprowadzania szkoleń orientujących zawodowo, gier symulacyjnych i zaznajamiania z deklaracjami misji, są przydatne w motywowaniu pracowników. Ale ich wpływ będzie zanikał w miarę upływu czasu, jeśli szef kuchni nie będzie mógł sprostać zobowiązaniom tego "kim jesteśmy." Zamiast zastanawiać się, dlaczego pracownicy nie mają "właściwego podejścia", zarządzający szefowie kuchni muszą zadać sobie pytanie, czy oni sami prezentują taką postawę i z powodzeniem przenoszą go na swoich pracowników. W pewien określony sposób, każdy pracownik odzwierciedla cechy swojego lidera.

Kiedy w mojej kuchni pojawia się problem, mamy sprawdzoną formułę pozwalającą sobie z nim radzić. Pracujemy razem, aby zidentyfikować problem. Staramy się zachować spokój i powstrzymywać się od wprowadzania osobistych wątków w kwestie zawodowe. Pracujemy razem, aby zaproponować i ostatecznie wybrać metodę radzenia sobie z wynikłym problemem. Kiedy staje się to konieczne, nie wahamy się poprosić o opinię pracowników z innych działów, którzy pomagają ocenić i rozwiązać problem.

Wiele spraw dziejących się w naszych kuchniach znajduje się poza naszą kontrolą – ktoś zadzwonił, że jest chory, coś się nagle zepsuło, katastrofalna burza opóźniła ważną dostawę, itd. Możemy kontrolować sposób, w jaki na coś będziemy reagować i poprzez taki przykład, wywierać wpływ na to, jak personel będzie rozwiązywał problemy. Twój pozytywny wpływ może stworzyć środowisko, które sprzyja rozwojowi, okazywaniu szacunku, zachowywaniu uczciwości, zaufania i godności.

Otwórz drzwi dla otwartych umysłów
"Polityki otwartych drzwi" nie należy uznawać za truizm, ale uszanowaną praktykę. W przeszłości oczekiwano od młodych kucharzy, że będą chłonąć blask ich mistrzów kulinarnych w milczeniu, bez słowa skargi. Bardzo prawdopodobnie, że każdy nowicjusz, który byłby na tyle śmiały, aby wyrazić swoją opinię otrzymałby odpowiedź w rodzaju "Jeśli się nie podoba, idź pracować gdzie indziej."

W trakcie swojej kariery zawodowej odwiedzałem i pracowałem w kuchniach całego świata. W żadnej z nich nie było spokojnie. Nie ma już miejsca na ciszę w naszych kuchniach. Pracownicy muszą mieć możliwość wyrażania swoich opinii i pragną abyś ich wysłuchał i był gotów im pomóc. W większości przypadków, sfrustrowany pracownik to taki pracownik, który zetknął się z bardzo prostym problemem, ale nigdy nie miał możliwości podzielenia się swoją opinią i wyrażenia swojego zdania.

Pozwól swoim pracownikom dawać upust swojej frustracji (w odpowiednim czasie i w konstruktywny sposób), kieruj ich zachowaniem w celu znalezienia rozwiązania i pomagaj im we wprowadzaniu tego rozwiązania w życie. Zagwarantowanie pracownikowi prawa do bycia wysłuchanym i brania udziału w procesie rozwiązywania problemu może pomóc w utrzymaniu ich przeświadczenia o własnej ważnej roli w prowadzeniu działalności operacyjnej w kuchni.

Potęga słowa
Mary Poppins powiedziała, że „kruche obietnice, łatwo się daje i łatwo łamie”. Nie ma dobrego sposobu, aby złamać obietnicę daną pracownikowi. Wszyscy byliśmy w sytuacji, kiedy pracodawca wymachiwał marchewką awansu lub podwyżki, aby nas przy sobie zatrzymać, a później nie dotrzymywał obietnicy twierdząc, że "sytuacja się zmieniła" lub prosząc, by po raz kolejny „wstrzymać się” z własnymi żądaniami bądź aspiracjami. "Łamiąc lub odkładając w czasie realizację złożonych obietnic, można kupić lojalność pracownika tylko na bardzo krótki okres. W końcu - i często wcześniej, niż później - lojalność zamienia się w niechęć, niezadowolenie i spadek wydajności.

Uczciwość nie jest tylko problemem dla kandydatów prezydenckich i prezesów firmy. Jako zarządzający szefowie kuchni musimy być tak odpowiedzialni wobec naszych pracowników, jak jesteśmy wierni naszej sztuce kulinarnej, tak zobowiązani do dotrzymywania naszego słowa, jak jesteśmy zobowiązani wobec kulinarnej doskonałości.

Dotrzymuj słowa i nie składaj obietnic, których nie będziesz mógł spełnić. Bądź uczciwy w relacjach z pracownikiem. Omawiaj z nim pojawiające się wyzwania, a także sukcesy i możliwości. Skupiaj się na możliwościach wynikających z poprawy sytuacji ekonomicznej, ale nie obiecuj niczego, czego nie będziesz mógł zagwarantować. Jeśli mówisz pracownikowi, że masz zamiar coś zrobić, to zrób to w ciągu 48 godzin. Jeśli nie możesz rozwiązać konkretnej sytuacji w tym czasie, utrzymuj kontakt z pracownikami i poinformuj ich, co zrobiłeś i jaki będzie twój następny krok. Nie pozwól, aby jakiś problem pozostawał nierozwiązany.

Partycypacja! Oznaczająca ciebie
Angażuj swoich pracowników w kuchenne inicjatywy. Kiedy opracowujesz nowe menu lub zmieniasz politykę działalności, zaangażuj w te procesy swoich pracowników. Potwierdza to ich rolę, a także pozwala wykorzystać bogactwo ich wiedzy i doświadczeń. Twój personel jest na pierwszej linii każdego dnia, w związku z czym może mieć świetne pomysły w obszarze tego, co się sprawdza, a co nie.

Udział członków zespołu w procesie decyzyjnym zwiększa twoje szanse na to, że zaakceptują wprowadzane zmiany i bardziej zaangażują się dla sukcesu operacji. Nowe zasady i zmiany menu staną się częścią kultury znacznie szybciej, gdy pracownicy będą wiedzieć, że mieli wpływ na podejmowanie decyzji.

Pod koniec zmiany nie będziemy mierzyli i uzależniali naszego sukcesu, jako szefowie kuchni, menedżerowie i liderzy, od tego czy spadł nam suflet. Nasz sukces będzie oceniany na podstawie sukcesów naszych pracowników oraz na podstawie ich codziennych działań. Pomagając im lepiej wykonywać swoją pracę, wykonujemy naszą własną, co jest znacznie łatwiejsze. Tworzymy sytuację korzystną dla wszystkich – dla pracownika, działań operacyjnych, a przede wszystkim dla gościa.

Robert Trainor


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji