Strona główna » Gastronomia » Jak budować dobre relacje z klientami w branży... | Artykuły serwisu
Jak budować dobre relacje z klientami w branży gastronomicznej
 |
|
Budowanie zaufania i trwałej relacji z gościem restauracji możemy rozpocząć jeszcze zanim ten przekroczy próg naszego lokalu. Jak postępować, aby zyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się stałymi bywalcami?
Przyciągnij nowych gości… Czasami najprostsze sposoby okazują się najlepsze. Ciekawa nazwa, zwracający uwagę szyld lub tablica z wyeksponowaną ofertą dnia może być pierwszym punktem, w którym klient dowie się o naszym lokalu i wytworzy pewne skojarzenia z nim związane. Warto zatem już w tym momencie zadbać o to, aby o nas nie zapomniał – dobrze widoczne menu, kupony rabatowe dostępne na wyciągnięcie ręki dla przechodniów lub ulotki z ofertą i adresem strony internetowej będą świetną zachętą do poznania restauracji bliżej. Pamiętajmy, że zaciekawiony klient, mimo, iż może nie odwiedzi naszego lokalu w danym dniu, będzie chciał dowiedzieć się o nas więcej – i prawdopodobnie wybierze do tego celu Internet. To właśnie on jest jednym z najważniejszych kanałów, dzięki którym możemy komunikować się z klientami. Stanowi najprostszą i najpopularniejszą drogę, poprzez którą goście szukają szerszych informacji na temat serwowanej w lokalu kuchni czy godzin otwarcia. Dlatego aktualna i przejrzysta strona internetowa to podstawa strategii marketingowej.
Jak przywitać nowych klientów, którzy goszczą w progach naszej restauracji po raz pierwszy? Warto zrobić na nich dobre wrażenie i zadbać o nich w szczególny sposób. Świetnym pomysłem będzie powitalny poczęstunek, lampka wina do zamówionej kolacji lub zainteresowanie się tym jak dowiedzieli się o naszym lokalu. Nawet drobny gest sprawi, że poczują się wyjątkowo i docenią indywidualne podejście.
… i ich zatrzymaj! Częstym błędem restauratorów jest niedocenianie wpływu jaki ma na odbiór lokalu jego obsługa. Dobrze przeszkolony, uprzejmy i nienachalny personel jest jednym z najcenniejszych elementów tworzących odpowiednią atmosferę lokalu. To właśnie kelnerzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi i stanowią wizytówkę restauracji. Bardzo trudno jest odzyskać zaufanie klientów, na których obsługa wywarła negatywne wrażenie. Dlatego tak ważne jest, aby wzbudzić w gościach przeświadczenie, że są mile widziani, bardzo chętnie przywitamy ich ponownie i postaramy się, aby każda kolejna wizyta była lepsza od poprzedniej.
Karty lojalnościowe, zaproszenia na wydarzenia organizowane w lokalu, specjalne promocje dla stałych klientów to tylko niektóre sposoby, aby zachęcić gości do regularnych odwiedzin. Jeśli poczują się w naszej restauracji swobodnie i będą pewni jakości zarówno kuchni jak i obsługi, nie zawahają się zarekomendować ją swoim znajomym lub odwiedzić ponownie w większym gronie, na przykład z rodziną lub przyjaciółmi – komentuje Wojciech Wójcik z Multigastro.pl.
Prowadzenie restauracji wymaga ciągłego wsłuchiwania się w potrzeby klientów – nie możemy zapominać o tym , że aby stworzyć efektywny dialog z gośćmi musimy realnie zaangażować ich w życie restauracji. Planujemy wprowadzić nowe danie do menu? Zaproponujmy klientom małe porcje w formie starterów i zapytajmy o ich opinie. Nie tylko uzyskamy cenne informacje, które pozwolą nam ulepszać ofertę, ale sprawimy, że goście poczują, iż tworzą lokal razem z nami.
| | | |
 |
Komentarze: |
|
Będę musiała wypróbować te rady jak już otworzę mój lokal. Wkrótce otwieram małą restauracje w centrum Rzeszowa, mam nadzieje, że spodoba się klientom. Kupowałam u Was zarówno piec konwekcyjny https://multigastro.pl/piece-konwekcyjno-parowe, jak i masę drobnego wyposażenia do kuchni i jestem bardzo zadowolona. :)
| karolinad (dodano 2016-09-15, 12:05:02) |
|
|
|
|
| | |