Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Włączanie efektu „wow” do obsługi...

Artykuły serwisu


Włączanie efektu „wow” do obsługi klienta


Dodano: 2006-10-24

Drukuj


Przyjmijmy do wiadomości, że każdy pracownik w każdym biznesie na świecie czasami popełnia błędy. Co odróżnia jednak liderów usług od całej reszty? To jak oni sobie z tymi błędami radzą, jak podejmują wyzwanie zamiany rozczarowanego klienta, na tego, który nas chwali i staje się klientem na cale życie.

Jest to powszechnie znane jako „odzyskiwanie usługi”, czyli jak w ciągu 60 sekund lub jeszcze krócej wyciągnąć klienta z piekła do nieba. To przeprosiny, wzięcie na siebie odpowiedzialności i wręczenie klientowi czegoś wartościowego, jako sposób jego uspokojenia oraz przywrócenia jego zaufania i lojalności.

Niezadowoleni klienci sieją spustoszenie w twoim biznesie. Obniżają morale pracowników, przyczyniają się do zwiększenia rotacji pracowników, generują negatywny przekaz ustny i niszczą całą podstawę biznesu. Dobrą wiadomością jest to, że przy użyciu kilku strategii z mojej nowej książki na temat odzyskiwania usługi, która będzie dostępna pod koniec roku, może szybko zagościć uśmiech na twarzach tych niezadowolonych klientów i przyciągać ich do siebie rok po roku.

Liderzy usług zdają sobie sprawę, że działają w biznesie usługowym – a nie bankowości, gastronomii, hotelarstwie, informatyce, liniach lotniczych czy ochronie zdrowia. Oni doskonale znają wartość lojalnego klienta. Poświęcają czas i pieniądze na szkolenie załogi w sztuce obsługi gościa i dają narzędzia, jakich potrzebują do wykonywania swojej pracy. Oni rozwijają politykę i procedury przyjazne klientowi. Zatrudniają ludzi, którzy naprawdę bawią się pracując z innymi ludźmi. Dają tym pracownikom uprawienia, aby naginać lub łamać zasady dla rozwiązania problemu klienta.

Niewiarygodna obsługa da ci niewiarygodne dochody. Jeżeli wątpisz w to, spójrz na Amazon.com. W 1995 r., czyli w pierwszym roku funkcjonowania, firma ta sprzedała towarów na kwotę 511 tys. USD. Na koniec 2003 Amazon.com miało już sprzedaż 5,26 mld USD, a szacuje się, że 2004 rok zakończyło kwotą między 6,2 a 6,7 mld USD. Co napędza tą niewiarygodną sprzedaż? Obsługa.

Szczęśliwi klienci napędzają twój biznes. Musisz się o nich troszczyć, pielęgnować i robić wszystko, co wpływa na ich dozgonną lojalność. Wszyscy wiemy, że reklama tylko raz przyciągnie klientów do drzwi twojego biznesu. Wyzwaniem jest sprawić tak, aby oni ciągle powracali, dawać im obsługę, która jest tak wyjątkowa, że nie muszą oni myśleć o robieniu biznesu gdziekolwiek indziej. To włącza również rozwiązywanie ich problemów. Pozwólcie że dam przykład odzyskiwania usługi. Będąc na nartach w Vail Resort w Kolorado, przestał działać wyciąg pozostawiając mnie i innych narciarzy w niezłych tarapatach na jakąś godzinę. Pracownicy z ośrodka zaoferowali nam wówczas dwa dodatkowe, darmowe bilety na wyciąg. Zakupienie ich kosztowałoby 140 USD, ale oni nie przynosili w związku z tym żadnych strat dla ośrodka.

Zbyt często firmy zakładają pracownikom bezpośredniej obsługi „kajdanki” surowych zasad i procedur, a osoby, które nie stosują się do nich są ganieni a nawet zwalniani. Z drugiej strony, liderzy usług mają swoją własną politykę, która mówi „Rób, co musisz robić, aby troszczyć się o klienta”. Szkolą pracowników i im wierzą. Co więcej, nagradzają załogę, kiedy złamie zasady i rezultat jest satysfakcjonujący a klient lojalny.

Commerc Bank na wschodnim wybrzeżu to bank z 23 mld USD aktywów, 10 letnią tradycją i i roczną stopą dochodu 31%, który zna wartość odzyskiwania usługi działając z sukcesem i rozwijając biznes. W rzeczywistości, firma płaci 50 USD każdemu pracownikowi, który wskaże głupie punkty w polityce lub regułach wpływające na sposób obsługi gościa.

Przydzielanie uprawnień jest sednem odzyskiwania usługi. Musisz pozwolić swoim pracownikom rozwiązywać na miejscu problemy klienta. Musisz również zachęcić pracowników, aby proponowali klientowi coś wartościowego - coś co jest tak potężne, że nie tylko zawróci go z powrotem do ciebie, ale spowoduje, że będzie on mówił o tym każdemu kogo zna.

Co możesz dać klientowi, kiedy popełnisz błąd? Po pierwsze, przeproś go. Zaraz potem zaproponuj coś, co może mieć dla niego jakąś wartość. Hotele dają pokoje o lepszym standardzie bez podnoszenia opłaty. Restauracje proponują darmową kolejkę drinka lub przystawkę. Linie lotnicze mogą przenieść pasażerów do pierwszej klasy. Firmy wynajmujące samochody oferują klientowi gratis na całodzienny wynajem auta. Dealerzy samochodowi dostarczają samochód zastępczy, w momencie, kiedy pojazd klienta nie został naprawiony zgodnie z obietnicą. Provider internetowy może machnąć ręką na opłaty za miesiąc lub dwa kiedy następują zakłócenia w świadczeniu usług. Ta lista może być długa. Kluczem jest, aby dać klientowi, coś co ma w jego oczach jakąś wartość, ale nie kosztuje firmy zbyt wiele.

Sama cena nie jest konkurencyjną bronią. Musisz dostarczać wyjątkowej obsługi oraz odzyskiwać usługę jeżeli masz przeżyć i odnieść sukces. Praktykuj odzyskiwanie usługi a będziesz zdumiony tym, jak często zawracasz klientów z powrotem do siebie nawet przy trudnych sytuacjach oraz pozytywnym wpływem, jaki będzie miało na pracowników dolnej linii.

John Tschohl


© Copyright John Tschohl
Tytuł oryginału: "Putting the wow into customer service"
Reprint i tłumaczenie artykulu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John Tschohl – międzynarodowy konsultant od zarządzania oraz wybitny mówca, określany przez magazyn „Time and Entrepreneur” jako guru obsługi klienta. Prezes Service Quality Institute, rozwinął ponad 26 programów szkoleniowych dotyczących obsługi klienta, przedstawianych na całym świecie, autor wielu książek np.
“The Customer is Boss” , “Cashing In” czy “Achieving Excellence Through Customer Service”.

Kontakt:
John Tschohl
Service Quality Institute
email:
quality@service.com
www.servicequality.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji