Czwartek 16 Sierpień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Baza wiedzy i testy » Test dla hotelarzy 4 - Technik hotelarstwa

Artykuły serwisu


Test dla hotelarzy 4 - Technik hotelarstwa


Dodano: 2012-04-25

Drukuj


1. Formą porozumienia między dwoma przedsiębiorstwami gdzie jeden podmiot udziela w zamian za opłatę drugiemu podmiotowi zezwolenia na sprzedaż towarów lub usług pod jego znakiem firmowym jest:
A. timesharing
B. leasing.
C. franchising
D. benchmarking.

2. Sofitel należy do systemu:

A. InterContinental Hotels Group
B. Hilton Hotels Corporation
C. Marriott International
D. Accor

3. Do systemu Accor obok Mercure należą również:
A. Hilton i Conrad
B. Crowne Plaza i Holiday Inn
C. Novotel i Formule 1
D. Sheraton i Westin

4. Szklanki stanowią wyposażenie uzupełniające każdej j.m.
A. wszystkich hoteli i moteli
B. hoteli i moteli 4 i 5*
C. hoteli i moteli 3-5*
D. hoteli i moteli 2-5*


5. Zmiana pościeli i ręczników co 3 dni lub na życzenie gości występuje w:
A. w hotelach i motelach 1*
B. w hotelach i motelach 1-2*
C. w hotelach i motelach 1-2* i w hotelach 3*
D. w hotelach i motelach 1-3*

6. Formę turystyki morskiej uprawianej na dużych liniowcach i wycieczkowcach określa się mianem:
A. Sailing
B. Yachting
C. Cruising
D. Shipping

7. Usługą dodatkową uzupełniającą nie jest:

A. depozyt przedmiotów wartościowych
B. szatnia w gastronomii
C. informacja turystyczna.
D. gabinet kosmetyczny



8. Pozycjonowanie produktu polega na:
A. określeniu cech odróżniających produkt od oferty konkurencji
B. określeniu grupy konsumentów zainteresowanych produktem
C. określeniu miejsc sprzedaży produktu
D. określeniu rynków docelowych

9. Przykładem mocnej strony w analizie SWOT dla hotelu jest:
A. otwarcie w okolicy jeszcze jednego hotelu
B. wejście Polski do Unii Europejskiej

C. niższe ceny u konkurentów
D. dobre usytuowanie hotelu

10. Część ogólnodostępna recepcji to:
A. zaplecze biurowe recepcji
B. hall recepcyjny
C. lada recepcyjna
D. przechowalnia bagażu

11. Boutique są to obiekty:
A. kameralne i luksusowe nastawione na indywidualnego gościa
B. o przedłużonym pobycie i zawężonym zakresie usług
C. zlokalizowane w różnych środkach transportu
D. inaczej hotel na kołach.


12. Dokument potwierdzający rezerwację, przekazany przez klienta biura podróży hotelarzowi to:
A. depozyt gwarancyjny
B. opłata rezerwacyjna
C. voucher
D. karta pobytu

13. Najwyższe nakłady na promocję w cyklu życia produktu mamy w fazie:
A. wprowadzenia produktu na rynek
B. wzrostu sprzedaży
C. dojrzałości sprzedaży
D. spadku sprzedaży

14. Jaką część czasu w trakcie prowadzenia bezpośredniej rozmowy powinien stanow
ić kontakt wzrokowy?
A. 10-25%
B. 30-40%
C. 60-70%
D. 80-100%

15. Osobowość introwertyczną posiada:
A. melancholik
B. sangwinik
C. ekstrawertyk
D. choleryk

16. Zespół zachowań, charakterystycznych dla określonego kręgu geograficznego, kulturowego i społecznego nakierowany na zaspokojenie podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia in
nych osób (gości), zgodnie z wyuczonymi i stale kształtowanymi wzorcami to definicja
A. etykiety
B. protokołu dyplomatycznego
C. gościnności
D. etyki

17. Umiejętność rozwiązywania konfliktów i sytuacji trudnych, polegająca na wyrażaniu swojej opinii przy respektowaniu poglądów klienta to:
A. empatia
B. asertywność
C. parafraza
D. introwersja

18. Wieczorem przybył gość z rezerwacji. Po niespełna godzinie chce zmienić pokój twierdząc, że zaszła pomyłka i skierowano go do pokoju, który nie został sprzątnięty przed jego przyjaz
dem. Jaka powinna być Twoja reakcja?
A. Rozumiem, ale dziś już nie możemy nic zrobić, bo nie ma pokojowych. Jutro z samego rana na pewno ktoś się tym zajmie.
B. Bardzo mi przykro i przepraszam za pomyłkę. Natychmiast zmienię pokój i poproszę kogoś o przeniesienie bagaży. Pana natomiast zapraszam na kolację na koszt hotelu.
C. Trudno mi to zrozumieć. Nikt nie zgłaszał nigdy nam żadnej uwagi co do czystości pokoi, ale oczywiście mogę zmienić Panu pokój.
D. Natychmiast poproszę kierownika hotelu, bo widzę, że kolejny raz Pani Zosia nie dopilnowała swoich obowiązków. Na pewno z Panem tę sprawę wyjaśni.

19. Osoba, która korzysta z dowolnych usług i produktów obiektu hotelarskiego, z wyjątkiem usług noclegowych to:
A. walk in

B. passant
C. no show
D. ovessant

20. Ile miejsc noclegowych co najmniej powinien posiadać dom wycieczkowy:
A. 20
B. 25
C. 30
D. 35

21. Dla kempingów wyróżnia się:
A. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
C. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. cztery kategorie oznaczone cyframi rzymskimi

22. Trybuszon to:
A. przenośny terminal do płacenia kartą
B. scyzoryk wielofunkcyjny
C. notes do zapisywania zamówienia gości
D. korkociąg

23. Płaszcz kąpielowy to obowiązkowy element wyposażenia łazienek w hotelach:
A. tylko 5*
B. 4*-5*
C. 3*-5*
D. tylko łazienek w apartamentach

24. HotSpot to:
A. miejsce rekreacyjne w otoczeniu hotelu.

B. miejsce, gdzie można połączyć się bezprzewodowo z Internetem przy użyciu laptopów, telefonów komórkowych i innych urządzeń.
C. kącik zabaw dla dzieci
D. hotelowe Spa i Wellness 

25. PKB to:
A. roczny procentowy wzrost ogólnego poziomu cen
B. suma dochodów osiąganych przez obywateli danego kraju, niezależnie od miejsca świadczenia usług przez czynniki produkcji
C. to wartość wszystkich dóbr i usług finalnych wytworzonych przez społeczeństwo danego kraju w ciągu roku
D. to wartość usług osiąganych z zagranicy

26. Rabat czasowy to:

A. zniżka przy zakupie większej ilości dóbr
B. zniżka w określonym sezonie, czasie
C. zniżka dla stałych gości
D. zniżka dla gości posiadających kartę stałego klienta

27. Na podstawie logo określ nazwę polskiej organizacji hotelarskiej:
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Izba Hotelarstwa i Turystyki

C. Polski Związek Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego


28. Jednokondygnacyjny, podmiejski domek mieszkalny, z werandami. Wykonany najczęściej z drewna, lekki, typowy dla budownictwa kolonijnego to:
A. alumnat   
B. ryokan   
C. bungalow
D. yotel

29. Recepcjonista musi mieć możliwość przyjęcia od gościa zapłaty za usługi świadczone przez zakład hotelarski w postaci karty płatniczej powyżej 50 j.m:
A. we wszystkich hotelach,
B. w hotelach kategorii 3*, 4* i 5*,
C. w hotelach kategorii 3* i 4*,
D. w hotelach kategorii 4* i 5*.

30. Znajduje się w Dubaju. Uważany jest za jeden z najbardziej luksusowych hoteli na świecie, kształtem przypomina żagiel:
A. Pei Mansion Hotel
B. Burj Al Arab
C. Jin Moo Building
D. Atlantis Palm.

31. Hotele 500 należą do grupy:
A. JW. Construction
B. OST Gromada
C. Grupa Hotelowa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
D. Orbis

32. Który z elementów nie należy do marketingu mix (tzw. 4P)
A. Cena
B. Produkt
C. Segmentacja
D. Promocja

33. Digestif to:
A. napój po posiłku na poprawę trawienia
B. zakąska z owoców morza
C. deser kuchni francuskiej
D. rodzaj szklanego naczynia do owoców

34. Rzeczą wniesioną nie jest:
A. walizka gościa pozostawiona w samochodzie na parkingu hotelowym
B. walizka gościa oddana na lotnisku osobie zatrudnionej przez hotelarza
C. walizka, którą gość ma przy sobie w recepcji
D. walizka, którą gość pozostawił w wyznaczonym miejscu na sali konferencyjnej

35. Co oznacza określenie half pension:
A. cena pokoju z dwoma posiłkami (śniadanie + obiadokolacja)
B. cena pokoju ze śniadaniem
C. cena pokoju z pełny wyżywieniem
D. cena pokoju bez wyżywienia
  
36. Kategoryzacja określa:
A. wymagania minimalne
B. wymagania maksymalne
C. wymagania minimalne i maksymalne
D. wymagania dobrowolne

37. Czas trwania doby hotelowej określa:
A. ustawa o usługach turystycznych
B. regulamin hotelowy
C. nie jest ustalony
D. ustawa o ewidencji ludności

38. Bankiet amerykański to przyjęcie typu:
A. cocktail – party
B. przyjęcie mieszane
C. przyjęcie zasiadane
D. przyjęcie na stojąco
   
39. Wino czerwone podaje się do potraw:
A. z ryb i dziczyzny
B. z drobiu i wołowiny
C. z wołowiny i dziczyzny
D. z drobiu i wieprzowiny

40. Minestrone to rodzaj:
A. zupy
B. makaronu
C. sosu
D. wina

41. Boeuf strogonow to:
A. zakąska z polędwicy duszonej
B. zakąska ze schabu pieczonego
C. zakąska z polędwicy smażonej
D. zakąska z gotowanego drobiu

42. Pracownik recepcji hotelowej, który stara się zachować empatycznie wobec klientów, będzie stosował przede wszystkim komunikację:
A. bezpośrednią
B. hierarchiczną
C. pośrednią
D. krytyczną

43. Procedura „Otwarcia rachunku”  dla gościa jest elementem:
A. wymeldowania
B. zameldowania
C. rezerwacji
D. pobytu

44. Rack Rate to:
A. cena miejsca noclegowego ze zniżką 10%
B. cena miejsca noclegowego bez zniżki
C. cena miejsca noclegowego z rabatem uznaniowym
D. cena stosowana wobec tylko klientów biznesowych

45. Może stanowić wstęp do innego przyjęcia. Trwa krótko, ok. 15-20 minut. Takie przyjęcie, to:         
A. obiad       
B. aperitif   
C. koktajl party       
D. lampka wina

46. System samoobsługi polegający na zapoznaniu się z jadłospisem, otrzymaniu potraw za nabyty w kasie bon odpowiedniej wartości, to:
A. szwedzki   
B. polski       
C. francuski   
D. czeski

47. Termin overbooking oznacza:
A. przyjęcie rezerwacji na większą liczbę pokoi niż posiada hotel
B. przyjęcie rezerwacji na mniejszą liczbę pokoi niż posiada hotel
C. gości, którzy przedłużają pobyt
D. gości, którzy posiadają rezerwację

48. Gdy organizujemy spotkanie, a zależy nam na dokładnym ustaleniu liczby gości na zaproszeniu dopisujemy:
A. R.S.V.P.
B. R.S.V.A.
C. P.S.V.A.
D. A.R.S.V.

49. Służba pięter ma obowiązek uzupełniać mini-bar:
A. codziennie
B. co drugi dzień
C. po wyjeździe gościa
D. w ogóle nie ma takiego obowiązku

50. Do kogo należy obowiązek układania grafiku pracy pokojowych
A. dyrektora hotelu
B. pokojowej
C. kierownika służby pięter
D. kierownika recepcji

 


1c, 2d, 3c, 4c, 5d, 6c, 7d, 8a, 9d, 10b, 11a, 12c, 13a, 14c, 15a, 16c, 17b, 18b, 19b, 20c, 21a, 22d, 23a, 24b, 25c, 26b, 27d, 28c, 29a, 30b, 31b, 32c, 33a, 34a, 35a, 36a, 37b, 38b, 39c, 40a, 41a, 42a, 43b, 44b, 45b, 46b, 47a, 48a, 49a, 50c.



Komentarze:

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 11 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Testa dla hotelarzy 10 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test 3 - Technik obsługi turystycznej ...więcej»

Test dla hotelarzy 9 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji