Czwartek 16 Sierpień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Pion hotelowy » Hotelowy concierge: Instrukcja obsługi

Artykuły serwisu


Hotelowy concierge: Instrukcja obsługi


Dodano: 2016-06-26

Drukuj


Rola konsjerża w luksusowym hotelu jest absolutnie niezbędna dla hotelu: ale jak ty, jako hotelowy gość możesz skorzystać z jego usług?

Jednym z wielkich bogactw każdego hotelu wysokiej klasy jest obsługa konsjerska. Mimo to konsekwentnie nie jest ona w pełni wykorzystywana przez gości, być może dlatego, że wiele osób nie wie, w jaki sposób najlepiej dostosować jej możliwości do swoich potrzeb.

Konsjerże w Londynie i gdzie indziej poświęcają swój czas i wysiłki, aby dokładnie poznać miasto, a zwłaszcza obszar wokół hotelu, w którym pracują. Mają także dostęp do wielu restauracji i teatrów - wiedząc jak załatwić bilety na prawie całkowicie zarezerwowane spektakle  i jak wcisnąć gościa na kolację w restauracji cieszącej się niesamowitym popytem. Wiedzą, gdzie są najlepsze stoliki i dołożą wszelkich starań, aby upewnić się, że nie dostaniesz miejsca w pobliżu toalet lub drzwi.



Posiadają również wiedzę o godzinach otwarcia muzeów, możliwościach dokonania zakupów, skorzystania z wycieczek i innych atrakcjach turystycznych ... no prawie o wszystkim, z czym ewentualnie mógłbyś się do nich zwrócić. Mogą pomóc w rezerwacji podróży lub tę rezerwację zmienić, zrobić ci drobne zakupy (np. gdy potrzebujesz jakiegoś leku lub chciałbyś kupić jakąś konkretną książkę). Mogą nawet wziąć twojego psa na spacer. Tak więc zasada numer jeden jest prosta: idź i zapytaj!

Kilka innych porad pomoże ci zorientować się jakich usług możesz zażyczyć sobie od konsjerża.

1. Proś o rozwiązanie trudnego problemu, ale nie niemożliwego do wykonania. "chciał(a)bym bilety na finał sprintu na 100 metrów na igrzyskach olimpijskich, na jutro" - niemożliwe. "Czy jest jakaś szansa zobaczenia sztuki Ryszard III, Kevina Spacey’a, choć wiem, że spektakl jest wyprzedany?" - trudne.
2. Zdecyduj się, czego chcesz. Nie wystarczy powiedzieć: "Chcę iść na zakupy". Powiedz: "Jestem zainteresowany antykami, ale bardziej retro i latami pięćdziesiątymi ubiegłego wieku a nie Louisem Seize", albo "Chciałbym znaleźć kino pokazujące dobre filmy artystyczne" zamiast "Chciałbym bilet do kina". Im bardziej szczegółowo wyłożysz swoją prośbę, tym bardziej precyzyjnie będzie ją mógł załatwić konsjerż.
3. Chcesz czegoś specjalnego? Tym właśnie zajmują się konsjerże! Jeśli masz jakąś rocznicę lub chcesz zaskoczyć swojego partnera czymś niezwykłym, albo szukasz może niezapomnianego przeżycia dla twojej córki na ósme urodziny, nie krępuj się zapytać, co może zasugerować konsjerż. Można na przykład załatwić kąpiel pod prysznicem z płatkami róż. Czasami też, ale sporadycznie, można załatwić wstęp za kulisy w czasie pokazów mody, koncertów muzycznych i wystaw artystycznych.
4. Nie proś o nic nielegalnego. Stanowisko konsjerża w luksusowym hotelu nie jest miejscem do zakupu narkotyku, niezależnie od tego, jakie wspomnienia rockowych gwiazd mogą o tym rzekomo świadczyć!
5. Wręczaj stosowne napiwki. Za samą rekomendację wycieczki do Camden napiwku dawać nie trzeba. Ale jeśli konsjerż naprawdę poruszył niebo i ziemię, aby zdobyć trudną do uzyskania rezerwację, 20 lub 10 funtów będzie mile widziane. Być może równie ważne jest to - jeśli konsjerż naprawdę wykonał znakomitą robotę – aby do napiwku dołączyć krótką notkę z podziękowaniami.
6. Korzystaj z podpowiedzi konsjerża, aby sprawdzić co jest na topie, a co nie. Jeśli chcesz udać się do konkretnego lokalu, ale konsjerż sugeruje inny, zapytaj, dlaczego - może ma najnowsze wiadomości (czy znany szef kuchni już tam po prostu dłużej nie pracuje, na przykład?), a ty prawdopodobnie, nie jesteś tego świadomym.
7. Daj konsjerżowi czas na wykonanie zadania. Im więcej będzie miał czasu, tym bardziej prawdopodobne jest to, że spełni twoją prośbę.

Pamiętaj, hotel zatrudnia konsjerża po to, aby goście byli zadowoleni z pobytu i skłonni byli do ponownego skorzystania z jego usług. Więc dając konsjerżowi szansę na wykonanie swoich obowiązków docenisz to, czego od nich oczekiwałeś - dajesz hotelowi możliwość zaprezentowania tego, co skłoni cię do ponownych odwiedzin w tym hotelu.

Przykłady szczególnie dobrych usług konsjerskich w londyńskich hotelach obejmują konsjerży w Soho Hazlitta oraz wspaniały zespół konsjerski w luksusowym hotelu Milestone w Kensington, gdzie wychodzenie z psem na spacer, odzyskanie zagubionego paszportu i zorganizowanie niespodzianki dla ukochanej osoby są traktowane po prostu jako część świadczonych usług.

Andrea


Komentarze:

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Moja fascynacja nowoczesną formą hotelowej obsługi ...więcej»

Subtelni Ambasadorowie: W jaki sposób efektywne służby pierwszej linii budują twoją reputację ...więcej»

Hotelowi konsjerże: Wykorzystywanie mobilnych aplikacji ...więcej»

Cechy wspaniałego konsjerża ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji