|
|
Wiodące firmy turystyczne zajmujące się dystrybucją – Leonardo i ICE Portal radzą uczynić Internet twoim najlepszym narzędziem marketingowym w 2008 roku.
Zgodnie z przemysłowymi wskaźnikami, ogólnoświatowy elektroniczny dochód hoteli uzyskiwany za pośrednictwem globalnych systemów dystrybucyjnych i kluczowych stron internetowych, kontynuuje swój wzrost. Elektronicznie pozyskiwane noclegi, średnie dzienne stawki i długość pobytu są wyższe, miesiąc do miesiąca, w 2007 roku w porównaniu do roku 2006. Nie ma żadnych oznak, aby trend ten miał ulec zmianie, wręcz przeciwnie, e-dystrybucja i internetowe rezerwacje będą w 2008 roku stabilnie wzrastały.
Jeśli jesteś hotelowym marketerem, który popadł w rutynę wykonywania tych samych rzeczy rok po roku, to obecnie nadszedł już czas na dokonanie zmian – i to wielkich. Nie jest już dłużej korzystne wydawanie pieniędzy na reklamę drukowaną, reklamowe programy współpracy z biurami turystycznymi lub obszerne sponsorowane artykuły bądź broszury, które mają ograniczony czas oddziaływania. Wstąpiliśmy w erę marketingu elektronicznego, skąd nie ma już powrotu do przeszłości.
Najlepszym sposobem wykazania się prawdziwą konkurencyjnością w 2008 roku jest włączenie Internetu do zestawu twoich najlepszych narzędzi marketingowych. Aby tak uczynić, będziesz być może potrzebował skorzystać z następujących Noworocznych Postanowień.
Ponieważ Internet powinien być moim najlepszym narzędziem marketingowym, w 2008 r. postanawiam:
1. Dokonywać przeglądu wszystkich internetowych zdjęć hotelu i upewniać się, że wiernie obrazują mój obiekt i jego charakterystyczne cechy
Poświęć czas na przyjrzenie się wszystkim zdjęciom twojego hotelu, które są aktualnie umieszczone na stronie internetowej – czy są one aktualne, czy też może mają pięć lub więcej lat? Spójrz następnie na swój hotel oczami klienta. Zdjęcia twojego hotelu oglądane w środowisku internetowym, niż raczej w środowisku broszurowym, nie są prawdopodobnie adekwatne.
Nieruchome zdjęcie ładnej wazy na stoliku w pokoju gościnnym z nieostrą sypialnią w tle, nie zmieni oglądającego w rezerwującego na współczesnym internetowym rynku. Jednakże hotele prezentujące galerie zdjęć, zamiast jednej do trzech miniatur, mają o 100 procent większą siłę przebicia, od hoteli, które tego nie czynią. Badania pokazują w istocie, iż hotele wykorzystujące galerie zdjęć, w porównaniu do tych posługujących się miniaturami, cieszą się wzrostem internetowych rezerwacji aż do 70 procent.
Tak więc, kiedy będziesz konstruował swój prewencyjny program utrzymania i konserwacji na 2008 rok, upewnij się, że twoje wyposażenie, stałe elementy i dodatki utrzymywane są w dobrym stanie, rozpocznij także budowę programu ‘marketingu prewencyjnego’, aby upewnić się, że treść twoich internetowych wiadomości i zdjęcia hotelu są świeże, aktualne i trafiają w odpowiedni rynek docelowy.
2. Rozważyć zatrudnienie profesjonalnej firmy do wykonania nowych zdjęć i wykorzystanie najnowszych internetowych technologii reklamowych
Teraz, kiedy patrzysz już na swoją stronę internetową w odmienny sposób – i z innej perspektywy – zdecyduj czy chcesz korzystać z bogactwa mediów przyjaznych klientowi.
Czy jako turysta, zarezerwowałbyś pokój hotelowy w oparciu o zdjęcia, które widziałeś, czy też 360 stopniowa panorama byłaby bardziej pomocna i zawierałaby więcej informacji? Czy twoje potrzeby w zakresie treści wizualnej wymagają skorzystania z zestawu nowoczesnej technologii, kiedy dochodzi do zaprojektowania strony internetowej obiektu?
Profesjonalne firmy zajmujące się projektami treści internetowych mogą pomóc ci w tak wielu – lub w tak niewielu – sprawach, w których życzysz sobie pomocy, w zakresie obejmującym consulting, projektowanie, administrowanie i zarządzanie treścią. Wizualnie efektywna obecność w Internecie, wcale nie musi być kosztowna. Istnieją sposoby na internetowe ożywienie twoich funkcjonujących już nieruchomych zdjęć czy wydrukowanych folderów. Wyprodukowanie elektronicznego folderu kosztuje mniej i w mgnieniu oka może dotrzeć do szerokich rzesz odbiorców.
Ostateczny wynik finansowy wskazuje na to, że treści wizualne motywują klientów do podejmowania decyzji zakupowych. Jeżeli zamierzasz się sprzedawać, upewnij się, że starasz się wywierać najlepsze wrażenie i dokonujesz prezentacji hoteli przy pomocy najlepszych dostępnych narzędzi marketingowych.
Jeżeli potrzebujesz pomocy, po prostu zapytaj.
3. Dodać fotografię miejsca celu podróży turystycznej do strony internetowej, aby ją wzbogacić
Upewnianie się, że twoja strona internetowa ma ustaloną pozycję, tak długo, jak jest to możliwe jest kluczem do sukcesu marketingu online. Klienci, z każdym dniem, coraz lepiej znają się na rzeczy i są przenikliwie świadomi marketingowej rozpiętości i głębokości szczegółów, do których mogą dotrzeć, kiedy zdecydują się na dokonanie zakupu drogą elektroniczną.
Na przykład, sama tylko promocja pokoi gościnnych, sal konferencyjnych, zajęć rekreacyjnych i lokali gastronomicznych jest niewystarczająca. Musisz podnieść poprzeczkę w kategoriach przekraczania oczekiwań osób odwiedzających stronę.
Sprzedawanie wyłącznie hotelu (jako fizycznego obiektu) nie jest już dłużej wystarczające – musisz sprzedawać doznanie – i co ważniejsze cel podróży turystycznej. Pokazywanie synergii pomiędzy miejscem celu podróży turystycznej, a jego lokalizacją, wskazuje na to, że dostarczasz klientom odpowiedzi na pytania, zanim je w ogóle zdołali zadać.
Inteligentny marketing jest niezbędny dla dyferencjacji marki i obiektu. Stwórz różnicę poprzez marketing miejsca celu podróży turystycznych.
4. Upewnić się, czy wszystkie zdjęcia posiadają opisy, zoptymalizowane zgodnie z wymogami wyszukiwarek
Jeżeli nie jesteś zorientowany w temacie Optymalizacji dla Wyszukiwarek (Search Engine Optimization – SEO), to prawdopodobnie spóźniłeś się na statek, kiedy dochodzi do marketingu online. Jeżeli podpisy zdjęć nie są prawidłowe, odpowiednie i odzwierciedlające kryteria SEO, możesz stracić szansę na sprzedaż. Jest to, aż tak proste.
Klienci nie zobaczą zdjęć i treści, nad którymi tak ciężko pracowałeś, aby je zaprezentować, ponieważ one po prostu nie są osiągalne dla potencjalnych klientów. Badania wskazują na to, że klienci wolą poszukiwać interesujących ich informacji, w Internecie, niż w jakichkolwiek innych mediach. Jeżeli turysta nie dokonuje internetowej rezerwacji, to przynajmniej dokonuje oceny i poszukiwania miejsca celu podróży turystycznych i możliwości zakwaterowania, korzystając z Internetu.
Co ważniejsze, nie można sprzedawać turystyki bez narzędzi wizualnych – kropka. Jako hotelowy marketem, twoim celem jest zdobycie najlepszych narzędzi wizualnych i materiałów marketingowych w jak największej liczbie kanałów dystrybucyjnych. Ludzie odwiedzają wiele różnych stron internetowych, zanim podejmą decyzję o zakupie produktu poprzez Internet. Niezależnie od tego czy znajdą cię poprzez Google lub na stronie internetowej niezależnej firmy, takiej jak Expedia czy Orbitz lub bezpośrednio na twojej własnej stronie internetowej, to właśnie elementy wizualne zmotywują ich do dokonania tej rezerwacji internetowej.
Aby zwiększyć stabilność twoich internetowych promocji, niezbędne jest dostrojenie opisów i podpisów pod zdjęciami, aby upewnić się, że jesteś bardziej kompetentny w procesie optymalizacji pod kątem zdolności wyszukiwawczych. Takie działanie przysporzy ci natychmiast więcej wejść na stronę. W celu zwiększenia siły przyciągania, musisz być kreatywnym.
Powtórzmy, jeżeli nie masz czasu lub nie dysponujesz nowoczesnymi technologiami, aby dokonać identyfikacji, jakie kluczowe słowa opisujące są najbardziej przydatne dla twojego obiektu, to prawdopodobnie nadszedł czas na partnerską współpracę z grupą profesjonalnego zarządzania treścią.
5. Posiąść wiedzę i kontrolować, w jakich kanałach dystrybucyjnych pojawiają się moje zdjęcia i zapewnić sobie konsekwentne działania poprzez korzystanie z jednego dostawcy biznesowego dostępu
Jeżeli przeprowadzisz dzisiaj badanie miejsc, w których ukazują się twoje internetowe treści, możesz odkryć, iż co najmniej 20 różnych stron prezentuje twoje informacje. Niektóre z tych stron mogą prezentować nieaktualne ceny i informacje. Na innych treść może być prawdziwa, ale zdjęcia są tak niskiej jakości, że twój hotel jest postrzegany jako obiekt o niskiej jakości.
Koniecznym jest, aby w miarę uaktualniania stawek i informacji tekstowych na wszystkich kanałach dystrybucyjnych, dokonywać również aktualizacji zdjęć – włącznie z legalnymi tekstami promocyjnymi i sprzedażowymi. Zdjęcia, które dostarczasz do kanałów dystrybucyjnych powinny mieć co najmniej 300 pikseli, aby zmaksymalizować swoją pozycję na stronie internetowej. Zdjęcia o mniejszym formacie, nie otwierają się dobrze i czasami dostarczają złej jakościowo prezentacji promowanego obiektu.
Powinieneś się również upewnić, że nikt nie ma możliwości pozyskania twoich zdjęć w inny sposób, niż poprzez zwrócenie się do odpowiedniego, legalnego źródła. Minimalizowanie piractwa w obszarze twojego zasobu zdjęć jest sprawą zasadniczą. Musisz odszukać każde miejsce, w którym twój hotel jest prezentowany w sieci. Łatwo tego dokonać, tak długo, jak długo wszystkie twoje zdjęcia będą pochodziły z jednego źródła. O ile będziesz to źródło aktualizował, to będziesz miał gwarancję, że zdjęcia o takiej samej, wysokiej jakości są prezentowane na wszystkich stronach.
Wyniki finansowe wskazują, że najprawdopodobniej nie wiesz, kto zajmuje się prezentacją twojego hotelu i gdzie. Natychmiast skutecznie temu przeciwdziałaj i przejmij kontrolę nad tym, gdzie są dystrybuowane twoje zdjęcia i aby były one aktualizowane w celu prezentacji twojego hotelu w najkorzystniejszym świetle.
Oczywiście wszelkie postanowienia charakteryzują się tym, że z łatwością można ich nie przestrzegać, ale jeżeli szczerze chciałbyś zaadoptować te wyżej wymienione praktyki, to być może teraz jest czas abyś odtrąbił przywitanie Nowego Roku wraz z nowym sposobem zarządzania treścią i jednym dostawcą biznesowego dostępu.
Postaraj się, aby rok 2008 stał się rokiem wprowadzenia inteligentnego marketingu internetowego. Kiedy tak się stanie, będziesz mógł monitorować prezentacje twojego hotelu dokonywane w jakimkolwiek miejscu w sieci, kto ogląda twoje internetowe materiały marketingowe i jak wiele razy były one oglądane. Co ważniejsze, możesz się upewnić czy wszystkie prezentowane tam treści są aktualne.
Twój marketingowy sukces znajduje się w zasięgu jednego kliknięcia.
David Elton, Henry Woodman
|