Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » 5 kreatywnych kroków podejmowanych przez hotele w...

Artykuły serwisu


5 kreatywnych kroków podejmowanych przez hotele w zwalczaniu recesji


Dodano: 2011-04-04

Drukuj


Recesja zmotywowała wielu hotelarzy do skorzystania z niektórych kreatywnych sposobów napędzania sprzedaży. Najważniejszym punktem stała się dla nich konieczność wykreowania sposobów pozyskiwania sprzedaży w najbardziej efektywnej pod względem kosztowym drodze i przy możliwie najszybciej uzyskiwanych rezultatach. Powiedzmy sobie szczerze, że tylko niewiele hoteli dysponuje obecnie nadwyżką środków finansowych.

Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, iż dobrze zaprojektowana strona internetowa jest najbardziej efektywnym kosztowo narzędziem hotelowego marketingu, jakie kiedykolwiek wymyślono. Hotele, które nie wykorzystują w pełnym zakresie tego narzędzia marketingowego znajdują się zdecydowanie pod kreską. Każdy hotel, motel, domek wypoczynkowy, zajazd, pensjonat lub kurort. Działający w ramach franczyzy czy niezależnie, korzysta ze swojej obecności w Internecie. Każdy obiekt  noclegowy potrzebuje funkcjonalnej strony internetowej, ale jest to tylko pierwszy krok.

Wielu hotelarzy nauczyło się korzystania z ich właścicielskich, stanowiących ich osobistą własność, stron internetowych jak z narzędzia promującego, a nie tylko jak z folderu reklamowego. Z tego właśnie powodu, stale będą wyprzedzać i dominować nad swoją konkurencją. Nie tylko dlatego, że wystarczająco troszczą się o utrzymywanie dobrej funkcjonalnej strony, ale również dlatego że rozumieją potrzebę stałego zarządzania informacją na tej stronie, jej promowania i wzbogacania w celu osiągania najkorzystniejszych rezultatów.

Przy potencjale sięgającym kilku tysięcy osób miesięcznie odwiedzających stronę inteligentni hotelarze potrafią wykorzystać taką szansę nie tylko w celu zaprezentowania hotelowych produktów, ale dostarczyć odwiedzającym rozsądnych argumentów do podjęcia decyzji o przyjeździe do ich regionu, a tym samym także do skorzystania z usług ich hoteli.

Być może potrzebujesz zmiany podstaw funkcjonowania swojej strony internetowej

Jeżeli ciągle jeszcze nie jesteś zwolennikiem internetu, to być może musisz zmienić sposób, w jaki podchodzisz do swojej strony. Zbyt wielu hotelarzy uważa, że ich misja została zakończenia z chwilą publikacji strony w internecie, ale to powinien być dopiero początek twoich wysiłków w zakresie marketingu internetowego. Strona internetowa, która tylko tam jest, bez stałego silnego wsparcia promocyjnego, wciąż będzie przynosiła mierne rezultaty swojego działania.

Prawdziwi zwycięzcy internetowego marketingu rozumieją, że dobrze zaprojektowana strona jest tylko paletą, na której można budować działania promocyjne. Zrobiłeś wszystko co było konieczne dla przyciągnięcia odwiedzających, ale jaki jest sprzedażowy przekaz twojej strony? Dlaczego podróżni odwiedzają region, w którym usytuowany jest twój hotel? Czy naprawdę sądzisz, że wszystko czego ci trzeba to informowanie odwiedzających o twoich urządzeniach, udogodnieniach i usługach? Niestety, nie w tym konkurencyjnym świecie.

Lata temu, bardzo mądry dyrektor powiedział mi, że „każdy chce zrobić jakiś interes” i to z całą pewnością jest prawdziwe również w dzisiejszych czasach. Lokalizacja twojego hotelu w zestawieniu z tym, gdzie odwiedzający chcą lub muszą się udać, jest opartą o wartości decyzją każdego gościa. Twoja strona internetowa dostarcza okazji do promocji pakietów turystycznych i „ofert specjalnych” dla osób ją odwiedzających.

Promuj powody, dla których warto odwiedzić miejsce twojej lokalizacji

Podróżni odwiedzają wybrane przez siebie miejsce lokalizacji turystycznej, a następnie wybierają hotel, w którym zechcą zamieszkać; nigdy nie odwrotnie. Połącz swój hotel z przyczynami, dla których turyści odwiedzają twój region. Niektóre hotele odkryły tę formułę i korzystają z niej w dwojaki sposób: po pierwsze na skutek wzmożonego ruchu do ich strony odnalezionej w rezultatach wyszukiwania, i po drugie na skutek zwiększonej liczby rezerwacji internetowych w rezultacie przeprowadzonych promocji i zaoferowanych pakietów, jako rozwiązanie z wartościami dodanymi.

W internecie istnieją bardzo dobre tego przykłady. Jednym z nich jest wiodąca marka hotelowa w regionie północno-wschodnim przodująca w opisywanych wyżej działaniach. Dokonała ona optymalizacji swoich stron internetowych pod kątem wyszukiwania oraz zawartości tekstowej i teraz promuje na nich pakiety sprzedaży pokoi hotelowych, bankiety, przyjęcia weselne i oferty restauracyjne.

Wszyscy, włącznie z dyrektorem naczelnym, dyrektorem ds. gastronomii, sprzedaży, revenue managerem, a nawet księgowym powinni wnosić swój wkład w ideę optymalizacji zawartości sprzedażowej strony internetowej. Współpracują oni na bieżąco i nieprzerwanie z projektantem strony, aby utrzymywać swój hotel w pozycji dominującej na ich rynku.

Innym przykładem hotelowej kreatywności jest mały, świadczący tylko niektóre usługi, hotel w Belize. Hotel ten wykorzystuje lokalne atrakcje i wydarzenia społecznościowe w swoich pakietach sprzedaży pokoi i lokalizacji, czyniąc z nich potężne komunikatory sprzedażowe.

Współpraca – Dwa umysły są lepsze od jednego

Zbuduj wspólne relacje z projektantem twojej hotelowej strony internetowej. Każdy projektant, który jest wart swego wynagrodzenia powinien z ochotą pomóc ci w zbudowaniu efektywnej hotelowej strony internetowej, która optymalizuje możliwości wyszukiwania, maksymalizuje linki, promuje pakiety ofertowe i generuje rezerwacje.

Prawie każdy projektant może stworzyć atrakcyjną stronę internetową. Prawdziwym zaś miernikiem ich pracy jest to, w jakim stopniu wspomaga ona twoje działania promocyjne poprzez wprowadzanie w odpowiednich porach aktualizacji i dodatkowych elementów. Współpracuj ze swoim projektantem w zakresie wymiany nowych pomysłów i wprowadzaniu dodatków uwzględniających to, co aktualnie dzieje się na rynku podlegającym stałym zmianom. Dobry projektant hotelowych stron internetowych wie, czego klienci szukają, więc umożliwia skorzystanie z tej wiedzy.

Stosowanie technik revenue management, aby zapewnić stronie aktualność

Bądź świadomy tego, co dzieje się na twoim rynku. Każdy hotel, który korzysta z technik revenue management wie, że kluczem do zarządzania stawkami i zasobami hotelowych pokoi jest wiedza o tym, co obecnie dzieje się na rynku i co będzie działo się na nim w przyszłości. Menedżerowie przychodów rutynowo poszukują wszelkich okazji i możliwości. Twoja strona internetowa jest znakomitym wehikułem do odzwierciedlania rynkowych zmian poprzez ofertowe pakiety i promocje.

Do „najlepszych praktyk” revenue management zalicza się zbieranie i analizowanie danych rynkowych pozwalających hotelowi na przewidywanie fluktuacji na rynku. Twoja strona powinna odzwierciedlać te możliwości.

Zdejmij ‘tajemnicę’ z internetowego marketingu

Postrzegaj internet jako żywe, elastyczne medium nie tak wcale niepodobne do pełno-stronicowej reklamy w New York Times, o jakiej zawsze marzyłeś, ale na którą nie mogłeś sobie pozwolić. Podstawowa różnica między nimi jest taka, że o ile twoja strona jest porządnie zaprojektowana, to zdobędzie dużo większą i dużo istotniejszą grupę odbiorców przy dużo niższym koszcie jej pozyskania. Marketing internetowy to dużo więcej, niż proste uruchomienie hotelowej strony.

Oto właśnie te proste, ale zasadnicze kroki do zmaksymalizowania rezultatów twoich internetowych działań promocyjnych.

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji