Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Równowaga w śniadaniach

Artykuły serwisu


Równowaga w śniadaniach


Dodano: 2013-01-18

Drukuj


Jeżeli chodzi o najważniejszy posiłek dnia, marki z wybranymi usługami, traktują go bardzo poważnie.

Prawdopodobnie dużo prawdy tkwi w tym, co matki przez całe lata powtarzają swoim dzieciom: Śniadanie jest naprawdę najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. Jest to posiłek, na którym żaden operator z wybranymi usługami, nie zechce dokonywać oszczędności.

„Śniadanie jest często ostatnim doznaniem gości w trakcie ich pobytu w hotelu i chcielibyśmy, aby to doświadczenie z bufetu śniadaniowego było naprawdę pozytywne” - mówi William Edmundson, wiceprezes ds. zarządzania marką w Cambria Suites, Choice Hotels International. Wypowiadające te słowa, Edmundson równie dobrze mógłby się to robić w imieniu całego segmentu: Śniadanie jest naszą ostatnią szansą, aby zapewnić sobie sukces w pozytywnej opinii gościa na temat pobytu w naszym hotelu.



Dla nowych marek na rynku, stworzenie programu śniadaniowego jest okazją do podejścia do żywienia gości z czystą kartą. Nie ma w tym przypadku spisanych zasad lub obaw przed naruszaniem przyzwyczajeń stałych gości korzystających z usług od wielu lat. Kiedy w ubiegłym roku Globul Hyatt pozyskał 143 obiekty marki AmeriSuites, aby stworzyć podwaliny pod nowy łańcuch apartamentowców, istotną uwagę zwrócono na obsługę gastronomiczną. Przeprowadzono, zakrojone na szeroką skalę, badania, które doprowadziły do powstania nowej linii w ofercie żywieniowej i technologii przygotowywania posiłków. Przedstawiając plany i założenia dla nowej marki Hyatt Place, pierwszy wiceprezes Hyatta, Jim Abrahamson, określił jako pracę fundamentalną, inkorporację wielu nowych i unikalnych instrumentów intuicyjnego budowania świadomości marki. Abrahamson powiedział, że program żywieniowy Hyatt Place będzie się składał z bezgotówkowego centrum żywieniowego w lobby hoteli, które będzie oferowało codziennie przygotowywane posiłki śniadaniowe, sałatki i przekąski – dostępne przez całą dobę. Ponadto bary kawowe w Hyatt Place będą oferować dania firmowe przez cały dzień.

W miarę, jak jego zespół rozwijał program śniadaniowy dla nowej marki Cambria, Edmundson odkrył, że elastyczność i zrównoważenie w posiłkach będą jego decydującymi składnikami. „To, co uznaliśmy za bardzo ważne w planowaniu naszego menu dla restauracji w Cambria Suites jest zrównoważenie posiłków” mówi Edmundson. „Chcemy mieć posiłki odpowiednie dla różnorodnych stylów życia reprezentowanych przez naszych gości, nieważne jakie one by nie były.”

„Dla naszego bufetu śniadaniowego oznacza to, że nasza oferta zawierać będzie komfortowe posiłki, jak i opcje zdrowotne.” mówi Edmundson. „Możesz dostać, zrobione na zamówienie belgijskie gofry z bitą śmietaną, truskawki, orzechy i czysty waniliowy syrop klonowy lub naturalną kaszę jaglaną z surowych ziaren owsa. Możesz wybrać pomiędzy grubo krajanymi plastrami boczku z jajecznicą, a gruboziarnistymi kaszami lub zapiekanymi owocowymi płatkami śniadaniowymi z jagodami.

Oznacza to oferowanie pełnotłustego, chudego i sojowego mleka. Dlatego również posiadamy w naszej ofercie bary „barista” (zatrudniające profesjonalistów w parzeniu kawy z ekspresu) w hotelowych lobby, gdzie goście mogą w zasadzie dostać każdy produkt przygotowany na bazie kawy, jakiego sobie zażyczą, bez konieczności opuszczania hotelu w celu dokonania takiego zakupu w okolicznych obiektach gastronomicznych. Oznacz to również dostępność dla gości produktów przygotowywanych na wynos, którzy nie mają czasu zasiadać w naszym bufecie.”

Jedną z pierwszych inicjatyw Davida Konga, jako prezesa i dyrektora generalnego Best Western International, dwa lata temu, było określenie sposobów podniesienia poziomów gwarantowanej jakości wśród jego 2.200 obiektów – plus obiekty członkowskie w USA. Badania o szerokim zakresie, wskazały na znaczące zainteresowanie w poprawianiu programu śniadaniowego na rynku obiektów średniej klasy łańcuchów z wybranymi usługami.

„Wyniki badań dostarczyły nam bardzo interesującego materiału poglądowego na temat tego, jak znaczące dla gości są poszczególne pozycje w menu śniadaniowym.” mówi Kong. „Na przykład, świeże sezonowe owoce znalazły się wśród pozycji spodziewanych przez gości w hotelowym jadłospisie w hotelach średniej klasy. Jest dla nich drażniące, jeżeli nie spełnia się tego typu oczekiwań. Bułeczki z masłem spożywane na gorąco i rogaliki również klasyfikują się do tej kategorii, co nie powinno być zaskakujące.”

„Z drugiej jednak strony, gofry to pozycja z menu śniadaniowego, która jest w wysokim stopniu skorelowana z satysfakcją gościa.” kontynuuje Kong. „Gość postrzega hotel jako bardziej wartościowy, jeżeli ma możliwość konsumpcji gofrów. Francuskie tosty są porównywalne w tym zakresie, ale nie wpływają tak wysoko na zadowolenie gości. Nasze badanie nie wykazało, aby bułki cynamonowe były skorelowane z satysfakcją gościa, tak więc skoncentrujemy się na zabezpieczaniu potraw, które są ważne dla naszych gości hotelowych.”

Najnowsze badania opublikowane w sieci potwierdziły, że podejście Cendant Hotel Group do programów śniadaniowych dla marek z wybranymi usługami (Days Inn, Howard Johnson, Ramada, Super 8, Wingate Inns) było precyzyjnie ustawione na realizację założonych celów.
- 92% gości marek skupionych w Cendant Hotel Group oczekuje bezpłatnych śniadań w trakcie pobytu w hotelu,
7 z 10 gości stwierdziło, że oferowanie markowych produktów wpłynie na ich przyszły wybór pobytu w ich hotelach.
- 88% powiedziało, że śniadania kontynentalne powinny posiadać w menu pozycje ze znanymi markowymi produktami,
Goście pragną, aby oferta śniadaniowa była zróżnicowana i pożywna.

Rzecznik Cendanta powiedział, że firma albo zaleciła albo nakazała korzystanie z takich produktów jak: soki Minute Maid, kawa Folger czy produkty zbożowe Kellog.

Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, Cendant powinien mieć mnóstwo firm w swojej ofercie, a przynajmniej dla produktów zbożowych - firma Kellogs twierdzi, iż pokrywa zapotrzebowanie 56% rynku ogółem i 76% konsumpcji produktów zbożowych spożywanych na śniadanie w przemyśle hotelarskim.

Wśród ponad 2700 hoteli z pełnymi i wybranymi usługami na całym świecie, Marriott International czyni praktykę z prognozowania hotelowych trendów żywieniowych na nadchodzący nowy rok. W swojej prognozie na 2006 rok, Robin Uler pierwszy wiceprezes ds.gastronomii oraz Brad Nelson wiceprezes ds. kulinarnych i przygotowania posiłków, wymieniają dwa podstawowe trendy śniadaniowe spośród 10 zdefiniowanych.

„Śniadanie powraca” oświadczyli w swojej prognozie na 2006 r. „Najważniejszy posiłek dnia, staje się jeszcze bardziej ważny. Dostępne luksusowe produkty, jajka przygotowywane na zamówienie i opcje zdrowotne ze świetnymi krabami, o niskiej zawartości tłuszczu i wysokim poziomie protein rozpoczynają pobyt w hotelu.

„Francuskie tosty i gofry to wzrastający trend. Wspaniałe puszyste masło śmietankowe, naleśniki struclowe z jabłkami i czarnymi jagodami, słodkie i smakowite gofry oraz aromatyczne francuskie tosty coraz częściej znajdują swoje miejsce w restauracjach hotelowych i cateringu.

Uler i Nelson zauważają również zwiększający się popyt na dania przygotowywane 'na wynos'. Wiążą to zjawisko z kombinacją stresu i braku czasu oraz pragnieniem otrzymania najlepszych rzeczy. Przeciera to drogę dla większej ilości ekskluzywnych pozycji, które mogą być szybko dostarczone lub zakupione i skonsumowane w biegu, stwierdzają w swojej prognozie wiceprezesi firmy.

„Wiele ekskluzywnych rynków oferuje już te rzeczy, ale niedługo będzie to cała restauracyjna rzeczywistość. Zauważ, że restauracje będą chciały zapewnić posiłki na wynos, ponieważ nadają się one do konsumpcji w czasie podróży.”

Źródło: Lodging Magazine


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji