Strona główna » Obsługa gościa » Obsługa z uśmiechem: Najważniejsze wskazówki... | Artykuły serwisu
Obsługa z uśmiechem: Najważniejsze wskazówki dla usprawnienia obsługi klienta
|
|
Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że bez względu na to, jak dobrym produktem dysponujesz, obsługa klienta odgrywa ogromną rolę w tym, jak sobie radzisz. Gdybyś więc chciał poprawić obsługę klientów w swojej firmie, zwróć uwagę na niżej przedstawione proste porady ... 1. SłuchajOprócz uśmiechu, warto zrobić użytek ze swoich uszu. Jeśli klient nie jest zadowolony, spróbuj dowiedzieć się dlaczego. I pamiętaj, że klient może przyjmować postawę defensywną z powodu nieprzyjemnych doświadczeń z przeszłości, ale jeśli będziesz w stanie uświadomić mu, że jesteś po to, aby go wysłuchać i pomóc, to całe jego doświadczenie się zmieni i przyjmie pozytywny obrót. 2. Poznaj swoich klientów Czy to w sposób wirtualny, czy osobiście, ale staraj się poznać swoich klientów. Nie musisz ich śledzić i bombardować wiadomościami ich konta pocztowego, ale podstawowe informacje mogą usprawnić obsługę klientów.
Możesz wysłać im kartkę urodzinową z kuponem lub dyskontem i powiadamiaj ich o wszelkich obniżkach zarówno indywidualnych, jak i dotyczących grup turystycznych. Daj im szansę, aby mogli przekazać ci swoje opinie. Możesz nigdy nie dowiedzieć się, że coś się nie sprawdza, jeśli nikt ci o tym nie powie – ale jeśli dowiesz się tego od klientów, to poszukasz stosownego rozwiązania zgłoszonego problemu. Im twoje relacje z klientami będą bardziej osobiste, tym lepsza będzie ich obsługa.
3. Wynagradzaj pracowników Spraw by pracownicy, którzy wykraczają poza obowiązujące standardy, byli wyróżniani i stawali się rozpoznawalni w swoim otoczeniu, za to że uśmiech w obsłudze naprawdę spełnia swoje zadanie. Oczywiście wysokość wynagrodzenia za pracę uzależniona od prowizji jest znakomitym narzędziem, ale nawet w firmach, które nie działają w ten sposób można zbudować inny rodzaj motywacji pracowników. Bardziej zadowoleni pracownicy, to bardziej zadowoleni klienci.
4. Bądź dostępny Oczywiście, nie chciałbyś, aby telefony w twoim domu dzwoniły już od wczesnych godzin porannych, ale jeśli sprawisz, że ty sam lub twój zespół będzie łatwo dostępny, to klient będzie miał większe zaufanie do robienia z tobą biznesu. Niech twoi klienci wiedzą, że mogą się z tobą skontaktować, kiedy jest to konieczne. Podaj swój numer telefonu na firmowej stronie internetowej - nawet jeśli klient nie będzie go potrzebował, to będzie czuł się bezpieczniej, że ten numer tam jest.
5. Twoi pracownicy powinni wiedzieć, czego się od nich oczekuje Uczyń z obsługi klientów priorytet wśród swoich pracowników. Niezależnie od tego, czy mają regularny kontakt z klientami, czy nie, muszą wiedzieć, jak powinien wyglądać przyjazny kontakt z nimi. Niech wiedzą, jakie są twoje oczekiwania, ponieważ mogą one być różne, u różnych pracodawców.
Ponadto traktuj swoich pracowników tak, jak chciałbyś by traktowali twoich klientów. Pozytywne środowisko pracy sprawia, że pracownicy są z reguły zadowoleni z wykonywanej pracy. Okazuj każdemu pracownikowi wsparcie i szacunek, a przełoży się to na ich stosunek wobec klientów.
6. Zadbaj o pozytywne pierwsze wrażenie Od tego właśnie jest uśmiech. Nawet jeśli twój pierwszy kontakt następuje poprzez telefon, możesz wyeksponować w rozmowie swoje ciepłe, życzliwe powitanie. Upewnij się, aby klienci wiedzieli, że są w centrum twojego zainteresowania i że jesteś zadowolony ze współpracy z nimi. Pierwsze wrażenie stanowi o atrakcyjności twojego obiektu i sprawia, że takim właśnie się staje.
Właściciele firm, menedżerowie i wszyscy pracownicy powinni wiedzieć, że obsługa klienta powinna być zawsze ich najwyższym priorytetem. Poświęć trochę czasu, aby skupić się na tym, a zadowolenie twoich klientów pokaże, że warto było.
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |