Niedziela 17 Luty 2019

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Śmierć gościa hotelowego

Artykuły serwisu


Śmierć gościa hotelowego


Dodano: 2019-02-06

Drukuj


Śmierć czeka każdego, a czasami ma ona miejsce w hotelu. Zdarza się nagle, zarówno z przyczyn naturalnych jak i nieszczęśliwych wypadków. Na szczęście zdarza się to rzadko  i nie ma wiele informacji na ten temat w literaturze branżowej. Jak jednak należy postąpić w przypadku kiedy ta ta tragiczna sytuacja będzie miała miejsce w naszym hotelu?

 

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Obsługa wchodzi do pokoju hotelowego i na miejscu zastaje leżącego na podłodze martwego gościa hotelowego. Dookoła głowy krew. Co robimy? Jak postąpić w takiej sytuacji i kogo powiadomić?

 

Jeśli do śmierci doszło w wyniku wypadku lub przestępstwa, wezwany do zmarłego lekarz nie koniecznie wystawi kartę zgonu i może nakazać przewiezienie zwłok do zakładu medycyny sądowej. Dopiero wtedy, kartę zgonu wyda lekarz skierowany przez policją lub prokuraturę, który dokonał oględzin lub sekcji.

 

Jak powinna wyglądać procedura hotelowa w przypadku przestępstwa lub wypadku

 

Pokojówka po zauważeniu osoby mogącej już nie żyć, niezwłocznie informuje o tym recepcję. Robi to bez względu na okoliczności. Nie ważne czy pokój nosi znamiona walki, czy jest w normalnym stanie. Ważne, aby możliwie niczego nie zmienić w zastanym wyglądzie. Jeśli możemy, to pozostawiamy pokój bez najmniejszych zmian, bez dotykania jakichkolwiek przedmiotów. Jest to bardzo ważne w przypadku, kiedy będzie przeprowadzane dochodzenie policji.

 

Recepcjonista lub kierownik hotelu bezzwłocznie zawiadamia policję. Podaje opis sytuacji, dane osoby, która jako pierwsza zauważyła zwłoki oraz adres hotelu i numer pokoju.

 

Dzwonimy na numer 112 lub na 997. Interesuje nas zgłoszenie sprawy na policję, więc numer 997 jest pierwszym wyborem. Policja zawiadamia pogotowie i obie służby powinny niezwłocznie zjawić się na miejscu w hotelu. Prawdopodobnie na miejsce wraz z patrolem policji przybędzie jednostka dochodzeniowa. Jest to standardowa procedura w Polsce. Ciało zostanie zabrane tylko i wyłącznie na polecenie policji. Pokój na czas dochodzenia zostanie wyłączony z eksploatacji. Sprawa niestety może ciągnąć się miesiącami, a personel może być wzywany do składania zeznań.

 

Najczęściej jednak, po zabezpieczaniu śladów i sporządzeniu dokumentacji fotograficznej, policja zezwala na posprzątanie w pokoju.

 

W większości znanych mi przypadków policja po zabezpieczeniu śladów i sporządzeniu dokumentacji zezwalała na doprowadzenie pokoju do używalności, co w wyjątkowych sytuacjach może oznaczać remont. Jeżeli hotel ma dobrą polisę ubezpieczeniową, to remont ten finansowany jest z polisy.

 

Jak powinna wyglądać procedura hotelowa w przypadku śmierci z przyczyn naturalnych

 

W przypadku śmierci naturalnej gościa hotelowego jest w zasadzie nawet trudniej, niż w przypadku śmierci spowodowanej wypadkiem lub noszącej znamiona przestępstwa. Naszym obowiązkiem wtedy jest wezwanie lekarza rodzinnego lub pogotowia. Lekarz potwierdza zgon oraz wystawia kartę zgonu.

 

Zgon należy zgłosić w Urzędzie Stanu Cywilnego w terminie 3 trzech od dnia śmierci. Kto zgłasza zgon? Odbywa się w to wg kolejności. Rodzina, krewni, a dopiero jeśli w/w osoby nie mogą zgłosić zgonu, robią to osoby które znalazły zwłoki. Wg powyższej zasady wyniki, to pokojówka powinna zgłosić zgon, ale zazwyczaj robi to administracja hotelu, czyli przełożony osoby, która znalazła zwłoki.

 

Transport do kostnicy

 

Kolejnym do rozwiązania problemem jest przetransportowanie do kostnicy zwłok. I jest to faktyczny problem, ponieważ ani policja, ani pogotowie tego nie zrobią. To na hotelu spoczywa obowiązek opiekowania się ciałem do chwili pochówku.

 

Aż do czasu ustalenia kto jest rodziną zmarłego gościa hotelowego oraz do czasu aż rodzina przybędzie na miejsce, hotel odpowiada za zwłoki. Najczęściej wzywa się zakład pogrzebowy, który przejmie zwłoki i przewiezie jest do kostnicy przy zakładzie pogrzebowym. Oczywiście przechowywanie ciała jest odpłatne.

 

Na koniec hotel powinien oczyścić pokój. Dokonać ewentualnych napraw oraz dokonać dezynfekcji.


Komentarze:

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Moja fascynacja nowoczesną formą hotelowej obsługi ...więcej»

Subtelni Ambasadorowie: W jaki sposób efektywne służby pierwszej linii budują twoją reputację ...więcej»

Hotelowi konsjerże: Wykorzystywanie mobilnych aplikacji ...więcej»

Cechy wspaniałego konsjerża ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji