Niedziela 01 Grudzień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Przyjemność smaku jest prawem, a nie...

Artykuły serwisu


Przyjemność smaku jest prawem, a nie przywilejem


Dodano: 2015-06-19

Drukuj


Jeszcze kilka lat temu, hotelarze pogardliwie spoglądali na wygląd stron internetowych współpracujących obiektów noclegowych. Oni byli pewni, że oferta, która nie przedstawiała żadnych standardów lub gwarancji komfortu nie może mieć prawdziwej przyszłości. A jednak uwiedzeni zabawnym aspektem rezerwacji online, poprzez pomysł dzielenia się doświadczeniami z innymi osobami, poprzez atrakcyjne ceny w stosunku do hoteli, które zwiększyły swoje stawki, potencjalni goście zauważyli w tym szansę.

To trochę za późno, aby opanować ambicje Airbnb i wszystkie awatary narodzone w jego wyniku. Potrzeba czasu i wyobraźni, aby podbić ich połowy, ponieważ istnieje realny brak zakwaterowania na dużych rynkach, który nie jest łatwy do wyrównania, a także dlatego, że konieczne jest wymyślenie historii dla tych klientów, którzy domagają się innowacyjności i oryginalności.

Już radząc sobie słabo, usługi gastronomiczne nie wydają się, aby uczyły się wszystkigo z cierpienia hotelarzy. Dzieląca gospodarka trafiła do wszystkich obszarów usług, od wynajmu samochodów do wyrobów rękodzielniczych, od przeprowadzek do niedzielnych brunchów. Usługi gastronomiczne są nowym polem do popisu dla wszystkich "duchów współpracy", którzy chcą dokarmiać swoje portfele i dzielą się swoimi kulinarnymi doświadczeniami, na wzór pięciu sezonów Top Chef i Master Chef.



Nie dziwi fakt, że wiele restrauracji jest pustych, kiedy przeciętny posiłek z trzech dań jest naliczany jak rozkosz dla koneserów. Z pewnością praca restauratora staje się coraz trudniejsza przy wzroście VATu, który zaburza wizerunek, przy dalszym podnoszeniu podatków, kosztów surowców i składek na ubezpieczenia społeczne. A ostateczny wynik został surowo osądzony przez klientów: spadek w odniesieniu do jakości / przyjemności, przeciętny smak, nie wspominając o cenie, która nie jest specjanie przystępna dla skromnych budżetów. Bar bistro na rogu jest szybko zastępowany barem z kanapkami lub egzotycznymi daniami na wynos do spożycia w biurze. Spożywanie posilłków z przyjaciółmi poza domem ustąpiło zaproszeniom na jedzenie czegokolwiek, gdzie każdy coś przynosi.

Uformowały się dwa typy cateringu - jeden z "rzemieślniczą" jakością dla tych, którzy wciąż mogą sobie na to pozwolić, a drugi nabiera kształt wszelkiego rodzaju fast foodów, przedkładających niską cenę nad świeżością produktów. I formuje się przepaść pomiędzy nimi. Restauracje bez oryginalności lub smaku płacą wysoką cenę widząc jak klientela opuszcza je. Obecność turystów i nadejście pięknej pogody wciąż zbyt łatwo zasłania podstawowe zjawiska. A potem, kiedy VoulezVousDiner.com, VizEat lub Cookening dołączą do trajektorii Airbnb, szkody będą straszne, jeśli restauratorzy nie wezmą z powrotem losu w swoje ręce.

Wspólna konsumpcja przypomina nam o kilku podstawowych wartościach, które poszły w zapomnienie podczas wzrostu: przyjemność, jakość, rozsądna cena, zabawa, oryginalność, przyjęcie, obsługa ... i innych podstawowych wartościach, które wydają się być lepiej zrozumiane przez domowych restauratorów. Nie wszystko jest stracone. Restauratorzy są wspierani przez doświadczenie i talent, ale bez wątpienia muszą przerobić swój model gospodarczy, ofertę i menu. Nie jest już dłużej możliwe, aby żyć według planów opracowanych w ubiegłym wieku, które były częścią szarej strefy na osiągnięcie rozsądnego poziomu rentowności bez napędzania klientów.

W hotelowych restauracjach dokonuje się przeglądu ciekawych, przystępnych cenowo i smakowych ofert, ale daleko jeszcze do prawdziwej rewolucji. Koncepji poszukuje się gdzieś pomiędzy barami na lotniskach oraz samoobsługowymi, z preferencjami do podjadanie w gastronomii na wysokim poziomie, obecnie działającej wyłącznie w pałacach. Ale przynajmniej możemy powiedzieć, że analiza jest w toku, aby uchwycić hotelową klientelę, jak również klientów z sąsiedztwa.  

Niezależnie od kształtu odnowienie nadchodzi, a reakcja musi być szybka bo nawyki konsumenckie zmieniają się równie szybko jak technologia 4G. Pod względem kulinarnym, zasad smaku i zniesienia barier wobec rozpowszechnionych nawyków niewłaściwego odżywiania utrudnia to życie dla całego zawodu.

Georges Panayotis


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji