Strona główna » Gastronomia » Profesjonalny rozwój działu gastronomii w... | Artykuły serwisu
Profesjonalny rozwój działu gastronomii w Windsor Court Hotel
|
|
Kierowanie personelem liczącym ponad 150 pracowników może być trudne na co dzień. Dostarczanie im informacji o bieżących ofertach restauracji i baru jest jeszcze trudniejsze. Na pierwszy rzut oka, cel przekazywania pracownikom informacji o aktualnych menu może wydawać się nieistotny, ale w tej branży, tak jak w wielu innych gałęziach przemysłu, kapitał ludzki jest podstawą silnej firmy. Utrzymywanie całego hotelowego personelu w pełnej gotowości i dostarczanie im szeregu bieżących informacji poprawia poziom obsługi gości w całym hotelu. Coś tak prostego, jak informacja personelu pierwszej linii rekomendującego gościowi nową potrawę lub koktajl, może wzbogacić jego ogólne doświadczenie, dzięki czemu będzie bardziej skłonny, by stać się stałym klientem tegoż hotelu.
Nowy Orlean od dawna już zapracował sobie na miano mekki dla smakoszy tęskniących zarówno za tradycyjnymi potrawami kuchni kreolskiej i kuchni Cajun, ale również zaciekawionych najnowszymi technikami i trendami kulinarnymi. Windsor Court musi nie tylko utrzymywać wysoki poziom obsługi odwiedzających hotel gości, ale także odróżniać się od innych lokalnych barów i restauracji, jeśli chce przyciągać lojalnych, lokalnych klientów. W trakcie budowania i rozwijania programu edukacyjnego napotyka się na różnego rodzaju specyficzne wyzwania. Menu zmieniają się sezonowo, a trendy wpływają na każdy aspekt przemysłu od technik gotowania, po obsługę. Ponadto sektor usługowy ma reputację sektora o wysokim wskaźniku fluktuacji kadr, a proces skutecznego utrzymywania zaangażowania pracowników zainteresowanych ofertą pracy w barze czy restauracji, staje się często kwestią czysto ekonomiczną: czy powinniśmy inwestować w pracowników, którzy być może nie pozostaną na dłużej w firmie?
Często jednak edukacja jest podstawą tego, czego pracownicy oczekują od pracy. Pomagamy personelowi w uświadomieniu sobie tego, że to czego się u nas nauczy istotnie wzbogaci ich poziom umiejętności. W rezultacie, możliwość rozwoju zawodowego poprzez kształcenie jest namacalnym dowodem umacniania lojalności wśród pracowników.
Dawno minęły czasy, kiedy po prostu sprawdzano nowych pracowników pod kątem zapamiętywania elementów hotelowego menu. Obecnie kluczową sprawą w procesie edukacji jest nacisk na otwarte, wymagające praktycznego doświadczenia środowisko, z dodatkiem odrobiny zdrowej konkurencji. Ustanowiliśmy wiele programów nastawionych na kształcenie całego personelu hotelowego, w obrębie wielu działów, kreujących edukacyjny proces, który charakteryzuje się dogłębnością przyswajania wiedzy, jej wieloaspektowością i ciągłym rozwojem.
Edukacja ciągła Prowadzenie edukacji na poziomie mniej teoretycznym, a bardziej praktycznym jest konieczne, aby zaznajamiać zespół pracowniczy ze wszystkimi nowinkami i wzbudzać jego zainteresowanie. Bądźmy szczerzy, pracownik będzie w stanie wyjaśnić, jak i dlaczego określone wino pasuje do konkretnego dania, jeśli będzie w stanie przypomnieć sobie interesujące szczegóły z osobistego doświadczenia. Dlatego więc oferujemy wszystkim pracownikom hotelu codzienne degustacje wina i potraw z menu. Służy to kilku różnym celom.
Po pierwsze, chcemy aby pracownicy spoza działu gastronomii mieli ekspercką wiedzę o naszym zmieniającym się często menu. Na przykład: gość wygłodniały po całym wyczerpującym dniu, udaje się do recepcji, aby się zameldować i prosi o rekomendacje na kolację. Nasz konsjerż z łatwością może polecić mu konkretne danie i napój w hotelowej restauracji, a nie wysyłać go do lokalu na mieście. Jest to nie tylko przykład znakomitej obsługi klienta, ale pokazuje, jak można zatrzymywać biznes w hotelu.
Po drugie, dysponując wiedzą o menu z pierwszej ręki, pracownicy zainteresowani wszechstronnym wyszkoleniem lub zamierzający podjąć pracę w dziale gastronomii mają możliwość bieżącego sprawdzenia swoich umiejętności. Wiele hoteli nie oferuje tej możliwości swoim pracownikom, a taka możliwość pozwala członom naszego personelu na zapoznanie się z innym ścieżkami kariery zawodowej w jednym przedsiębiorstwie.
I wreszcie, ponieważ codzienne degustacje są dostępne dla wszystkich pracowników, korzyścią będzie również tworzenie więzi i poczucia koleżeństwa wśród personelu z różnych działów. Wchodzi też tutaj w grę również zdrowa konkurencja. Wielu pracowników jest chętnych do nauki i pomocy wzajemnej, czy to będzie na przykład przyczepianie zawieszek z opisem na wina, czy rywalizacja o pierwszą lokatę w rozpoznawaniu gatunku wina w trakcie degustacji. Rywalizacja buduje morale pracowników, co z kolei obniża rotację wśród personelu, jako że pracownicy zaczynają sobie zdawać sprawę z tego, że nasz hotel jest również dobrym miejscem do zrobienia kariery.
Kiedy rozszerzyliśmy hotelowe programy i włączyliśmy opcje menu w kompletnie nowym firmowym ośrodku spa, degustacje stały się jak najbardziej istotne w programie szkolenia estetyków i recepcjonistów spa w zakresie naszego menu. Co więcej, degustacje doprowadziły do poprawy menu, kiedy personel spa zaczął przekazywać spostrzeżenia na temat tego, co typowi goście spa życzyliby sobie do zjedzenia i wypicia przed i po zabiegach. Obecnie personel może rekomendować potrawy i wino dla gości, którzy chcą być rozpieszczani zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Jednocześnie zaś podnosi się w związku z tym poziom obsługi klienta i satysfakcja gości. Edukacja nie zaczyna się i kończy wyłącznie w naszym hotelu. Płacimy bowiem za specjalistyczne certyfikaty, szkolenia, imprezy branżowe i członkostwo naszych pracowników w profesjonalnych organizacjach, w tym sommelierów, kucharzy i kelnerów. W niedalekiej przyszłości, mamy nadzieję wdrożyć programy badawcze i prezentacyjne dla hotelowego personelu.
Biblioteka gastronomiczna Sukces w działalności kulinarnej nie zawsze leży w łączeniu trendów i innowacji; często tkwi również w historii. Niektórymi z pierwszych barów w Ameryce były bary hotelowe (także w Nowym Orleanie), gdzie goście uprzyjemniali sobie czas oczekiwania na pokój sącząc koktajl. Ta tradycja koktajlowa pozostała do dziś, ale odkryliśmy, że hotele odnoszące sukcesy wyszły z ofertą barową również do lokalnych mieszkańców. Ze względu na konieczność obsługiwania dwóch różnych grup klientów, ważne jest, aby pracownicy mieli rzetelną wiedzę o tym, co jest przedmiotem ich pracy i co serwują swoim klientom. Na przykład, osoby odwiedzające bar szukają drinka i nie chcą rozszyfrować jego szczegółowego składu. Jednakże, lokalni mieszkańcy mogą być skłonni do trochę bardziej ryzykownych zachowań i eksperymentowania z drinkami.
Pomagając w edukacji pracowników, oferujemy im dostęp do naszej kulinarnej biblioteki, gdzie pracownicy mogą korzystać zarówno z tradycyjnej, jak i nietradycyjnej literatury. Personel może korzystać z książek w czasie wolnym i czytać o wszystkim, co ich interesuje. Kilka ostatnich tytułów, które dodaliśmy to: Jak Smakować: Przewodnik Delektowania się Winem; Dyskretny Bar; Nakrywanie do Stołu i Sztuka Przygotowywania Koktajlu. Dodatkowo, pracownicy mają dostęp do naszej listy życzeń w Amazon.com, więc jeśli nie mogą znaleźć książki, która im się podoba lub jeśli są zainteresowani lekturą jakiegoś tematu mogą takie książki zamówić. Biblioteka to nie tylko książki drukowane, ale również e-booki i filmy, które są coraz bardziej popularne.
Co jest finalnym celem oferowania zasobów bibliotecznych naszym pracownikom? Prosto rzecz ujmując, pracownicy mogą lepiej wyjaśnić, co sprawia, że konkretny koktajl jest znakomity. Na przykład, nasza szefowa barmanów zajmujących się miksowaniem drinków Christine Jeanine Nielsen, przyszła do pracy w Windsor Court już jakiś czas temu i natychmiast pozbyła się drinków w przygotowywaniu których stosowano gotowe mieszanki, zamiast świeżego soku. Wiedza o tym, jak zmiksować koktajl jest koniecznością, ale edukacja w zakresie bazowych alkoholi, gorzkich nalewek oraz zasad obowiązujących przy dodawaniu świeżego soku wpływają na jego integralność. Personel może wyjaśniać te kwestie zainteresowanym gościom, a lokalni mieszkańcy mogą eksperymentować z drinkami, które wyróżniają Court Windsor wśród konkurencji.
Szkoleniowy Program Menedżerski W końcu zaś, kluczem do udanej edukacji jest motywacja i wykorzystywanie możliwości rozwojowych. Oferując selektywny Szkoleniowy Program Menedżerski, dla początkujących pracownicy są zachęcani do dążenia ku najlepszej wydajności i perspektywicznego planowania. Szkoleniowy Program Menedżerski jest rocznym kursem, opartym na specjalistycznej aplikacji, w wyniku którego wybieranych jest dwóch pracowników, jeden z pierwszej linii obsługi klienta i jeden z zaplecza kuchennego, którzy są szkoleni pod kątem potencjalnego objęcia stanowisk kierowniczych. Proces selekcyjny odbywa się przede wszystkim w oparciu o potencjał drzemiący w każdym z kandydatów. Po dokonanej selekcji, kandydaci szkoleni są na kursach menedżerskich, aby opanować sztukę skutecznego zarządzania obiektem hotelowym. Awans nie jest oczywiście gwarantowany, jednakże uczestnicy programu mają możliwość nabycia cennych umiejętności zarządczych i organizacyjnych.
Programy edukacyjne nie tylko są korzystne w całej rozciągłości dla pracowników hotelu, ale bez względu na okoliczności kreują lepsze doświadczenia dla hotelowych gości. Poprzez edukację, pracownicy są lepiej przygotowani do informowania gości o różnych preferencjach smakowych. Ponadto rekomendacje cieszą się większą wiarygodnością, ponieważ wynikają z osobistego doświadczenia. Co więcej, w branży hotelarskiej od jakiegoś czasu bardzo modny jest trend do personalizacji relacji z gościem. Na przykład, doroczną imprezą, jaką organizujemy każdego lata jest nasza Herbatka z Księżniczką w Le Salon, przeznaczona dla rodzin z małymi dziećmi. Każde dziecko uczestniczące w imprezie otrzymuje koronę lub diadem i bierze udział w wizycie "prawdziwej" księżniczki. Zdajemy sobie sprawę, iż w związku ze zindywidualizowanymi relacjami w trakcie imprezy i wręczanymi upominkami, gwarantujemy gościom bardzo dobrą obsługę, ale w rzeczywistości impreza może stać się wspaniałym niezapomnianym wspomnieniem dla uczestniczących w niej dzieci i ich rodzin. Przykład ten może być podawany w formie bardziej ogólnej. Gość może zjawić się w hotelu, wspominając że jest wegetarianinem, a pracownicy mogą wykorzystać tę wskazówkę sugerując potrawy zaspokajające jego specyficzne wymagania żywieniowe. Takie podejście jest proste, ale bardzo skuteczne. Stanowi także oczywisty przykład, że edukacja personelu jest podstawą w indywidualnych relacjach z gośćmi.
Tu, w Nowym Orleanie, mamy słynne powiedzenie: "Lagniappe", które jest francusko-hiszpańskim słowem oznaczającym "trochę czegoś ekstra". Mark Twain napisał, że słowo to jest w szczególności "warte podróży do Nowego Orleanu aby dostać to ‘coś ekstra’”. Praca na progresywnym rynku żywnościowym i winiarskim z ciągle zmieniającymi się trendami, ofertami i konkurencją motywuje nas do wyróżniania się, a edukacja rozpoczynająca się od podstaw jest najbardziej skutecznym sposobem, aby to osiągnąć. Poprzez promowanie takiego nastawienia mentalnego, nie tylko osiągamy to, czego życzylibyśmy naszym gościom, ale również budujemy wysoko kwalifikowaną kadrę hotelowych pracowników. To, czy zdecydują się z nami pozostać, czy nie, nie umniejszy wpływu, jaki wywierać będą na branżę również daleko poza murami naszego hotelu.
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |