Jak wybrać idealnego pracownika recepcji? Na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji? Jakie pytania zadać i w ogóle od czego zacząć cały proces? Jak napisać skuteczną ofertę pracy? Proces selekcji i rekrutacji rozpoczyna się od przygotowania oferty pracy. Zobacz na: ;https://www.gowork.pl/praca/recepcjonistka;st. Co zrobić, żeby się wyróżnić i przyciągnąć najlepszych kandydatów? Umieszczanie ogłoszenie za pośrednictwem serwisu pozwala uporządkować elementy, które powinny się w nim znaleźć. Warto zwrócić uwagę na: Opis stanowiska pracy Prosto, zwięźle i konkretnie przedstaw charakterystykę pracy oraz zadania i obowiązki należące do pracownika recepcji - ograniczając się do tych kluczowych. Wymagania Przedstaw tylko najważniejsze wymagania. Zbyt długa lista może zniechęcić potencjalnych kandydatów. Oferta Co oferujesz pracownikowi? Najczęściej od tego elementu zaczyna czytanie kandydat. Dlatego zwróć na tę część szczególną uwagę. Nie wystarczy napisanie paru słów o atrakcyjnym wynagrodzeniu i pracy w miłej atmosferze. Natomiast mile widziane są: przedział wynagrodzenia, benefity pozamaterialne takie jak np.: wygodna lokalizacja, karta Multisport itp. Pamiętaj także o używaniu języka korzyści - podkreśl jakie kompetencje pozwala rozwinąć praca na tym stanowisku. Obecnie pracownicy dużą rolę zwracają na możliwość rozwoju zawodowego w firmie. Kompetencje czy doświadczenie? Pracownik recepcji musi lubić kontakt z innymi ludźmi. Nie wszyscy przyszli pracownicy zdają sobie z tego sprawę, a tymczasem przecież to od jakości ich pracy w dużej mierze zależy powrót gościa. Dlatego nawet jeśli kandydat ma doświadczenie na stanowisku recepcjonista/tka warto sprawdzić, czy posiada odpowiednie predyspozycje i umiejętności interpersonalne. Przyjrzyjmy się zatem poszczególnym wymaganiom. Wykształcenie Najczęściej od kandydatów wymaga się wykształcenia kierunkowego - ukończenia studiów, szkoły policealnej lub technikum na kierunku związanym z hotelarstwem, turystyką i rekreacją lub zarządzaniem i administracją. Ponadto dodatkowym atutem jest ukończenie specjalistycznych kursów. Języki obce Praca na recepcji wymaga przede wszystkim sprawności w komunikowaniu się z innymi ludźmi. Dlatego tak ważne jest, aby pracownik potrafił biegle władać przynajmniej dwoma językami obcymi (szczególnie w hotelach).
Umiejętności miękkie W pracy z ludźmi niezbędne są tzw. kompetencje miękkie: umiejętność skutecznej komunikacji, pracy w zespole, zarządzanie stresem i emocjami, dobra organizacja pracy oraz szybkie podejmowanie decyzji i wyszukiwanie informacji. Dodatkowo pracownik recepcji powinien odznaczać się przyjaznym usposobieniem, empatią, cierpliwością oraz dyskrecją. Ważną rolę odgrywa także sposób mówienia, ważne by głos był spokojny, opanowany, a mowa w pełni zrozumiała.
Predyspozycje fizyczne Oprócz wspomnianego wcześniej głosu, ważna jest również wytrzymałość fizyczna. Tym bardziej, że niekiedy praca wykonywana jest na stojąco oraz w godzinach nocnych. Jakie pytania zadać?
Zadawaj pytania behawioralne (wymagają opisu zachowania w konkretnej sytuacji). Pozwolą Ci sprawdzić faktyczne umiejętności i predyspozycje kandydata. Przykładowe pytanie: „Co by Pani/Pan zrobił/a gdyby do hotelu przyszedł agresywny klient”? Odpowiednio przygotowane ogłoszenie oraz pytania rekrutacyjne pozwolą na przeprowadzenie skutecznego procesu rekrutacji. Dlatego warto zadbać o ich wysoką jakość.
|