Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Czy twoi klienci wiedzą, co oferujesz?

Artykuły serwisu


Czy twoi klienci wiedzą, co oferujesz?


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Ostatnio jadąc do domu zdecydowałem się zakupić kwiaty dla swojej żony. Pierwszy przystanek był jak najbardziej oczywisty – kwiaciarnia przy ulicy. Było koło 13.30 kiedy dotarłem do drzwi. Niestety w tym dniu sklep był zamknięty.

Wracając do samochodu, musiałem pomyśleć, gdzie mógłbym znaleźć najbliższą kwiaciarnię. Jadąc mijałem centrum handlowe, w którym często przebywałem i ucieszyłem się, kiedy zobaczyłem, że ulokowała się tam nowa kwiaciarnia.

Wspomniałem pracownikowi, jak jestem szczęśliwy, że został otwarty nowy sklep. On jednak poinformował mnie, że sklep ma już 3 lata!!! Zatrzymywaliśmy się przy wejściu do Eckerta dwa razy w tygodniu, odwiedzaliśmy bank na tym terenie i cały czas korzystaliśmy ze stacji Mobil zaraz za rogiem.

Ile razy słyszysz twoich klientów mówiących ci, że nie wiedzieli, że oferujesz tą usługę lub produkt? W jak wielu różnych sytuacjach straciłeś na swojej ofercie lub klienci mówili ci, że jeżeli tylko by o niej wiedzieli, zakupiliby tą pozycję od twojej firmy?

Rezultaty nie są niezwykłe. W rzeczywistości są bardziej zwyczajne niż niezwyczajne. Jako menedżerowie, właściciele, marketingowcy, tracimy wpływ naszego wysiłku na poinformowanie klienta o naszych usługach. Biorąc pod uwagę, że internet, katalogi branżowe, radio, telewizja, billbordy i reklama w katalogach są dla marketingu wielkimi mediami, one wciąż nie zawsze przykuwają uwagę klienta zanim wzrośnie popyt.

Wypróbuj tych kilka taktyk:

1. Spędź jeden dzień zadając sobie pytanie – dlaczego skorzystałbyś z usług twojej firmy ponad konkurentami? (Możesz odkryć, że wolałbyś jednak usługi twojego konkurenta)

2. Zadzwoń jako klient, sprzedawca itd. i sprawdź, jak łatwo jest robić interesy z twoją firmą. Czy twoja firma żywo reaguje? Czy osiągają oni dodatkową sprzedaż poprzez np. „Czy potrzebuje Pan jeszcze kable pasujące do tego routera?” Czy twoja załoga uczy się, jak utrzymać dobrze poinformowanego klienta?

3. Przeprowadź rozmowę z kilkoma nowymi klientami, aby odkryć, skąd oni dowiedzieli się o tobie i dlaczego zdecydowali się na zakup z twojej firmy.

4. Przeprowadź badanie wśród dotychczasowych klientów, aby określić czy oni naprawdę wiedzą, co oferujesz.

5. Spójrz na statystyczne trendy odnośnie geograficznego rozmieszczenia twojej bazy klientów. W jednej z firm zdałem sobie sprawę, że nawet mimo, iż nasza reklama szła na cały kraj, jednak klienci byli bardziej podzieleni na segmenty.

6. Odwiedź pracowników odpowiedzialnych za zakupy, aby określić jak oni cię klasyfikują. Może nie jesteś nawet na ich właściwej liście.

Te pytania pomogą ci ocenić, czy jesteś tam, gdzie musisz być, kiedy klient jest w potrzebie. Bądź przygotowany na odkrycie, że może wydajesz dodatkowe pieniadze, aby przyciągać nowych klientów, podczas gdy jest wielu, którzy już istnieją, a nawet nie wiedzą czym się zajmujesz.

David Goldsmith


© David Goldsmith - MetaMatrix Consulting Group LLC
Tytuł artykułu w oryginale "Do Your Customers Know What You Offer"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

David Goldsmith – współzałożyciel i zarządzający firmą MetaMatrix Consulting Group LLC, specjalizuje się w usługach doradczych oraz prowadzi seminaria dla kierownictwa wyższego szczebla (zarządzanie zmianami w firmie, planowanie strategiczne, komunikacja, przywództwo, marketing i obsługa klienta), zdobywca nagrody Przedsiębiorca Roku, autor wielu publikacji w międzynarodowych pismach, jak np. londyńskim Financial Times czy japońskiej wersji Entrepreneur Magazine, wykładowca zarządzania na uniwersytecie nowojorskim.

Kontakt:
David Goldsmith
MetaMatrix Consulting Group LLC
email:
david@davidgoldsmith.com
www.metamatrixconsulting.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji