Sobota 27 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Wspaniała i spersonalizowana obsługa

Artykuły serwisu


Wspaniała i spersonalizowana obsługa


Dodano: 2013-10-25

Drukuj


Gdybyż tylko oni byli normą – nie wyjątkiem – mówi Yeoh Siew Hoon.

Po napisaniu mojego ostatniego artykułu na temat „Służ osobie, nie procesowi”, przypadkowo spędziłam cały tydzień, przeprowadzając wywiady ze zwycięzcami nagrody Singapore`s Tourism Award.

Wśród 30 nagród, siedem przyznano indywidualnie za perfekcję i doskonałość w obsłudze. Nagrody, nazywane „Turystyczny Gospodarz Roku (Tourism Host of the Year), obejmowały takie kategorie jak: hotele, atrakcje kompleksów wypoczynkowych, restauracje, spa, handel detaliczny, przewodnictwo wycieczek i transport (taxi).

Wszystkie one miały swoje osobiste relacje.



Zwycięzca w kategorii handlu detalicznego, Belle Tay Siew Ling z Giordano uważa, że wszystkie osoby zatrudnione w usługach powinny charakteryzować się genami PUP (Powitanie, Uśmiech, Podziękowanie) – „które, nigdy nie powinny pozostawać w stanie uśpienia.”

Ona mówi, że wszystko polega na wydatkowaniu takiego ekstra dodatkowego wysiłku, aby pomóc klientom dostać to, czego potrzebują. „Na przykład, robię specjalne notatki dotyczące kolorystycznych i dotyczących stylu, preferencji moich klientów i kontaktuję się z nimi kiedy mogę zaoferować im nowe propozycje. Jeżeli nie mogę sprostać ich specyficznym oczekiwaniom odnośnie produktu, organizuję transfer z innego sklepu i dostarczam go moim klientom indywidualnie, jeżeli im nie odpowiada odebranie go w późniejszym terminie z mojego sklepu. Zdarzyło się kiedyś, że osobiście dostarczyłam towar klientowi na lotnisko, tuż przed jego odlotem.”

Dla Benjamina Tan, który zwyciężył w kategorii: restauracje, to o co chodzi, to przekraczanie oczekiwań klientów. Asystent kierownika restauracji Blue Potato w Swissotel Merchant Court, przypomina sobie taki incydent. Australijska para turystów, w wieku grubo po pięćdziesiątce, przebywała w Singapurze na pięciodniowych wakacjach. „W trakcie rozmowy z nimi, zorientowałem się, że jak dotąd nic nie zwiedzili, ponieważ nie wiedzieli od czego zacząć. Osobiście, po zakończeniu dnia pracy, oprowadziłem ich po interesujących miejscach i pokazałem nasze atrakcje. Bawili się w ten sposób doskonale i wynieśli niezapomniane wrażenia ze swojego pobytu w Singapurze, więc napisali do hotelu, aby podziękować za moją wzorową obsługę i obiecując powrócić do nas w przyszłości. Zdumiewające, jak w ciągu pięciu dni, stosunek gość-obsługa stał się stosunkiem przyjacielskim.”

Karen Lim Wai, kierownik atrakcji, zajmujący się przyciąganiem klientów w Sentosa Leisure Group, która wygrała w kategorii atrakcji kompleksów wypoczynkowych, mówi że kierownictwo musi ustanowić przykład poprzez upoważnienie personelu do działania w imieniu firmy w celu jak najefektywniejszej obsługi klientów. Cytuje firmowe hasło inicjatywne – „Zrobiłem Dobrze”, które zapewnia scentralizowaną miejscową refundację drobnych wydatków, na które zostali narażeni przedstawiciele personelu. Każdorazowa refundacja nie może przekraczać 100$. Pracownikom, natychmiastowo są zwracane koszty, kiedy przedstawią swe roszczenia w Dziale Jakości Obsługi. „Nauczyliśmy się czegoś ważnego – kiedy ufasz ludziom i zapewniasz im swobodę wyboru w celu nauki i rozwoju, przyjmują to z wielką dumą i odpowiedzialnością za wszystko co robią,”, mówi.

Następnie rozmawiałam ze zwycięzcą w kategorii przewodnika wycieczek. Zawsze miałem do nich słabość; oni są naprawdę na pierwszej linii w naszym biznesie. Muhammad Razeen Chan Ying Loone z Journeys Ltd., mówi, że obsługa powinna być szczera. Innymi słowy, powinna być wykonywana całym sercem. Ktoś może być naprawdę szczery, jeżeli traktuje innych ludzi jak ludzi – nie jak płacących klientów, których ciąga się z miejsca na miejsce. „Nasz zwariowany styl życia ma tendencję do rodzenia niecierpliwości. I, na nieszczęście, w tak agresywnym środowisku, tradycyjna szczerość ma tendencję do zanikania, tak jak więdnący kwiat.” Dla niego nie ma jakiejś magicznej formuły, pozwalającej stać się wspaniałym przewodnikiem turystycznym. „Myślę jednak, że dobrym początkiem byłoby traktowanie twoich gości jak przyjaciół. I to jest to, co czyni większość przewodników. W momencie, kiedy twoi goście staną się twymi przyjaciółmi, wiesz że znalazłeś się na właściwej ścieżce.”

Pewnego wieczora, gdzieś około godziny 23, złapałam taksówkarza. Była to jedyna pora, kiedy Lee Khoon Swee, który jest kierowcą w firmie Yellow Top Cab, miał chwilę czasu na przeprowadzenie wywiadu. „Nie mogę rozmawiać, kiedy prowadzę”, mówi. Khoon Swee jeździ na taksówce od 1996 r. i kocha to co robi, z powodu okazji do poznawania wszelkiego rodzaju nowych ludzi.

„Jeżeli wieziesz kogoś i nie rozmawiasz, to jest to nudne. Jeżeli rozmawiasz, możesz się od niego dowiedzieć wielu nowych rzeczy. Każdego dnia przed pracą staram się przeczytać aktualną gazetę, abym był zorientowany i mógł podyskutować na bieżące tematy z moimi klientami. Musisz wiedzieć troszkę z każdej dziedziny, aby twój klient czuł się komfortowo i był zadowolony z kursu.” Jego motto to: zrobić wszystko, co jest w twojej mocy dla swojego pasażera. Kiedy zabiera turystów, opowiada im trochę o Singapurze i pokazuje w trakcie jazdy interesujące miejsca. „Chciałbym, aby czuli się mile widziani.” Pewnego razu zabrał z lotniska parę turystów. Poprosili o radę w wyborze restauracji. Polecił im restaurację na Keppel Road. Ponieważ był to sobotni wieczór, obawiał się, że restauracja może być pełna, w związku z czym zadzwonił do restauracji i dokonał rezerwacji. „To są drobiazgi, które czynią ludzi szczęśliwszymi.”

Jedynym negatywnym aspektem tej pracy jest jej długość. „Niestety nie można na to nic poradzić. Obecnie niemal na każdym stanowisku obowiązuje wydłużony dzień pracy. Popatrz na siebie, przecież ty też pracujesz o tej porze,” śmieje się.

Gdybyż tylko ludzie tacy jak Khoon Swee, Belle, Karen i Ying Loone byli normą, a nie wyjątkiem, mielibyśmy wtedy sektor usług, z którego moglibyśmy być dumni.


Yeoh Siew Hoon 



Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji