Jest co najmniej kilkanaście sposobów, aby powiadomić gościa
hotelowego o restauracji znajdującej się w hotelu. Kiedy i jak możemy zachęcić
gości hotelowych do wybrania oferty z menu restauracji hotelowej?
1. Poinformuj gości podczas meldowania
Kiedy gość odwiedza nasz hotel, masz pierwszą okazję do
tego, aby zareklamować restaurację hotelową. Podczas meldowania warto
poinformować go o dostępności restauracji.
2. Poinformuj go w mailu po dokonaniu rezerwacji
Jeśli gość hotelowy rezerwuje pokój online, to
potwierdzeniem rezerwacji jest często e-mail wraz ze szczegółami. Jest to
doskonałe miejsce, aby poinformować do dostępności dodatkowych usług
hotelowych, między innymi o restauracji.
3. List powitalny
Ciekawą formą powitania gościa hotelowego, jest
pozostawienie w pokoju listu powitalnego, podpisanego przez dyrektora lub
kierownika hotelu. W liście można poinformować i zaprosić do skorzystania o
oferty restauracji.
4. Roll-up w korytarzu
Jest to forma reklamy, której gość hotelowy nie będzie się
spodziewał. Roll-up można umieścić w nieużytkowanym kącie korytarza.
5. Darmowy drink lub deser
Każdy lubi gratisy. Zaoferowanie darmowego bonu na drobną
przekąskę z pewnością jest kuszącą propozycję dla osoby, która ma wolną chwilę
będąc w hotelu.
6. Informator hotelowy
Informator pozostawiony w pokoju hotelowym to w zasadzie
obowiązek każdego obiektu hotelowego. Może to być forma mini książeczki z
opisem podstawowej oferty i dodatkowych usług, albo zalaminowana wkładka w
formacie A4. Gość hotelowy z pewnością zajrzy do niej przy zapoznaniu się z
pokojem hotelowym.
7. Pozostawienie menu w gablocie w widocznym miejscu
Menu można umieścić na korytarzu lub w innym widocznym
miejscu w formie graficznej pozostawionej w gablocie. Gość hotelowy będzie mógł
zapoznać się z menu bez konieczności udania się do restauracji.
8. Rabaty dla stałych klientów hotelu
Program lojalnościowy może dotyczyć nie tylko oferty
podstawowej hotelu. W ramach kolejnych pobytów można zaoferować zniżkę lub
nawet darmowy obiad. Warto wypróbować tę formę promocji i sprawdzić jak zmieni
się odsetek gości wracających do hotelu.
9. Winda
Winda jest miejscem w którym spędzamy relatywnie niewiele
czasu. Ale jest to czas przeważnie w bezczynności, w oczekiwaniu na zatrzymanie
się windy na określonym piętrze. Jest to więc doskonała chwila na przeczytanie
dodatkowych informacji hotelowych, np.: na zapoznanie się z ofertą menu
restauracji hotelowej.
10. Zapach kuchni
Na nasze decyzje zakupowe ogromny wpływ mają zmysły. Poza
wzrokiem, czyli pozostawieniem widocznej reklamy restauracji, możemy
oddziaływać również na węch gościa hotelowego. Jeśli z kuchni będzie wydobywać
się zapach świeżo mielonej kawy lub przygotowywanej pieczeni, to gość hotelowy
otrzyma dodatkowy bodziec, aby zajrzeć do restauracji.
|