Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Standardowe procedury operacyjne pracownika...

Artykuły serwisu


Standardowe procedury operacyjne pracownika housekeepingu


Dodano: 2012-04-04

Drukuj


Pracownik housekeepingu musi przestrzegać standardowych procedur. Pracownicy housekeepingu są odpowiedzialni za sprzątanie hotelowych pokoi w czasie pobytu gości i natychmiast po ich opuszczeniu. Są oni również odpowiedzialni za takie usługi jak zabieranie i uzupełnianie rzeczy z pralni. W niektórych przypadkach powierza się im również załatwianie spraw bieżących.

Średnie roczne wynagrodzenie dla housekeeperów waha się od 15.000 dolarów do 17.000 dolarów rocznie. Otrzymują również napiwki od gości, w zależności od poziomu świadczonej obsługi.

Usuwanie śmieci
o personel housekeepingu jest odpowiedzialny za usuwanie wszystkich śmieci z pokoi hotelowych, znajdujących się w koszach na śmieci, na podłogach, bądź stolikach, biurkach, ladach itd.. Do pojemników na śmieci należy włożyć nową torbę na odpadki za każdym razem kiedy sprząta się pokój.

Ścieranie kurzu
o Pracownik wyciera kurze we wszystkich zakamarkach pokoju, włącznie z kredensami, blatami, biurkami i odbiornikami TV. W trakcie wycierania kurzu należy usunąć ze stołów wszystkie książki i gazety.

Bielizna pościelowa
o Całość pościeli jest wymieniana codziennie. W jej skład wchodzą prześcieradła, poszewki na poduszki, narzuty i  koce. Niektóre hotele wymagają od pracowników, aby składali pościel w specyficzny sposób. Oznacza to, że jej boki i część „przy nogach” są składane i zawijane pod materac.

Szorowanie i zmywanie posadzek
o Pracownicy housekeepingu czyszczą wszystkie blaty w łazience i obszary toaletowe środkami dezynfekującymi. Obejmuje to także szorowanie toalet i pryszniców wewnątrz i na zewnątrz, środkami dezynfekującymi. Muszą również zmyć posadzkę w łazience i wszelkie inne wyłożone kafelkami obszary pokoju hotelowego. Usuwają zużyte ścierki i ręczniki. Czystą bieliznę toaletową należy starannie ułożyć na półkach.

Odkurzanie
o Pracownicy housekeepingu odkurzają całą powierzchnię pokoju przykrytą dywanami. W niektórych hotelach wymaga się od nich, aby przesuwali meble i odkurzali odkryte w ten sposób powierzchnie. Odkurza się również meble tapicerowane, takie jak kanapy i krzesła.

Obsługa klienta
o Pracownicy housekeepingu muszą spełnić każde żądanie sygnalizowane przez gościa. Może to oznaczać żądanie zabrania określonej rzeczy do pralni, wykonywanie zleceń w zakresie room service’u, a nawet specjalne życzenia, takie jak realizacja zamówień z hotelowego sklepu z pamiątkami. Gwarantuje to lepszy poziom obsługi gości.

M. Alanna Morgan


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji