|
|
1. Flipchart to: A. nazwa sali konferencyjnej B. wyposażenie centrum rekreacji C. tablica wykorzystywana dla potrzeb konferencji D. rodzaj bankietu typu cocktailowego
2. Dwa hotele marki Novotel w Poznaniu to: A. Novotel Malta, Novotel Centrum B. Novotel Marina, Novotel Centrum C. Novotel Silesia , Novotel Marina D. Novotel Heweliusz, Novotel Silesia
3. Jednym z hoteli marki Ibis mieszczącym się w Warszawie jest hotel Ibis : A. Ostrobramska B. Ostra Brama C. Świętokrzysko D. Święta Góra
4. Jaką wysokość powinna posiadać standardowa lada recepcyjna w hotelu ? A. 80 cm-90 cm B. 30 cm C. 100-110 cm D. 120 cm
5. Schronisko jest obiektem noclegowym: A. zlokalizowanym poza obszarem zabudowanym, świadczącym minimalny zakres usług B. przeznaczonym do indywidualnej i grupowej turystyki młodzieżowej, dostosowanym do samoobsługi klientów. C. posiadającym co najmniej 30 miejsc noclegowych, dostosowanym do samoobsługi klientów. D. przeznaczonym do indywidualnej i grupowej turystyki młodzieżowej, świadczącym całodzienne wyżywienie.
6. Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, do obiektów hotelarskich zalicza się: A. ośrodek kolonijny. B. dom wczasowy. C. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy. D. dom wycieczkowy.
7. Która ze światowych organizacji hotelarskich wyrażana jest skrótem HoReCa? A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli. B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji. C. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych. D. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu. 8. Usługi uzupełniające w hotelu to: A. takie, z których gość jest zmuszony skorzystać w danej sytuacji w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb B. urozmaicają pobyt gościa C. związane z rekreacją D. usługi handlowe związane z dostarczaniem gości np. prasy 9. Oddzielne wejście dla gości oraz wydzielona droga ich bagażu są obowiązkowe: A. we wszystkich hotelach. B. w hotelach kategorii 3*, 4* i 5* C. w hotelach kategorii 4* i 5.* D. tylko w hotelach kategorii 5* 10. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej obowiązuje w hotelach kategorii: A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5* B. 2*, 3*, 4* i 5* C. 3*, 4* i 5* D. 4* i 5*
11. Jaka kategoria domu wycieczkowego jest najlepsza: A. I B. II C. III
12. Człowiek słabo i powoli reagujący na bodźce zewnętrzne, opanowany, dokładny, systematyczny i chłodny to: A. choleryk. B. flegmatyk. C. melancholik. D. sangwinik
13. Jakie działania powinien podjąć pracownik służby pięter, gdy zdenerwowany gość hotelowy opowiada o swoich problemach rodzinnych? A. Pocieszyć gościa i odesłać do psychologa. B. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich zajęć. C. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu. D. Wysłuchać gościa i zaproponować wspólny spacer.
14. Komunikacją werbalną jest przekazywanie informacji za pomocą: A. gestykulacji. B. mimiki twarzy. C. postawy ciała. D. wypowiadanych słów 15. F.I.C.C to: A. Federacja Instytucji Campingu I Carawaningu B. Międzynarodowe Zrzeszenie Campingu iKarawaningu C. Międzynarodowa Federacja Kawiarni i Karawaningu D. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
16. Jednym z historycznych hoteli istniejących w Polsce do dziś jest: A. Hotel Marywill B. Hotel pod Różą C. Hotel Savoy D. Hotel Mauritius
17. Obiekt w centrum miasta posiadający 15 pokoi (10 jednoosobowych, 8 dwuosobowych) świadczący szeroki zakres usług związanych z pobytem klienta to: A. hotel B. motel C. kemping D. pensjonat
18. Bagaż VIP-a powinien być dostarczony do pokoju w ciągu: A. 5 min B. 10 min C. 15 min D. 20 min
19. Przykładem usługi uzupełniającej nie jest: A. budzenie B. depozyt C. wypożyczenie dyktafonu D. room service 20. Voucher to: A. nieduża kwota pieniężna zabierana i wykorzystywana przez pilota w nadzwyczajnych sytuacjach. B. materiał informacyjno-reklamowy promujący organizatora imprezy turystycznej C. umowa turystyczna zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a turystą. D. dokument kredytowego zlecenia, wystawionego przez organizatora imprezy turystycznej.
21. Bezpośrednią obsługą gości w zakresie udzielania informacji hotelowej i turystycznej, rozwiązywaniem ich problemów oraz opieką nad nimi zajmuje się: A. recepcjonista - kasjer B. concierge C. bagażowy D. kierownik służby pięter
22. Jeżeli gość wymeldowuje się z hotelu recepcjonista: A. wita gości, ustala zakres płatnych usług, prosi o klucz, wystawia kartę pobytu, przyjmuje należność B. wita gości, ustala zakres płatnych usług, prosi o klucz, wystawia rachunek, przyjmuje należność, żegna gości, zaprasza do ponownego odwiedzenia hotelu C. wita gości, ustala zakres płatnych usług, przedstawia rachunek do akceptacji ,prosi o klucz, przyjmuje należność ,wystawia rachunek , żegna gości, zaprasza do ponownego odwiedzenia hotelu D. wita gości, ustala zakres płatnych usług, przedstawia rachunek do akceptacji ,prosi o klucz, wystawia rachunek, przyjmuje należność, żegna gości, zaprasza do ponownego odwiedzenia hotelu
23. Usługa obca w hotelu jest usługą świadczona przez: A. cudzoziemca B. osobę nie znaną właścicielowi C. osobę zatrudnioną w hotelu na rzecz innego hotelu D. osobę nie zatrudnioną bezpośrednio przez hotel
24. Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości jest obowiązkowe: A. w hotelach 5* B. w hotelach 5-4* C. w hotelach 5-3* D. we wszystkich hotelach
25. Znak towarowy definiowany jest jako: A. nazwa B. symbol C. kompozycja kolorystyczna D. wszystkie z wymienionych
26. Wśród elementów Promocji w marketingu mix znajduje się: A. promocja sprzedaży B. logistyka marketingowa C. marka handlowa D. kanał dystrybucji
27. Dokument hotelowy dotyczący ustalenia warunków rezerwacji przesyłany zamawiającemu do akceptacji to: A. formularz rezerwacyjny. B. voucher. C. potwierdzenie rezerwacji. D. karta pobytu.
28. Recepcjonista wydaje gościowi klucze do pokoju na podstawie: A. karty meldunkowej. B. dowodu osobistego. C. karty pobytu. D. paszportu.
29. Bagażnik w pokoju hotelowym to: A. miejsce do przechowywania bagażu B. inna nazwa szafy C. wnęka garderobiana D. nie ma takiego mebla w pokoju hotelowym
30. Wstawka to: A. upominek dla gościa umieszczany w jednostce mieszkalnej B. składane i ruchome łóżko dostawiane w pokoju 1-osobowym C. posiłek podawany między śniadaniem i lunchem D. zorganizowany w pokoju hotelowym odpłatny i samoobsługowy punkt handlowy.
31. Stanowisko recepcjonisty, który dokonuje procedury check-out, powinno być wyposażone: A. w grafik obłożenia hotelu B. w kasę fiskalną C. w formularz rezerwacyjny D. w kartę meldunkową
32. Przedstawiony na zdjęciu dokument to wzór: A. voucheru B. kwitu bagażowego C. karta pobytu D. wywieszki klamkowej
33. Pokoje z aneksem kuchennym to pokoje: A. rezydenckie B. rezydencjonalne C. rezydencyjne D. regionalne
34. Kategoryzacją nie zostały objęte: A. domy wycieczkowe B. kempingi C. ośrodki kolonijne D. schroniska młodzieżowe
35. Zakąską z surowego mięsa jest: A. Bogracz B. Bruschetta C. Carpaccio D. Tagliatelle
36. Dekantacja to: A. smażenie mięsa B. zamrażanie potraw w bardzo niskich temperaturach C. oddzielanie osadu w winach czerwonych D. dekorowanie potraw przy użyciu tylko pracy rąk
37. Café au lait to: A. kawa espresso B. kawa z mlekiem C. kawa po turecku D. mocna kawa
38. Gdy pokój, który chce zarezerwować gość jest zajęty, recepcjonista powinien: A. zaproponować inny termin B. zaproponować inny termin lub pokój C. zaproponować inny pokój lub termin lub w ostateczności zaprzyjaźniony hotel D. a, b, c jest poprawna odpowiedzią
39. Aby prawidłowo przeprowadzić rezerwacje telefoniczną należy: A. zaznaczyć ją w książce meldunkowej B. wypełnić rezerwację wstępną ,wpisać na grafik, poinformować o kwocie rodzaju rezerwacji, gwarancji w celu potwierdzenia rezerwacji C. spisać rezerwację na grafik D. wypełnić rezerwację wstępną ,wpisać na grafik, poinformować o kwocie zaliczki
40. Do części zewnętrznej recepcji należy: A. holl, lada recepcyjna, aneks wypoczynkowy B. holl, lada recepcyjna, aneks wypoczynkowy, zaplecze biurowe C. aneks wypoczynkowy, lada recepcyjna, holl , windy D. bagażownia, holl, aneks wypoczynkowy
41. Który z pracowników recepcji odpowiedzialny jest za meldunek gościa: A. portier B. klucznik C. dysponent D. informacja - telefonistka
42. By dostosować ladę recepcyjną dla potrzeb osób niepełnosprawnych jej wysokość musi być obniżona do: A. 30-50 cm B. 60 cm C. 80-90 cm D. 110 cm
43. Jakich pracowników hotelowych zaliczamy do służby parterowej: A. recepcjonistki, portiera B. recepcjonistki, bagażowego, C. portiera, bagażowego, parkingowego, kierownika recepcji D. portiera, bagażowego, parkingowego
44. Jakiego elementu nie zawiera marketing mix: A. Produktu B. Promocji C. Przyzwyczajenia D. Personelu
45. Macierz BCG nie zawiera produktów: A. Dojna krowa B. Gwiazdy C. Gruszki na wierzbie D. Znaki zapytania
46. Strategia produktu oparta jest na: A. stworzeniu dobrej reklamy dla produktu B. znalezieniu potencjalnych klientów C. stworzeniu lub modernizacji produktu w celu podniesienia efektywności D. wykorzystaniu innych źródeł do inwestowania
47. Do deserów i ciast należy podawać: A. białe wina wytrawne B. stołowe wina czerwone C. wina słodkie D. białe wina półwytrawne
48. Zupy czyste oraz zupy kremy podaje się: A. wyporcjowane na głębokich talerzach B. w bulionówkach C. w wazach D. w kubkach
49. Na zdjęciu przedstawiono: A. goblet B. kieliszek do białego wina C. kieliszek do czerwonego wina D. puchar do lodów
50. Na zdjęciu przedstawiono pokój typu: A. twin B. single C. studio D. apartament
1c, 2a, 3a, 4c, 5a, 6d, 7c, 8a, 9d, 10d, 11a, 12b, 13b, 14d, 15d, 16d, 17a, 18b, 19c, 20d, 21b, 22d, 23d, 24c, 25d, 26a, 27c, 28c, 29a, 30a, 31b, 32d, 33b, 34c, 35c, 36c, 37b, 38d, 39b, 40d, 41c, 42c, 43d, 44c, 45c, 46c, 47c, 48b, 49a, 50a
|