Niedziela 01 Grudzień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » 98 sposobów możliwości kradzieży dokonywanej...

Artykuły serwisu


98 sposobów możliwości kradzieży dokonywanej przez personel restauracji lub baru


Dodano: 2015-01-05

Drukuj


Złapałeś ostatnio złodzieja? Połącz duże ilości pieniędzy, artykułów spożywczych i alkoholu ze szczupłością zatrudnienia i niewystarczającymi kontrolami, a dojdziesz do wniosku, że twoje zapasy i pieniądze gdzieś znikają. Niektóre osoby mają nawet taką swoistą, osobistą politykę, „Nie będę pracował tam, gdzie nie można nic ukraść”. Przejrzyj poniższą listę '98 sposobów' na kradzież. Pomoże ci ona w ich wyśledzeniu.

  • Pracownik nie ewidencjonuje sprzedaży na kasie a bierze gotówkę.
  • Zaniżona ewidencja w kasie: Rejestrowanie niższej od pobieranej, ceny produktu i odkładanie różnicy do własnej kieszeni.
  • Ewidencja upozorowana: Dodatkowa rejestracja w barze towarów zużytkowanych tylko w określonych okresach; np. w czasie promocji barowej, kiedy drinki podaje się po obniżonych cenach („happy hours”) - przychód nie jest zbilansowany na pasku kontrolnym i fundusze właściciela/managera są uszczuplane.
  • Obsługiwanie i przyjmowanie zapłaty, kiedy prowadzone są odczyty w kasach rejestrujących pomiędzy zmianami roboczymi.
  • Fałszywa butelka. Barman przynosi do pracy swoją własną butelkę alkoholu i inkasuje gotówkę z jego sprzedaży do własnej kieszeni.




  • Oszukiwanie przy nalewaniu trunków: Nalewanie mniejszej ilości, niż wynosi najmniejsza porcja, aby w ten sposób pokryć ubytki alkoholu.
  • Zdublowane nalewanie na skomputeryzowanym systemie dozowniczym: Nalewanie i rejestrowanie jednej porcji, podczas gdy mocne drinki rozdziela się na dwie szklanki, które są sprzedawane klientowi.
  • Wykorzystywanie zwróconego drinka: Dodatkowy drink jest wygospodarowany i sprzedany przez barmana.
  • Bezpłatne rozdawanie drinków: Brak kontroli w punkcie sprzedaży w zakresie obsługiwania znajomych lub w nadziei na uzyskanie wyższych napiwków
  • Zwrócona butelka wina: Sprzedana butelka pojawia się na liście stłuczek, jakkolwiek nie ma żadnego śladu zainkasowanej gotówki; wino jest ponownie sprzedawane przez barmana lub sprzedawane na lampki.
  • Bezpłatne drinki za gotówkę na barze: Klient kładzie pieniądze na barze, obsługiwany jest bez inkasowania pieniędzy, następnie opuszcza bar sądząc, że zapłacił za drinki i zostawił napiwek, a barman chowa pieniądze do kieszeni bez ich zarejestrowania.
  • Pracownicy liczą mniej za serwowane drinki w nadziei na spodziewany większy napiwek.
  • Osoba przygotowująca koktajle pomniejsza sprzedaż, kiedy brak jest systemu kontrolnego.
  • Barman wymienia się z kucharzem - drinki w zamian za obiady.
  • Dodawanie wody do butelki z alkoholem dla wyrównania zapasu.
  • Dodatkowe kasowanie za obsługę.
  • Sprzedawanie tańszego alkoholu, zamiast zamawianych przez klientów marek
  • Obciążanie według normalnych cen, a rejestrowanie według cen obowiązujących w godzinach „happy hour”
  • Po zmianie roboczej, drinki nie skonsumowane przez pracowników – sprzedawane są klientom
  • Bezpłatne drinki dla wszystkich odwiedzających barmana.
  • Osoby obsługujące liczą należności według taryfy „happy hour”, za przystawki i przekąski barowe
  • Nie nalewanie alkoholu do mieszanych, owocowych drinków.
  • Wprowadzanie w błąd managera względem nominalnej ilości piw uzyskiwanych z jednej beczki
  • Kiedy bar prowadzi sprzedaż alkoholu zarówno na wynos, jak i na drinki – brakujące butelki uważa się za sprzedane na wynos.
  • Jedna osoba odpowiedzialna za dostarczanie, rozliczanie i magazynowanie alkoholu – oznacza osobę, która również sobie ten alkohol przywłaszcza.
  • Bony na bezpłatne koktajle lub wino z pokoi hotelowych sprzedawane są przez pokojówki personelowi barowemu, rejestrującemu je w kasach w zamian za gotówkę.
  • Barman twierdzący, że nowy system rejestrujący lub kontrolny jest zbyt skomplikowany lub jego obsługa zabiera za dużo czasu.
  • Zsumowanie dwóch różnych drinków klientów i policzenie za każdy podwójnie, tłumacząc się ewentualnie nieporozumieniem, co do tego, kto zamawiał kolejkę.
  • Rejestrowanie pozycji żywnościowych w kluczu alkoholowym, aby pokryć procent wysokich kosztów alkoholi.
  • Kucharze składający zamówienie na napoje niezbędne do potraw – a następnie je wypijający.
  • System dozowania piwa beczkowego, który nie jest zabezpieczany po zamknięciu baru – może być dostępny także dla dozorców po godzinach pracy.
  • Powodowanie, aby klienci z góry podpisywali vouchery kart kredytowych, a następnie zawyżanie należności
  • Skrócony pasek kontrolny. Wykasowanie końcowych pozycji sprzedaży z rejestru ogółem. Rozpoczęcie nowego paska. Kasjer zatrzymuje oba paski i gotówkę.
  • Barman zmienia zawartość zamówienia bez rejestracji – rejestracja odbywa się później, na mniejszą ilość gotówki sprzedażowej.
  • Osoby dające napiwki w pobliżu kasy rejestrującej – łatwo jest umieścić gotówkę w pojemniku na napiwki i zarejestrować „brak sprzedaży” w funkcji rejestrującej.
  • Sfałszowanie zbiorczych odczytów rejestrowych i „zagubienie” paska.
  • Osoba obsługująca rejestruje kawę i idzie do kuchni, aby wykonać własne zamówienie, np. desery.
  • Dodawanie pozycji do rachunku klienta, które nie były zamawiane.
  • Dezorientowanie klienta przy pomocy drukowanego rachunku gościa, które są trudne do odczytania.
  • Ręczne dopisanie pozycji do przedwstępnego rachunku na koncie gościa.
  • Księgujący nie wprowadzający depozytów gotówkowych i zgłaszający niedobory.
  • Księgujący twierdzący, że nieprawidłowo został wypisany rachunek, sprawdzona gotówka lub nieprawidłowa transakcja kartą kredytową.
  • Księgujący wystawiający czek znajdujący się w trakcie inkasowania, do banku  i zatrzymujący sobie gotówkę.
  • Księgujący wypłacający sobie należności za fikcyjne rachunki.
  • Manager dodający dodatkowe godziny pracownicze do zestawienia i dzielący się różnicą.
  • Manager rozliczający wynagrodzenia fikcyjnego pracownika.
  • Zmienianie aktualnych cen w kasie rejestrującej – obciążając klienta wyższymi cenami.
  • Domaganie się, aby brakujące pozycje z zapasów zostały zwrócone i zostały poddane likwidacji.
  • Kasowanie gotówki bezpośrednio od klienta bez wystawiania rachunku.
  • Wyprodukowanie potraw w nadmiarze, który mogą być zabierane do domu.
  • Twierdzenie, że bankowe saldo początkowe było na minusie.
  • Odbieranie gotówki od klienta.
  • Zmowa pomiędzy barmanem a kelnerem.
  • Sprzedawanie potraw „na wynos” i zatrzymywanie gotówki.
  • Zmowa pomiędzy kucharzami a kelnerem.
  • Łapówki od dystrybutora alkoholi.
  • Korzystanie ze starych rachunków gości, aktualnie nie obsługiwanych.
  • Nieprawidłowe przekroczenia w rejestracji sprzedaży.
  • Pracownik pomniejszający godziny pracy / zmieniający harmonogramy.
  • Powtórne wykorzystywanie zarejestrowanych przychodów z drinków.
  • Nieprawidłowe „anulowanie” pozycji na rachunku.
  • Powtórna sprzedaż zwróconych napojów.
  • Wydawanie zaniżonej reszty dla klientów.
  • Nieprawidłowe korzystanie z klucza szkoleniowego kasy rejestrującej.
  • Sfałszowany raport dzienny.
  • Prowadzenie sprzedaży w czasie wymiany taśmy lub paska kontrolnego w kasie rejestrującej.
  • Zmiany kwot na kartach kredytowych.
  • Podwójne przeciąganie karty kredytowej przez czytnik.
  • Zmienianie rachunku gościa, po jego wyjściu z baru.
  • Zawyżanie sprzedaży podczas bankietów.
  • Bezpośrednie łapówki od handlowców.
  • Akceptowanie dostaw mięsa lub produktów mięsnych o niższej jakości.
  • Akceptowanie zaniżonych wag towarów.
  • Zabieranie do domu „wygospodarowanych nadwyżek” produktów żywnościowych.
  • Fikcyjne wypłaty.
  • Fikcyjna sprzedaż za bony.
  • Kradzież Bonów Podarunkowych i ich wykorzystywanie przez personel.
  • Wykonywanie osobiste rozmowy telefoniczne na koszt firmy.
  • Wielokrotne korzystanie z żetonów do automatów sprzedażowych lub płatnych aparatów telefonicznych.
  • Zatrzymywanie funduszy ze zbiórki zużywanych olejów.
  • Zatrzymywanie bezpłatnych próbek towarów wręczanych przez handlowców.
  • Zawyżanie napiwków, pomniejszanie obciążeń klientów.
  • Bezpłatne obsługiwanie znajomych.
  • Zabieranie do domów sztućców i szklanych naczyń.
  • Upozorowane włamania.
  • Kelner niszczy rachunki i zatrzymuje gotówkę.
  • Kelner twierdzi, że honoruje ceny dla dzieci i osób starszych, a mimo to pobiera opłaty w pełnej wysokości.
  • Powtórne wykorzystywanie rachunków na realizację podobnych zamówień.
  • Zagmatwane wpisy personelu o czasie rozpoczęcia i zakończenia zmiany.
  • Pracownicy zatajający zadatki i inwestujący bądź pożyczający pieniądze.
  • Pracownik nie oddaje zadatku, lub zwraca jego mniejszą ilość, a dla siebie zatrzymuje resztę.
  • Szef kuchni zakupujący specyficzne pozycje nie dla uzupełnienia zapasów, a na konsumpcję dla swoich pracowników.
  • Kasjer gromadzi rachunki gości do zarejestrowania, kiedy goście opuszczą już lokal. Umożliwia to kasjerowi zmiany ilości w pozycjach lub pominięcie niektórych.
  • Barman ręcznie wypisujący barowe rachunki i rejestrujący je w mniejszych ilościach na paragonach.
  • Zawijanie artykułów spożywczych i wyrzucanie ich do pojemnika na odpadki w celu późniejszego wykorzystania.
  • Kierowca cateringu zakupujący i sprzedający własne zapasy dla uzyskania zysku na swój użytek.
  • Szefowie kuchni zwracający się z prośbą do dostawców o sfałszowanie faktur – transferując zakupy artykułów żywnościowych na dostawy.
  • Szefowie kuchni domagający się podarunków natury osobistej w zamian za interesy korzystne dla dostawców.

Źródło: Martini & Assoc.

Jeżeli dysponujesz innymi przykładami, dodaj je w polu Komentarzy.

 


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji